Toon posts:

[W2K] op laptop: USB hapert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helpt! Ik heb al verscheidene malen gezocht op dit en andere forums, maar weinig succes. Het probleem is als volgt.

Op een Samsung Sens 640 notebook (Cel 550, 256 MB RAM, 6 GB HD) heb ik een tijd lang Windows 2000 geinstalleerd gehad (Japanse versie, zal voor de functionaliteit niet veel uitmaken), maar het probleem deed zich voor dat geen van de USB apparaten (muis, webcam, ZIP 250) het naar behoren deden.
De muis bewoog wel, maar schokkerig, en dat werkt erg lastig.
De ZIP werd wel herkend en met een heel klein filetje liep het nog wel, maar een grotere file duurde eeuwen om over te hevelen (heb het uiteindelijk nooit afgewacht).
De webcam wou nooit opstarten en gaf een melding "te weinig bandbreedte".

Bij eerder vragen heb ik reacties gehad als driver vervangen etc etc, maar het heeft mijns insziens niet zozeer te maken met individuele drivers, als wel met de aansturing van de USB poort door Windows. Zou hier een incompatibiliteit(?) kunnen liggen?

Noot: exact hetzelfde probleem heeft zich voorgedaan met een Sotec notebook (Japans) met Win2000.

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:05
USB heeft ook drivers. Meestal van intel.
Je zou dus kunnen proberen de chipsetdrivers van je moederbord te upgraden.
Zoek uit wat voor merk Southbridge je lappie gebruikt en installeer de laatste drivers hiervan is.
Kijk ook eens naar de eigenschappen van de verschillende USB poorten in je apparaatbeheer..

* bolluserectus weer terug naar bed, succes!

Actions speak louder than words