[printer]Instellen zodat hij papier van 2,5 cm hoog pakt

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 05:55
Ik heb hier een printer een lexmark matrix printer. En die dient om etiketten af te drukken die 2,5cm hoog zijn. Alleen kan ik bij appaartinstellingen papierinvoer niet instellen dat het papier 2,5cm hoog is. Ik kan alleen maar a4 enz kiezen. En niet een formaat naar eigen keuze.

Wie weet hier een oplossing voor.

Nog even wat specs:

Windows xp pro sp1
Lexmark form printer 2490 of 2480

[ Voor 13% gewijzigd door Sen op 06-07-2004 08:03 ]

Verwijderd

Waarmee wil je printen, MS-Word? En welke versie heb je?

• Sen
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 07:57:
Waarmee wil je printen, MS-Word? En welke versie heb je?
Ehh nee geen ms-word gewoon een print functie in een programma.

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
Met welk programma print je?
Als je met word print, kan je gewoon het type etiketten instellen. Dus bijvoorbeeld 2x 6 etiketten met een bepaalde afstand. Als dat type papier er niet in zit, kan je zelf een formaat instellen.

edit:
Ik moet sneller typen... ;(

[ Voor 10% gewijzigd door DefaultUser op 06-07-2004 08:00 ]

Als ik maar een beetje kan computeren

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
Is dat een windows of een DOS programma?

Als ik maar een beetje kan computeren

• Sen
DefaultUser schreef op 06 juli 2004 @ 08:03:
Is dat een windows of een DOS programma?
Een windows versie.
Het gaat overgens over groenkwekerij ofzo iets.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
gaat die 2,5 cm uberhoubt wel door de printer heen? Ik bedoel, raakt dat niet in de knoop?

Als je wel een A4-vel hebt met bijvoorbeeld een stikker van 2,5 cm, kun je wellicht gewoon alleen de bovenkan beprinten ofzo.

Koop al mijn ads!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
is het vel of lint? :) Anyway voor een kleine hoeveelheid makkelijk etiketten printen zou ik gewoon een Dymo LabelWriter halen :)

[ Voor 71% gewijzigd door HunterPro op 06-07-2004 08:12 ]

• Sen
Het is een lint en het gaat niet om een kleine hoeveelheid etiketten ongeveer 5000.

• Room42
  • Niet online
Kun je dan niet instellen dat ie geen paperfeed commando uitvoert na het printen? Dan hangt de rest gewoon nog in de printer en kun je het etiket eraf halen.

Koop al mijn ads!

• Sen
Room42 schreef op 06 juli 2004 @ 08:35:
Kun je dan niet instellen dat ie geen paperfeed commando uitvoert na het printen? Dan hangt de rest gewoon nog in de printer en kun je het etiket eraf halen.
Weet je toevallig hoe dat moet? het ligt trouwens niet aan de printer die doet bij een form feed precies de goede hoogte. Alleen bij windows aansturen doet hij het niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Sen op 06-07-2004 09:30 ]

• Room42
  • Niet online
uhm nee, sorry eigenlijk geen idee. Dat zou of een feature van het programma, of een feature van de printerdrivers moeten zijn.

Maar ik neem aan, als dat programma gemaakt is om die etiketten af te drukken, dat ze je daar wel bij kunnen helpen. Is het een mainstream programma, of is het op maat gemaakt? Op maat, zou het een feature request kunnen zijn :)

Koop al mijn ads!

• Sen
Room42 schreef op 06 juli 2004 @ 11:40:
uhm nee, sorry eigenlijk geen idee. Dat zou of een feature van het programma, of een feature van de printerdrivers moeten zijn.

Maar ik neem aan, als dat programma gemaakt is om die etiketten af te drukken, dat ze je daar wel bij kunnen helpen. Is het een mainstream programma, of is het op maat gemaakt? Op maat, zou het een feature request kunnen zijn :)
Heb het al moest een nieuw print formaat opgeven en de driver wat tweaken zodat hij dat dataformaat accepteerde lijkt nu weer te werken.

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
Met HP heb je PCL commando's
Daarmee kan je met elk programma (en wat programmeer werk dus) formaten en afstanden instellen..

Als jij in jou programma niet beschikt over een pagina instelling voor de printer zou het misschien mogelijk kunnen zijn om de leverancier van het programma te contacteren hierover. vaak zijn ze wel bereid tot het sturen van een patch of update.
Pagina: 1