Toon posts:

[HP DeskJet 3320] Mechnismefout

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleem.

Ik heb een HP DeskJet 3320 (simpel budget printertje maar doet 't normaalgesproken prima). Nu bleef er gisteren een vel papier in hangen. Na die er uit gehaald te hebben (was klein stukje, hij was er al bijna helemaal uit) kan ik niet meer printen. Als ik nu een opdracht wil printen krijg ik "Mechanismefout". Ook maakt die een heel raar geluid sindsdien. Volgens mij komt het door een zwart "draadje" wat er een beetje kartelachtig uitziet!?

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? De printer is nog niet zo oud dus zou hem graag nog een tijdje gebruiken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 08:39 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:51
Picje van dat "draadje"? :?

Volgens mij zal er toch nog ergens een stuk papier tussenzitten hoor.

Verwijderd

branden er ook lichtjes op de printer

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Zou het kunnen dat je bij het verwijderen van de paperjam de tankjes geraakt hebt ofzo? Dit is namelijk de beste hit die ik kan vinden op HP.com

http://h10025.www1.hp.com...en&cc=us&docname=npd09503
ISSUE:
The printer carriage stalls with an error message when printing with only one cartridge installed. The error can occur with either the black or color cartridge installed. The error message "Mechanism Error. The print cartridge cradle cannot move. Please check under the device’s top cover for a paper jam or other obstruction." is displayed on the PC. The error will also occur when the printer is turned on as it goes through its initialization process.

CAUSE:
The paper pushers do not return to their resting position fast enough after ejecting the last piece of paper. When the carriage moves back to the service station, the paper pushers will block the cartridge cradle path, colliding with the empty space (receptacle) left by the missing cartridge.

WORKAROUND: Follow the instructions below to free the cartridge cradle and install the missing cartridge:

Open the printer lid.
Manually, carefully, free the cartridge cradle from the faulty paper pusher.
Place the carriage in the middle of the pivot between the two paper pushers.
Install both cartridges.
Close the printer lid.
Remove the power cord and replace it again.
Try printing again.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 08:42:
branden er ook lichtjes op de printer
Boven de powerknop is een groen lampje, die brand normaal gesproken constant groen, nu knippert die alleen groen...
Fire69 schreef op 06 juli 2004 @ 08:41:
Picje van dat "draadje"? :?

Volgens mij zal er toch nog ergens een stuk papier tussenzitten hoor.
Sorry, ik kan helaas geen foto maken :'(

Verwijderd

Topicstarter
Pannenkoekkie schreef op 06 juli 2004 @ 08:46:
Zou het kunnen dat je bij het verwijderen van de paperjam de tankjes geraakt hebt ofzo? Dit is namelijk de beste hit die ik kan vinden op HP.com

[...]
Ik denk niet dat dat het is, ik heb allebei de cartridges er in zitten (daar staat met 1 cartridge). Ook heb ik die "oplossing" geprobeerd maar dat mocht helaas niet baten.

In iedergeval allemaal tot nu toe al dank voor de hulp _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 09:00 ]

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
misschien een hele rare vraag maar heb je de stekker er al eens uit gehaald en er weer in gedaan? Een hardware reset doet soms wonderen... Helemaal als je het papier eruit getrokken hebt en het loopwerk in een "rare" stand staat.

Als ik maar een beetje kan computeren

Verwijderd

Topicstarter
DefaultUser schreef op 06 juli 2004 @ 09:12:
misschien een hele rare vraag maar heb je de stekker er al eens uit gehaald en er weer in gedaan? Een hardware reset doet soms wonderen... Helemaal als je het papier eruit getrokken hebt en het loopwerk in een "rare" stand staat.
Jep, al een paar keer gedaan zonder resultaat... |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geluid van de printer even opgenomen,
zodat jullie het ook met eigen oren kunnen horen 8).

