Toon posts:

6 domeinen op 1 server / liefst @home webspace [n00b]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik in de titel al zeg: totale n00b op dit gebied.
Maar het gaat dus om het volgende…ik heb onlangs 6 domeinnamen geregistreerd. Als voorbeeld: www.jandetuinman.nl
Nu is het dus zo dat ik geen server heb en voorlopig ook niet van plan ben om eentje te nemen. Dit omdat het bedrijf waar ik de namen geregistreerd heb zegt dat ik voor alle 6 domeinen 1 webhostingpakket moet nemen en voor de andere 5 domeinen 25 € per stuk moet betalen om ze door te linken naar de server. Daar was ik het niet mee eens.
Dus ik vroeg me af of er een mogelijkheid bestond om die domeinen op me eigen webspace van @home te draaien. Het gaat niet zozeer daarom dat ik er daadwerkelijk een site op draai maar dat er allen maar mijn e-mail adres opstaat en desnoods nog wat meer info.
Ik heb dus bij het bedrijf waar de domeinen geregistreerd staan in me controle panel het volgende staan:
Domein jandetuinman.nl
Op deze pagina kunt u de instellingen van uw domein wijzigen. Gebruikt u de TransIP nameserver, dan kunt u hieronder de DNS-records van uw domein real-time aanpassen. Wilt u uw domein naar andere nameservers verhuizen, gebruik dan de knop 'Nieuwe nameservers'.

DNS records jandetuinman.nl

Recordnaam Expire Type Waarde
@ 1D NS ns0.transip.nl. (standaard)
@ 1D NS ns1.transip.nl. (standaard)
localhost 1D A 127.0.0.1 (standaard)
@ 1D A 80.69.67.3
@ 1D MX 10 @
@ 1D MX 20 relay.transip.nl.
ftp 1D CNAME @
mail 1D CNAME @
www 1D CNAME @

Nieuw record toevoegen
Recordnaam Expire Type Waarde

Verklaring [+]

A Host adres (subdomein) bijv.: www 1D A 1.2.3.4
MX Mail exchanger (prioriteit hostnaam) @ 1D MX 10 mailsvr
CNAME Host nickname www 1D CNAME fritz
AAAA IPv6 host adres www 1D AAAA 2001:888:10:78::1
NS Subdomain delegatie home 1D NS homens1
TXT Text record home 1D TXT Pentium3 866

Voor mij is dat erger als chinees en ik snap er dan ook werkelijk geen bout van. Volgens de helpdesk van dit bedrijf was het volgend mogelijk:
Uiteraard kunt u zelf ook een webserver opzetten en het A record van het domein in de DNS aanpassen.

Iemand enig idee…tijd en vooral zin om mij ff de weg te wijzen?
Alvast bedankt voor jullie moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

www.jouweigendomein.com laten verwijzen naar members.home.nl/jouwaccount kan niet via DNS.

Een eigen servertje opzetten is misschien nog niet eens zo'n slecht idee (aangenomen dat je op dat gebied geen n00b bent). Officieel mag het niet bij @Home, maar als je geen gekke dingen doet, dan doen ze daar niet moelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rvm schreef op 06 juli 2004 @ 19:20:
www.jouweigendomein.com laten verwijzen naar members.home.nl/jouwaccount kan niet via DNS.

Een eigen servertje opzetten is misschien nog niet eens zo'n slecht idee (aangenomen dat je op dat gebied geen n00b bent). Officieel mag het niet bij @Home, maar als je geen gekke dingen doet, dan doen ze daar niet moelijk over.
n00b attack stiil active. Maar ik denk dat ik over het opzetten van een server op me home account wel het een en ander kan vinden via search of google.
Dank je wel iig

edit: zit net te denken....dan zal ik nog die doorstuurkosten moeten dokken van 25 per domein :(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 10:26

Niek

f.k.a. The_Surfer

Idd zoals rvm zegt een eigen servertje opzetten en iets met virtual hosts regelen. Ik heb overigens ook enkele domeinen bij TransIP die worden gehost op mijn thuisservertje, werkt allemaal prima.
edit: zit net te denken....dan zal ik nog die doorstuurkosten moeten dokken van 25 per domein :(
Dat is dus niet waar, als je een eigen (Apache-)servertje opzet met vhosts betaal je niet die 25 euro.

[ Voor 36% gewijzigd door Niek op 06-07-2004 21:19 ]

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:47
Het kan ook via www.mydomain.com. Laat dan de DNS voor jouw domein verwijzen naar de DNS-servers van mydomain (dit moet je instellen bij degene bij wie je de domeinnamen hebt geregistreerd) bij mydomain kun je dan je domein naar een andere url laten forwarden naar bijvoorbeeld members.home.nl/blablabla/. Ook kun je via hen je email laten doorsturen naar een bestaand email-adres. Mijn domein loopt al jaren zo en ik betaal, behalve voor domeinregistratie, geen cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok dan...klinkt allemaal best goed moet ik zeggen :)
Ben al bezig met search en google en zal hopelijk een weg vinden :)
ty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Bij zoneedit (http://www.zoneedit.com/) kan je domeinnamen beheren er kan zelfs een email adres aangemaakt worden (redirect) en je kan de domeinnamen ook doorlinken naar je eigen server.

Enige nadeel voor jou is dat je maar 5 domeinnamen kan toevoegen daarna moet je een kleine vergoeding betalen. (weet niet of dat bij mydomain ook zo is ?)

Enige wat je moet doen is de domeinnamen toevoegen in zoneedit en dan nameservers van de domeinnamen veranderen in ns1 / ns1.zoneedit.com (dat wordt aangegeven)

Edit : sorry valkenier had je post over het hoofd gelezen 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Royal op 07-07-2004 01:10 ]

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Pagina: 1