Toon posts:

Gamen met router geeft korte lag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen heb ik een SWEEX ADSL Annex-A router gekocht, omdat mijn oude speedtouch modem niet meer kon inbellen.
Zie hier mijn gekochte modem/router:
http://www.sweex.nl/product.asp?pId=332

Ik heb deze volgens de gebruikaanwijzing voor Planet internet ingesteld (per provider waren die verschillend) en internet/netwerk werken prima op alle 3 de pc's. :9
Het enige wat deze gebruiksaanwijzing mij liet doen na de router ge-reset te hebben was:
- het static IP op 0.0.0.0 zetten
- bij het PPP gedeelte username+wachtwoord invoeren
- bij NAT configuration NAPT kiezen.

Mijn probleem:
Zodra ik ga gamen en met meerdere PC's van dit netwerk op dezelfde server ga (externe server, ik host niet zelf), krijgen alle pc's van mijn netwerk af en toe een hele korte LAG. :( (sinds ik mijn nieuwe router heb)
Deze lag duurt zo'n 5 seconden, waarna ik weer vrolijk verder kan spelen, totdat er zich enkele tientallen minuten later zich weer een lag voordoet.
Echter, als ik als er maar 1 PC van mijn netwerk op de server zit, heeft deze geen last van lag. (dat is nou juist het vreemde! 8)7 )
Het ligt zekerweten niet aan de server, en ook niet aan mijn ADSL connectie, dus zal het aan mijn nieuwe router liggen.

Is dit voor jullie een bekend probleem en makkelijk te verhelpen?
Toen ik op internet zocht kwam ik vooral problemen met de SWEEX router " LB000020 " tegen, maar niets over mijn " CC300011 ".
Volgens de SWEEX site is er geen nieuwere fireware beschikbaar voor mijn router.

Ik moet trouwens wel toegeven dat ik niet erg veel van routers weet O-) , dus misschien kan men proberen een beetje simpel te antwoorden.
Alvast Bedankt _/-\o_

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:42

Valkyre

Kitesurf FTW!

wat voor een internet verbind heb je?

hoe snel is je download en hoe snel is je UPload?

welke spel speel je? en met hoeveel pc's zit je dan in dezelfde server?

iRacing Profiel

Verwijderd

Lag is geen afkorting en mag dus gewoon met kleine letters geschreven worden ;)

Verwijderd

volgens mij heb je in de firewall een setting staan wat hier op lijkt "UDP flood defense"
als je die aan hebt staan krijg je een korte lag afhankelijk na een X aantal UDP pakketjes.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 15:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit ligt niet aan mijn connectie.
Ik download met 250kb/sec en upload 50kb/sec.
Ik speel Soldier of Fortune 2, ik speel dan met 3 PC's.
Met mijn oude hub had ik dit probleem nooit. (met deze router wel) 8)7

"UDP flood defense" daar zal ik zo naar kijken en posten wat ik gevonden heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 19:15 ]

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:22

The_Scarabial

MTB for life!

ik denk dat je DHCP wordt vernieuwt om de tien minuten, je kan proberen dit zo laag mogelijk te zetten.

Verwijderd

Ik heb dit probleem dus ook.. hoe kan je de DHCP server dan zo laag mogelijk zetten? want volgens mij is dit mijn probleem

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:42

Valkyre

Kitesurf FTW!

dan zet je toch gewoon dhcp uit om even te proberen?

allemaal statische IP adressen.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Bij WAN staat DHCP client enable uit.

Bij LAN staat DHCP Server aan
DHCP address pool selection staat op: System Allocated
User Defined Start Address 10.0.0.4
User Defined End Address 10.0.0.15

DHCP gateway selection staat op: Automatic

Bij NAT kan ik kiezen uit: Disabled, NAT, NAPT, Dynamic NAPT

Ik weet hier niet veel van, welke van deze zou ik moeten veranderen?
Moet ik DHCP onder LAN uitzetten om te proberen of ik dan geen problemen meer heb? Mocht dit het probleem oplossen, kan ik deze dan uit laten? (waar dient DHCP precies voor?)

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net wat documentatie doorgelezen over DHCP etc, en als ik het goed begrijp denken jullie dat mijn interne IP om de X aantal minuten wordt vernieuwd?

Misschien is dit ook nog interessant:
ls ik bij LAN kijk zie ik: Lease Time 1 day
Houdt dit in dat alle IP's om de dag worden vernieuwd? (dus niet om de 10 minuten zoals jullie vermoedden?)
Pagina: 1