[XP] c0000221 {onjuiste controle kopie}*

Pagina: 1
Acties:

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:53
Goedemorgen :)

Wat is er gebeurd:
Ik was 's avonds weer eens met mijn dagelijkse ET verslaving bezig knalt mijn pc uit tijdens het gamen. verdomme dacht ik. dus ik druk de computer weer aan en net voordat mijn biosbitch wilt reporten knalt ie weer uit.

Het eerste wat ik dacht: de voeding is brak of anders het geheugen.
maargoed andere voeding gepakt computer boot weer maar ik krijg nu een foutmelding... (weet niet meer welke dit was want dit is inmiddels 2 weken geleden)

dus ik denk opnieuw installeren dan komt het wel goed.
ik krijg foutmeldingen met het installeren van winxp pro, hij kan bestanden telkens niet van de CD lezen. dus tijdens de installatie heb ik 3 CD's moeten gebruiken.
(2 backups en 1 originele :S )

ik denk .... nah cd-rom drive zal wel vuil zijn ofzo. maar 3 cd-rom drives later nog hetzelfde probleem.

als hij na een paar keer swappen van cd dan eindelijk alles in windows setup gekopieerd heeft... start hij opnieuw op volgens plan.... dan krijg ik dat zwarte xp boot scherm en daarna deze foutmelding:

c0000221 {onjuiste controle kopie} (met blauwe achtergrond)

daarna ik nog een paar keer de installatie gedaan met ander geheugen (ook in andere banken) en andere HD's en zelfs een andere videokaart

ik ben met het moederbord teruggeweest naar de winkel (opgestuurd naar informatique)... die hadden hem met win98 en winME getest 3dmark gedraaid e.d. maar daar liep hij perfect zeiden ze. 8)7 :(

ik weet het inmiddels niet meer.

er zijn meerdere topics bij Hierover ... ik heb ze allemaal gelezen
ook de MSKB bied niet echt een oplossing.

sorry specs vergeten:

Asus a7n8x-deluxe rev 2.0
twinmos 512 mb ddr 400mhz cl 2.5 en VMS 512 mb ddr 400mhz cl 2.5
maxtor 40 gb 72000 rpm en WD 10 GB
lite-on brander en een andere cd-rom drive en een dvd-rom
Ati radeon 9600 NP 128 mb en een ati radeon 9000 64mb pro

[ Voor 17% gewijzigd door nexhil op 06-07-2004 08:10 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik denk dat je eerste vermoeden van het geheugen juist was. Draai memtest eens.

• nexhil
sdomburg schreef op 06 juli 2004 @ 08:02:
Ik denk dat je eerste vermoeden van het geheugen juist was. Draai memtest eens.
ik ben nu @work trouwens maar ik heb gisteren een nieuwe reep gehaald... dat maakte geen verschil...

ik zit eerder een beetje aan de o/b ide controller te denken.
omdat WinXP toch wel wat kies keuriger met hardwareproblemen

[ Voor 26% gewijzigd door nexhil op 06-07-2004 08:37 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nog even een kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat, verder een nette topicstart :)

Verder - als ik de engelse foutmelding erbij pak (eg: http://www.jsiinc.com/SUBJ/tip4800/rh4851.htm) dan lijkt het idd op geheugen die niet goed is :)

• nexhil
elevator schreef op 06 juli 2004 @ 09:30:
Nog even een kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat, verder een nette topicstart :)

Verder - als ik de engelse foutmelding erbij pak (eg: http://www.jsiinc.com/SUBJ/tip4800/rh4851.htm) dan lijkt het idd op geheugen die niet goed is :)
thanx :*)

maar is dat niet een beetje onlogisch dan? ik heb gister een nog een nieuw reepje gehaald... speciaal hiervoor :D...
misschien geheugen controller kaduuk anders?

wacht

*notitie erbij pakt

onjuiste controle scherm kopie

ik heb ook nog het woordje scherm erbij staan :S ik weet nu alleen niet of ik dit erbij verzonnen heb omdat het al zo laat was of dat het er ook echt stond... ik zal dit vanavond even nakijken

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het zou natuurlijk een foutieve vertaling kunnen zijn:

vs.

STATUS_IMAGE_CHECKSUM_MISMATCH

Waar het 'image' dan door 'scherm' vervangen is ofzo. Tis maar een gok :)

• nexhil
elevator schreef op 06 juli 2004 @ 10:02:
Het zou natuurlijk een foutieve vertaling kunnen zijn:

vs.

STATUS_IMAGE_CHECKSUM_MISMATCH

Waar het 'image' dan door 'scherm' vervangen is ofzo. Tis maar een gok :)
idd. lijkt idd wel op een slechte vertaling... dat krijg je met al je poolse import in NL ;)

• nexhil
elevator schreef op 06 juli 2004 @ 09:30:

ik zat die foutmelding nog eventjes na te lezen bij die link je je gaf

maar ik kan me niet heugen dat het een pad op gaf met een bepaald bestand dat corrupt zou moeten zijn.

• nexhil
nou ik zit nu achter pc van mijn pa en heb even het geheugen omgewisseld... maar het had geen effect... ok doet mijn mem het gewoon in die van hem.
zelfde mobo, zelfde merk geheugen (ik heb alleen de deluxe versie van de a7n8x)

wat nu?

