SMC 7204 BRA icq filetransfer wil niet lukken

Pagina: 1
Acties:

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:11
ik heb deze router/modem, het ding werkt prima.
maar ik heb 1 probleempje: ik krijg het niet voor elkaar om icq file transfers aan de gang te krijgen. ftp/ssh/irc dcc poorten forwarden is allemaal geen probleem, alleen icq filetransfer wil dus niet lukken.

heb hiervoor een linux router gehad waarbij het probleemloos werkte na de firewall goed in te hebben gesteld (poort 50000 - 50020 opengezet en geforward naar eigen pc)

maar als ik dat bij de router doe, krijg ik het niet voor elkaar om files te verzenden of ontvangen.
ten eerste kan het ding maar max 12 nat rules aan, en bij de "local" port kun je steeds maar 1 poort nr invoeren. ten tweede zou je dat ook als trigger kunnen zien, wat ik ook geprobeerd heb, maar dat had geen zin.

nou ben ik naar mijn mening niet echt nieuw op het gebied van routers, heb al heel wat merken en types geconfigureerd (sommigen met wat moeite, anderen probleemloos) en dit is de eerste keer dat het me bij een smc router niet lukt.

dit heb ik al geprobeerd:
zowel private, public als dmz default action op "accept" ipv "deny".

icq verbindings poort open gesteld (5190 outgoing), port range 50000 - 50020 (incoming) opengesteld
vervolgens zoveel mogelijk van die poorten geforward.
daarna geprobeerd of het werkt als ik 50000 - 50020 als destination port-range gebruik en 5190 als local (als trigger dus) maar dat werkt ook niet.

ik heb smc er al over gebeld en gemaild, maar dan krijg ik een pdf file toegestuurd waar ik verder weinig aan heb (gezien dat het openzetten en forwarden van 1 poort uitlegt, wat geen probleem is)

iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

UPnP aanzetten?

• AcidBurn
die functie kent deze router niet, voor zover ik heb kunnen zien ;)

denk dat ik dadelijk puur om te testen, een ander systeem met modem aan i-net ga hangen, en dan kijken met welke instellingen ik het zaakje wel aan de praat krijg.

tussendoor zijn alle tips welkom :)

• AcidBurn
dit is een flinke schop, maar ik wilde even melden dat het me inmiddels wel gelukt is om icq file transfers aan de praat te krijgen.

het vreemde is: ik heb momenteel helemaal de door mij ingestelde portrange voor icq en irc niet openstaan in de firewall. het enige wat momenteel intact is, is de nat forwarding van die portrange :o

en toch werkt zelfs Azureus over dezelfde poorten....

wat nog wel vreemd is: met sommige personen is het nog steeds niet mogelijk om files naartoe te sturen. ontvangen is geen probleem.

daarnaast: het dhcp server gedeelte van m'n router lijkt aardig over de zeik te zijn ;)
die doet namelijk niks meer :P
de enige vorm waarin ik die nog heb zien werken, was na een reset naar default configuration. daar heb ik alleen niet veel aan, want ik heb geen zin om mijn hele netwerk om te gooien naar een andere iprange (ik gebruik 10.0.0.* ipv 192.168.1.* )

ik was altijd erg te spreken over SMC, maar ik moet bekennen dat ik zo langzamerhand andere ideeén ga krijgen... met Linksys heb ik inmiddels ook prettige ervaringen, en die zijn ook nog redelijk betaalbaar. Draytek is ook leuk spul, maar imo gewoon iets te duur.