Testen van computers

Pagina: 1
Acties:
  • 365 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Matched: hardware, software, testen, met
Ik hoop dat iemand mij opweg kan helpen met het volgende:

Ik zoek een stukje hardware of software waarmee ik een computer kan testen op zijn werking. Het liefste software matig, maar dan wel zodanig dat ik geen windows os erop moet zetten vanwege het feit dat dit te veel tijd kost.
Heeft een van jullie ervaring hiermee? en waar zou ik eens naar kunnen kijken?

We gebruikten altijd Amidiag. Maar hun zijn gestopt met de "dos"versie. En ook de laatste CPU's zitten er niet meer in.

Wat wil ik met deze test bereiken? Ik moet de klanten via een test rapport kunnen laten zien dat de server goed inelkaar is gezet en dat alle componenten werken.
Het gaat hoofdzakelijk om Intel servers.

[ Voor 32% gewijzigd door pixel op 06-07-2004 09:09 ]

brabrabrabra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 07:50

Shunt

Boe

Matched: testen
wat wil je testen dan aan de werking ?
beetje magere start post hoor. wat heb je zelf al er over gezocht. wat heb je gevonden, wat wil je er precies mee doen.

verder kan ik je memtest+ aan raden om het geheugen en de proc + chipset te testen. voor de hdd's de tools van de makers zijn site. maxblast voor maxtor. voor je vidkaart zal je echt windows er op moeten zetten.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Matched: met
http://www.ultimatebootcd.com/

Hier vind je een Boot CD met daarop legio mogelijkheden tot het controleren van een systeem op verschillende vlakken (o.a. disks en geheugen). Ook staan er op de CD verschillende benchmark modules waarmee je het systeem op snelheid test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-07 12:41

QuasaR

One ring to rule them all

Matched: hardware, met
Als je iets hardware matigs zoekt om problemen met hardware van de pc op te sporen dan zou dit wel iets voor jou kunnen zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.winter-con.com/images/diagnostic/DC0020_planview.jpg

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Matched: software, met
AmiDiag
kan in dos :)
pixel schreef op 06 juli 2004 @ 09:00:
We gebruikten altijd Amidiag. Maar hun zijn gestopt met de "dos"versie. En ook de laatste CPU's zitten er niet meer in.
• Compatible with DOS, Windows 95/98/ME/NT/2000/XP
• Latest CPU Support from Intel and AMD with no Speed Limitations

waarom vertellen ze dit dan in hun nieuwe versie :)
hier kan je de dos features bekijken : http://www.amidiag.com/products/features.cfm#DOS

verder http://www.google.nl/sear...stem+test+software%22&lr=
oftewel een beetje zoeken kan geen kwaad :)

offtopic:
windows installeren is altijd zinvol, kost weinig tijd hoor! >:)

[ Voor 81% gewijzigd door Outerspace op 06-07-2004 09:14 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 16:11

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Matched: hardware, testen, met
naast memtest86+ voor het pure geheugentesten (alhoewel hij ook eea aan ander spul kan diagnosticeren) bedacht ik zelf gisteren de manier om een systeem te testen, de windows installatie. Niet geheel installeren, maar gewoon Win2000 tot en met de hardware detectie. Als hij in die tussentijd niet vreemd doet is je systeem doorgaans prima in orde, en blijkbaar zelfs compatible met windows :+
Als je echt ieder onderdeel gewoon op de basis werking wil testen kun je natuurlijk gewoon een knoppix cd erin drukken, die herkent practisch alles out of de box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 07:50

Shunt

Boe

Matched: hardware, testen, met
Kippenijzer schreef op 06 juli 2004 @ 09:07:
naast memtest86+ voor het pure geheugentesten (alhoewel hij ook eea aan ander spul kan diagnosticeren) bedacht ik zelf gisteren de manier om een systeem te testen, de windows installatie. Niet geheel installeren, maar gewoon Win2000 tot en met de hardware detectie. Als hij in die tussentijd niet vreemd doet is je systeem doorgaans prima in orde, en blijkbaar zelfs compatible met windows :+
Als je echt ieder onderdeel gewoon op de basis werking wil testen kun je natuurlijk gewoon een knoppix cd erin drukken, die herkent practisch alles out of de box.
eh dat zegt echt totaal niets. hij is met een windows instal haast niet belast. de voeding kan dan nog zeer veel te zwak zijn. geheugen problemen kunnen dan nogsteeds onstaan. (aangezien het niet altijd vast hoeft te lopen met slecht gheugen) de hdd kan nog steeds brak zijn ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixel
  • Laatst online: 16-12-2024
Matched: software, met
Ik heb hier de laatste versie van Amidiag. Maar deze kan dus mooi niet overweg met mijn Xeon's :(
Ze hebben wel een suite die het wel kan alleen moet ik dan wel eerst een windows OS erop zetten, en dat is wat ik niet wil.
Misschien kan ik het os op een usb harddisk zetten, en daarop dan weer de test software op zetten. Dan heb ik per server een aparte usb harddisk met een os waarmee er getest kan worden. Zou dat een oplossing kunnen zijn?

brabrabrabra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Geen matches
Ik heb thuis wel een ultime recovery CD liggen.
Hier staan heel veel programma's op. Tevens is het hierbij mogelijk om direct vanaf CD enkele windows programma's te starten als Partition Magic 8. Dit door een soort PE install enviroment. ik denk dat het voor de test programma's ook mogelijk moet zijn om zo te draaien. Hiervoor is het dan niet nodig om volledig windows te installeren.

Dus misschien is dat nog een idee.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-07 22:10
Geen matches
Bij Intel servers word een testcd ingeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Geen matches
Freezerator schreef op 06 juli 2004 @ 13:13:
Bij Intel servers word een testcd ingeleverd?
Niet als je ze zelf bouwt :P
Zoals hun dus doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Matched: hardware
Pagina: 1