Download "printer.wav"

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 09:33 ]

• Art Elixer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-03 00:23
Ik heb hier een 3420 staan met geloof ik hetzelfde systeem, en daar komt een heel ander geluid uit. Dat 'zoem' achtige geluid klinkt naar mijn idee niet lekker.. Ik denk dat je gewoon de garantie moet gaan opeisen.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of je de garantie ook regelrecht bij HP kan "opeisen"?!
Bij de winkel waar die gekocht is gaat dat namelijk niet meer...:(

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:02
HP heeft gewoon on-site service voor zover ik weet, maar kan ernaast zitten. Heb met HP alleen "goede" ervaringen op business gebied (HP Designjet 100 na 51 weken dood, vervangen in garantie (1 jaar is karig voor zo'n dure printer), HP DDS3 tapestreamer na bijna 3 jaar vervangen, ook gewoon on-site (hulde HP, ondanks dat DDS3 nog steeds kut-streamers zijn :P))

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
die is goed stuk zo te horen. ik ken dat geluid.

de inktkoppen worden bewogen met een gekarteld snaartje. dikke kans dat die nu helemaal niet meer bewegen. (doe de klep eens open en kijk of ze nog naar het midden komen)

de 3xxx serie van hp is in mijn ogen niet zo'n succes. ik heb ze in het verleden veel verkocht en ook erg veel teruggehad. met dit soort problemen dus.

Verwijderd

Topicstarter
smvs schreef op 07 juli 2004 @ 12:03:
die is goed stuk zo te horen. ik ken dat geluid.

de inktkoppen worden bewogen met een gekarteld snaartje. dikke kans dat die nu helemaal niet meer bewegen. (doe de klep eens open en kijk of ze nog naar het midden komen)

de 3xxx serie van hp is in mijn ogen niet zo'n succes. ik heb ze in het verleden veel verkocht en ook erg veel teruggehad. met dit soort problemen dus.
Inderdaad, ze komen niet meer automatisch naar het midden en wij hebben het over hetzelfde "draadje" (kartelachtig ding). Dat "draadje" gaat nog wel heen-en-weer zeg maar...Er is aan de binnenkant voor mij verder niks bijzonders te zien..

• smvs
  • Niet online
garantie van hp moet via een hp service point. ik denk dat elke winkel die hp verkoopt dit wel is. (anders komt die winkel zelf in de knoei) het bedrijf waar ik werkte was dit iig wel. als winkel moet je een factuur / bon (bon van winkel naar consument) naar hp sturen + rma formulier. zolang er een bon voor handen is en het valt binnen 1 jaar dan is er niks aan de hand. het maakt niet uit bij welke winkel die bon vandaan komt voor hp. (hoeft dus niet zelfde winkel te zijn als service point waar je naartoe gaat)

echter het service point moet je ter wille zijn. printers omruilen binnen garantie kost niks voor een service point. geen verzendkosten ofzo want zo'n ding wordt opgehaald en gebracht. echter het kost wel tijd natuurlijk. het kost echter maar heel weinig tijd, ff formuliertje invullen, faxen en klaar. ofwel kijk ff iemand lief aan.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem dus :(
Ik heb geen bon meer...stom stom stom

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:02
Bon maakt geen fuck uit. Op het moment dat een printer bij een HP dealer binnenkomt wordt er een datum gekoppeld aan je serienummer op de printer. Aan de hand van dit nummer kan je service claimen bij een servicepoint.

• smvs
  • Niet online
_JGC_ schreef op 07 juli 2004 @ 23:10:
Bon maakt geen fuck uit. Op het moment dat een printer bij een HP dealer binnenkomt wordt er een datum gekoppeld aan je serienummer op de printer. Aan de hand van dit nummer kan je service claimen bij een servicepoint.
ik was dus servicepoint en ik moest aan hp altijd de bon faxen. (de bon van mij naar de klant toe) anders werd de omruil domweg niet uitgevoerd. als bovenstaande echter waar is dan valt het voor de TS allicht te proberen.

