Planet adsl & error 721

Pagina: 1
Acties:

• cemtex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 17:07

cemtex

Version 1.1.1

Topicstarter
Ik heb de search gebuikt en ben al aan het googlen( hier ) geweest.
Maar toch blijf ik met vragen zitten:
Ik heb een pc x vervangen door een pc y. Op de pc x draaide alles goed en niks aan de hand. Pc y draait nu 2-3dagen, "schone installatie" zelf uitgevoerd maar ik krijg adsl niet aan de praat. Heb alle lijnen al gehad niks.
Heb veel dingen uitgesloten(splitter, kabels, usb-poorten, etc)

Nu zegt een van die mensen daar dat de "errorcode 721" een "corrupte tcp-ip" inhoud. Met als conclusie dat ik windows xp er opnieuw moet opzetten.

Dat is allemaal leuk en aardig, maar het systeem draait nog maar 2-3dagen !?
Moet ik dus nu echt weer xp opnieuw installen ? Kunnen er niet meer oorzaken zijn die dit tot gevolg zouden hebben ? Ik ben zelf een beetje door alle optie's heen, suggesties zijn meer dan welkom..

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

Even wat meer info graag, hier kunnen we vrij weinig mee natuurlijk. :)

- Wat voor ADSL modem (Speedtouch USB 330 gok ik?)
- Welke instellingen?
- Al nieuwe software vanaf http://www.kpnadsl.nl/support/ gedownload & geinstalleerd?
- Welk 'inbelnummer' heb je staan (als het een ST330 is)?
- Welke provider heb je?

[ Voor 8% gewijzigd door r0b op 06-07-2004 08:39 ]

Verwijderd

wat voor adsl modem heb je??

heb je op de oude pc wel je ip vrij gegeven??

geef eens wat meer info..

• cemtex

cemtex

Version 1.1.1

Topicstarter
r0b schreef op 06 juli 2004 @ 08:37:
Even wat meer info graag, hier kunnen we vrij weinig mee natuurlijk. :)

- Wat voor ADSL modem (Speedtouch USB 330 gok ik?)
- Welke instellingen?
- Al nieuwe software vanaf http://www.kpnadsl.nl/support/ gedownload & geinstalleerd?
- Welk 'inbelnummer' heb je staan (als het een ST330 is)?
- Welke provider heb je?
Adsl modem : st 330 (usb/isdn)
Instellingen : ..
Nieuwe software geinstalleerd: ja
Inbelnummer: 0
gebruikersnaam: user@adsl-comfort (dit word ook nog wel eens vergeten schijnt)
provider: kpn/planet ?
Lampje's branden beide groen op het modem.

[ Voor 5% gewijzigd door cemtex op 06-07-2004 08:49 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34

Reptile209

- gers -

Je kan proberen om de TCP/IP te resetten met het volgende commando (in een cmd-venster dus):
code:
1
netsh int ip reset c:\resetlog.txt

Daarna PC herstarten en de verbinding opnieuw aanmaken. Let even op bij het aanmaken van een nieuwe verbinding, dat je ook de beveiligings-instellingen goed zet! Succes :).

edit:
De precieze beschrijving van dit commando vind je overigens hier.

[ Voor 18% gewijzigd door Reptile209 op 06-07-2004 09:27 ]

Zo scherp als een voetbal!

• cemtex

cemtex

Version 1.1.1

Topicstarter
Reptile209

Deze optie had ik ook al door de helpdek door gekregen, maar helaaas zonder resultaat.

Het vreemde is bij de speechtouch drivers zit ook een diagnostics + log-venster. Als ik die aan zet dan ga de verbinding 12 proberen om de username en wachtwoord te valideren en exit vervolgens met de melding could not connect to remote host. Dus tja, ik zou bijna zeggen dat het aan de uername& password zou liggen. Maar deze heb ik al 100 keer gechecked en blijken in orde ..

