Toon posts:

[WinXP] Remote Desktop start traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai there

Na de zoveelste WinXP herinstallatie heb ik nu een probleempje met XP. Ik heb de XP server zo geconfigureerd dat wanneer hij opstart hij alleen kan inloggen als je een gebruikersnaam (account) en een wachtwoord invult. Dit heb ik gedaan zodat als ik vanaf een client PC inlog via Remote Desktop ik geen melding krijg dat er een ander is ingelogd op het systeem. Normaal gesproken (dus voor de herinstallatie) kon ik vanaf een client PC vrijwel meteen inloggen wanneer dit aanmeld venster in beeld stond. Nu kan ik dat pas na een paar minuten. Ik heb een XP3200 met 512 MB DDR en op dit moment een trage 2,5 gig schijf ivm uitprobeersels voor ik de huidige harddisk leeg ga gooien. Zou het aan die trage schijf kunnen liggen? Het harddisk lampje blijft vrijwel de hele tijd uit voor hij de Remote Desktop opstart, dus druk heeft de PC het niet. Wat kan dit zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 01:51 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 19:50
==> Windows Operating Systems

Dit ligt eerder aan windows dan het netwerk tussen de PC's ;)

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Jullie maken mij echt niet wijs dat er op dit hele forum niemand is die mij hier mee kan helpen... ;)

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Je eigen suggestie dat het aan een trage schijf ligt is waarschijnlijk juist. Een 2.5 GB schijf is vele malen trager dan een huidige-generatie 80 of 120 GB schijf.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 17:38
Dat denk ik ook ja; die oude schijfjes werken nog op PIO4 en misschien met hoge uitzondering nog net op UDMA..

Windows start services nl tegelijk op die niet afhankelijk van elkaar zijn.. de kans is dus groot dat de Terminal Services service nog niet gestart is terwijl de Winlogon service wel al draait.. Zeker als je een baggertrage disk erin hebt hangen..

Mijn W2k3 server starte ook een stuk sneller op via een 80GB maxtor UDMA5 dan van een 4GB UDMA2

[ Voor 20% gewijzigd door Krypt op 07-07-2004 14:47 ]

Pvouput live

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 23:12

JohnD

Bernd

wat zegt taakbeheer als je RD aan het opstarten bent?

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
Thanx allemaal! Hier kan ik wat mee. Ik heb de 2,5 gig eruit gehaald. Ik zag de reacite van SunStorms_sletje net te laat, dus heb dit niet meer kunnen kijken. Ga het van het weekend is proberen op mijn eigen 160 gig schijf. Iedereen ontzettend bedankt! Geweldig zo'n forum! _/-\o_
Pagina: 1