Toon posts:

Waterschade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag. Ik heb een Nokia 6230 en deze door een ongelukkig voorval nat geworden. Hij is niet geheel onder water geweest, er is alleen wat water over heen gegaan. Hellaas ging hij langzaam aan slechter werken en nu doet hij niks meer.
Nu heb ik gehoord dat bij waterschade het toestel niet persé onherstelbaar kapot hoeft te zijn en nog te maken is. Heeft iemand hier ervaring mee of weet je er meer over, dan hoor ik het graag!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Hoe lang terug is het al dat hij met water in contact is geweest?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

hou er wel rekening mee dat waterschade niet onder de fabrieksgarantievoorwaarden wordt gerepareerd en er dus voor jouw kant kosten gemaakt zullen worden, mits je het toestel hebt verzekerd natuurlijk, dan ben je alleen een eigen risico kwijt en de rest wordt gedekt of zelfs uitgekeerd zodat je een nieuw toestel mag uitzoeken :)

in het eerste geval kan het toestel natuurlijk wel eerst bekeken worden of deze niet total-loss is. mochten de kosten echter dusdanig hoog uitvallen en je gaat hier niet mee accoord, hou dan rekening ermee dat er onderzoekskosten worden berekend.

just my 2 cents :*)

Verwijderd

Topicstarter
Het is al een twee maanden geleden gebeurt. Nu heb ik hem al terug gestuurd naar het bedrijf waar ik hem vandaan heb en die hebben hem naar hun reparatiebedrijf gestuurd. Vervolgens kwam bij hun dus het bericht van dat er waterschade was geconstateerd en dat hij onherstelbaar beschadigd was. Maar goed, ik heb dus vraag tekens bij dat onherstelbaar, want laatst deed ik hem in de oplader en toen lichtte het beeldscherm even op...
Zodoende mijn twijfels dus, plus ik heb het ook gehoord...

Verwijderd

tsja, als het water echt is gaan oxideren c.q. roesten op de printplaat, dan is het vaak funest..

• Herby
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ik was een keer door het ijs gegaan! met telefoon dus... maar gewoon uit elkaar gepeuterd alles laten drogen. Deed het perfect alleen de batterij was behoorlijk dood. Dus weet niet wat jij naa je water ongeluk hebt gedaan?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
nou heb het toen het gebeurt was gelijk op de kachel gelegd, uit elkaar...en in het begin deed alles het wel, maar na een paar dagen begon hij steeds uit te vallen en vervolgens kreeg ik hem niet meer aan.

• Frogmen
  • Niet online
Ik weet niet in wat voor water hij gevallen is. Mar over het algemeen kan je het toestel wel redden door meteen te demonteren (accu eraf tegen kortsluiting) en schoon te spoelen met kraan of liever demi water. Vervolgens 24 uur laten drogen.
PS Ook de oplossing voor een goor toetsenbord gewoon sopje goed afspoelen 24 uur laten drogen en hij is weer als nieuw.
Na 2 maanden heb je echt pech en is het over en uit.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

misschien bedoelen ze met "onherstelbaar beschadigd" gewoon dat hij financieel gezien total loss is. een nieuwe 6230 doet in de pricewatch 370 euro, ik denk niet dat je daarvan een nieuwe printplaat+monteur kan betalen.
Pagina: 1