[ Voor 39% gewijzigd door smvs op 08-07-2004 00:11 ]

Verwijderd

Toevallig is mijn hp printer ook net vanavond 'gecrashed'.

Ik heb dan wel een budget 3820, maar het lijkt er wel iets op.

Bij het aanzetten begint ie erg veel lawaai te maken, uiteindelijk
gooit ie de cartridge(houder) met een rotvaart naar links,
dan weer naar rechts... maar dan knalt ie tegen een zwart plastic
haakje, die normaal het papier begeleidt die niet snel genoeg is ingetrokken oid.

Vreemd.

Eigenlijk had ik de 3820 helemaal niet willen hebben, maar een 920c. Die was helaas toen niet meer verkrijgbaar en heb deze gekocht. De 920c die ik een paar weken daarvoor voor een kennis had meegenomen werkt nu nog steeds naar behoren, en is gewoon degelijker. Maarja.

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-04 11:35
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 03:36:
Toevallig is mijn hp printer ook net vanavond 'gecrashed'.

Ik heb dan wel een budget 3820, maar het lijkt er wel iets op.

Bij het aanzetten begint ie erg veel lawaai te maken, uiteindelijk
gooit ie de cartridge(houder) met een rotvaart naar links,
dan weer naar rechts... maar dan knalt ie tegen een zwart plastic
haakje, die normaal het papier begeleidt die niet snel genoeg is ingetrokken oid.

Vreemd.

Eigenlijk had ik de 3820 helemaal niet willen hebben, maar een 920c. Die was helaas toen niet meer verkrijgbaar en heb deze gekocht. De 920c die ik een paar weken daarvoor voor een kennis had meegenomen werkt nu nog steeds naar behoren, en is gewoon degelijker. Maarja.
Volgens mij staat de oplossing voor jou al in deze post.
Pannenkoekkie schreef op 06 juli 2004 @ 08:46:

ISSUE:
The printer carriage stalls with an error message when printing with only one cartridge installed. The error can occur with either the black or color cartridge installed. The error message "Mechanism Error. The print cartridge cradle cannot move. Please check under the device’s top cover for a paper jam or other obstruction." is displayed on the PC. The error will also occur when the printer is turned on as it goes through its initialization process.

CAUSE:
The paper pushers do not return to their resting position fast enough after ejecting the last piece of paper. When the carriage moves back to the service station, the paper pushers will block the cartridge cradle path, colliding with the empty space (receptacle) left by the missing cartridge.

WORKAROUND: Follow the instructions below to free the cartridge cradle and install the missing cartridge:

Open the printer lid.
Manually, carefully, free the cartridge cradle from the faulty paper pusher.
Place the carriage in the middle of the pivot between the two paper pushers.
Install both cartridges.
Close the printer lid.
Remove the power cord and replace it again.
Try printing again.

Verwijderd

werkt niet.

maar hij loopt ook niet vast nadat ie een papiertje heeft uitgespuugd, dat doet ie meteen al.
ik zet het ding aan, dan begint de papierrol heen en weer te draaien (deed ie eerder ook).
daarna gaat dus de cartridge houder wel heel erg snel naar links toe.

daar staat ie even, doet de 'paper pushers' omhoog en besluit dan met dezelfde hoge snelheid de cartridgehouder naar het service station te bewegen.

en dat kan dus nog niet :).
dan besluit het ding ook nog even een a4tje erdoorheen te draaien, terwijl de pushers nog omhoog staan. Het papier propt zichzelf op, en aan de achterkant valt dan een deksel eruit :)

op het scherm staan dan foutmeldingen als cradle cannot move (duh) en tri-color cartridge error. De cartridge geef ik wel aan een kennis, de printer aan de vuilverwerking.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ook :P

Het is een printer van 25 euros dus ga daar geen weken moeite en tijd insteken. Straks maar even langs de compuboer voor nieuw printertje... :)

Toch allemaal bedankt voor de hulp.
Pagina: 1