Verwijderd

schone install zet de windows xp firewall standaard aan zet die eens uit

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-02 19:48

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Krijg je wel verbinding als je het volgende gebruikt?
user: kpn@adsltest
pass: test

Zo ja, dan is er toch iets met je user/pass, zo nee, dan is er inderdaad iets anders.
Als je geen verbinding krijgt download en draai het volgende dan eens:
http://www.spychecker.com...ownload_winsockxpfix.html

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

cemtex schreef op 06 juli 2004 @ 10:46:
Reptile209

Deze optie had ik ook al door de helpdek door gekregen, maar helaaas zonder resultaat.
Logisch, * Reptile209 werkt daar ook :) (had je er overigens ook nog wel even bij mogen vermelden dat je al met planet had gebeld...).
De fout die je krijgt ligt idd ofwel aan de TCP/IP, of toch aan een netwerkprobleem. Daarom is het zeker zinvol om, zoals FlipFluitketel suggereert, eens met het KPN-testaccount te proberen. Dan sluit je mogelijke problemen op het Planet netwerk uit.
En als dat niet helpt: bel nog eens naar de helpdesk en zeg dat je had afgesproken dat je naar de tweede lijn kon worden doorverbonden. De meeste collega's slikken dat prima, en de mensen daar kunnen nog wat meer om je verder te helpen :X.

• cemtex

cemtex

Version 1.1.1

Topicstarter
@Flip: Thanks dat is een goede test ... Daar zocht ik naar !
Ik ga het vanmiddag even proberen.
Overigens ben ik te onduidelijk geweest in mijn openingpost. Met "ik heb alle lijnen gehad" bedoelde ik de lijnen van de helpdeks :D
@alwaysconnected : Staat uit ...
Reptile:
Dusse gewoon planet bellen en naar reptile vragen dan maar ;)
Maar eigenlijk was dat tevens mijn probleem ! De 2e lijn zij juist tegen mij om mijn pc opnieuw te installen, terwijl die install 2-3 dagen oud is ...

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

un: kpn@adsltest
ww: test
Deze zou toch niet meer werken?
Meen mij zo te herinneren dat dit veranderd is naar @adsltest , zonder wachtwoord.
Reptile209 schreef op 06 juli 2004 @ 21:03:
eXoR: vóór het @-je mag in principe alles staan, daarna moet adsltest staan. WW is willekeurig. Je hebt dus ook gelijk: alleen @adsltest en geen ww (of test) zou moeten werken.
Laat er vanmiddag nou alleen een storing bij KPN zijn geweest zodat dat hele account tot een uurtje of 4-5 uit de lucht is geweest... :+

[...]
Nevermind, was in de war met user@test / test. :+

[ Voor 61% gewijzigd door r0b op 07-07-2004 21:43 ]

• Reptile209

Reptile209

- gers -

eXoR: vóór het @-je mag in principe alles staan, daarna moet adsltest staan. WW is willekeurig. Je hebt dus ook gelijk: alleen @adsltest en geen ww (of test) zou moeten werken.
Laat er vanmiddag nou alleen een storing bij KPN zijn geweest zodat dat hele account tot een uurtje of 4-5 uit de lucht is geweest... :+
cemtex schreef op 06 juli 2004 @ 12:30:
Reptile:
Dusse gewoon planet bellen en naar reptile vragen dan maar ;)
Maar eigenlijk was dat tevens mijn probleem ! De 2e lijn zij juist tegen mij om mijn pc opnieuw te installen, terwijl die install 2-3 dagen oud is ...
Maar ja: als je TCP/IP verrot is, zit er weinig anders op als niets anders meer werkt. Bij win98 heb ik het regelmatig meegemaakt dat bij een verse installatie de RAS volledig in de soep zit, terwijl hij het na een herinstallatie daarvan perfect doet. Een schone install is dus ook niet altijd alles... 8)7

Misschien (hopelijk...) een stomme vraag maar: je hebt toch niet het modem aangesloten en daarna pas de software geinstalleerd he? Zo ja: (en ook als een herinstall je laatste optie lijkt) probeer dan eens een systeemherstel (Programma's > Buro-accessoires > Systeemwerkset) naar het eerste punt, dus direct na de installatie. Modem opnieuw installeren en nog eens proberen.

[ Voor 62% gewijzigd door Reptile209 op 06-07-2004 21:06 ]

Pagina: 1