[ Voor 16% gewijzigd door nexhil op 06-07-2004 16:43 ]

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:40

Sayko

Knowledge Is Power

Heb je erbij stil gestaan dat je NB of CPU gaar kan zijn. draai dus even memtest om dat uit te sluiten. want bepaalde errors met memtest geven aan of je mem of je cache niet goed is.

• nexhil
Hoodlum2000 schreef op 06 juli 2004 @ 16:51:
Heb je erbij stil gestaan dat je NB of CPU gaar kan zijn. draai dus even memtest om dat uit te sluiten. want bepaalde errors met memtest geven aan of je mem of je cache niet goed is.
*update*

het is wel iets met het geheugen/mobo... ik ben net namelijk in de grafische setup van winxp terecht gekomen.

Alleen wat mij opviel, tijdens het booten gaf het moederbord aan dat er in row 0 en 1 geheugen zo moeten zitten.. echter... er zat alleen maar een reepje in row 0 :?

dus ik denk het moederbord

het geheugen wat ik u alleen gebruikt heb was dat nieuwe reepje.

ik kan memtest niet draaien want ik heb geen diskette driver bij de hand.
die zijn hier allang verbannen... maar op moment als deze zie je maar weer waar ze goed voor zouden kunnen zijn :D

[ Voor 25% gewijzigd door nexhil op 06-07-2004 17:32 ]

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:40

Sayko

Knowledge Is Power

je kunt ook een bootable iso downen en die op cd branden CD

[ Voor 9% gewijzigd door Sayko op 06-07-2004 17:46 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je geheugen is dus dubbelzijdig (banks worden als 0 en 1 op de eerste memory slot gezien).

Het zal best wel zo zijn dat je dimms goed zijn, maar wellicht staan je geheugentimings in je bios wat verkeerd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• nexhil
BackSlash32 schreef op 06 juli 2004 @ 17:50:
Je geheugen is dus dubbelzijdig (banks worden als 0 en 1 op de eerste memory slot gezien).

Het zal best wel zo zijn dat je dimms goed zijn, maar wellicht staan je geheugentimings in je bios wat verkeerd.
het was idd het geheugen.
het geheugens is inmiddels ook niet meer onder ons.

na de ddr dimm eens goed onder de loep te hebben genomen is te zien dar er 1 contact punt goed verbrand is :/ :| en heeft losgelaten. het is dus een wonder geweest dat de computer uberhaupt nog aan ging :D

mensen... laat dit een les zijn:
ENEMY TERRITORY maakt meer kapot dan je lief is.

thanx voor jullie hulp

• nexhil
kom ik bij de winkel.

ja we gaan em nog wel even testen 8)7

ER ZIT GVD EEN BRANDPLEK OP EN ER MIST EEN CONTACT PUNTJE!!!!

• nexhil
Het gaat inmiddels verder...ze hebben bij de computerland een week nodig gehad om er achter te komen dat ie kapot is: (begin onderaan ;) )
Hoe lang dit precies gaat duren durf ik niet te zeggen, de reden dat wij hem doorsturen is dat er duidelijke brandplekken op de module zat, wat vaak voorkomt bij overclocken en/of verkeerd plaatsten van de modules.
We zullen u een mailtje sturen en/of bellen zodra er meer bekend is of dat de module were binnen is bij ons.

Met vriendelijke groet,
Computerland Nijmegen
----- Original Message -----
From: mark
To: Computerland Nijmegen
Sent: Wednesday, July 14, 2004 2:07 PM
Subject: Re: Rma geheugen Module

Hoe lang gaat dit nog deuren?

Ik ben en nu in al een week kwijt. En waarom zou er geen garantie op zitten? Die module ging kapot tijdens het spelen van Enemy Territory en het was de enige module die erin zat als deze er verkeerd in had gezeten was de computer niet al een paar maanden achter elkaar goed opgestart.

mvg,

Mark

----- Original Message -----
From: Computerland Nijmegen
To: mark
Sent: Wednesday, July 14, 2004 1:18 PM
Subject: Rma geheugen Module

Geachte Mark,

We hebben uw geheugen module getest op werking, maar werkt helaas niet meer doordat er een puntje doorgebrand is. Voor de garantie hebben wij deze doorgstuurd naar Twinmos waar word gekeken waardoor dit gebeurd is en/of er nog garantie op zit.

Met vriendelijke groet,
Computerland Nijmegenp
zucht..... ik had computerland best wel hoog zitten... maar ik heb het na een paar telefoontjes helemaal gehad met die lui.

ik belde namelijk maandag middag: ja het geheugen ligt nu op de testbank. we laten het weten.

ik belde Dinsdag ochtend: ja het wordt nu getest alleen die jongen die dat doet is er even niet...we bellen je straks terug.

dinsdag middag nog een keer: Ja die jongen is er vandaag niet bel morgen maar even terug en vraag naar ****** :'( 8)7 :? :X

Woensdag krijg ik dus pas een mailtje dat ze weten dat het geheugen het niet meer doet vanwege dat contactpuntje wat er af is.

dit is i.i.g. de laatste keer dat ik naar CL nijmegen ben geweest
en het zal wel weer een week duren :(

all i wanna do is play ET met 2x 512 MB

[ Voor 24% gewijzigd door nexhil op 15-07-2004 13:26 ]

Pagina: 1