Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

abbo sim in prepaid telefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
Ik heb een abbonement van Vodafone, als ik een prepaid pakket van Vodafone met GSM koop, gaat de sim van het abbonement het dan doen?
Je zou zeggen dat het geen probleem zou zijn aangezien het van dezelfde provider is, maar wellicht is dit te logisch gedacht.

Echter zou dit een te makkelijke manier zijn om aan een nieuwe telefoon te komen voor een abbonenemt. Probleem is nl. dat ik een 2 jarig contract heb en de GSM van nu heeft de nijging na een jaar steeds kapot te gaan.

• Blijepeen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-10 15:38
Die gaat het niet doen.
Wel andersom. Anders unlocken

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dat heb ik ook een weekje geleden geprobeerd, en vroeger werkte het wel maar tegenwoordig zit er helaas ook een lock in de telefoon voor de simkaart. Je kan dus niet meer zomaar een willekeurige simkaart van dezelfde provider in een net gekochte prepaid doen.

Verwijderd

verschilt per prepaidfoon die vodafone uitbrengt. gewoon ff in de winkel proberen :)

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
in de wikel testen zal moeilijk gaan, het gaat namelijk om een telefoon die bij Kijkshop tekoop is, met de speciale vermelding dat er niet geruild kan worden.
Iets wat tegen de wet in gaat lijkt mij, als consument heb je overal 7 of 10 dagen bezinningstijd. Maar goed.
Unlocken id idd eenvoudige goedkope methode, echter zal de garantie verlopen en ik heb de ervaring met Sony Ericsson telefoons dat ze vaak binnen een jaar gebreken vertonen.
Iig duidelijk antwoord en mij uit onzekerheid gehaald, dank.

Verwijderd

ik werk zelf bij de BelCompany en krijg af en toe de vraag of het toestel wel of niet werkt i.c.m. een prepaid simkaartje. zoals eerder gezegd, verschilt dit per toestel en zou je gewoon in je recht staan dit uit te mogen proberen :)

wat betreft het niet mogen ruilen van prepaid, dit klopt. pakketten worden door de netwerken via verkooppunten verspreid naar de klant en als deze dus al "on air" zijn geweest, zijn ze niet meer verkoopbaar..

zonder verkoper shop je goedkoper

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:02

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Gewoon vragen of er een simlock op de telefoon zit. Wel simlock -> gaat niet werken, geen simlock -> gaat wel werken.

Signatures zijn voor boomers.

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
wat betreft het niet mogen ruilen van prepaid, dit klopt. pakketten worden door de netwerken via verkooppunten verspreid naar de klant en als deze dus al "on air" zijn geweest, zijn ze niet meer verkoopbaar..
Lijkt me logisch, kleding ruilen als het gedragen is kan ook niet en een auto ruilen na 253 km natuurlijk ook niet.
Lijkt me in het geval van prepaid pakette logischer deze dan net als cd's te sealen oid.
Dat is het weer conform de consumentenwet, de bekoelingsperiode.
maar goed daar gaat dit topic niet over.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11 10:56

Godjira

To infinity and beyond!

Gaat niet werken in ieder geval, wat je wel kunt proberen is Vodafone een telefoontje geven en vragen of je de unlock code van ze kan krijgen zonder daarvoor kosten te betalen, aangezien je ook een abonnement van hun hebt en die in de prepaid telefoon wilt gaan gebruiken. Dus ik denk niet dat ze hier moeilijk over doen. Maar goed, nee heb je, ja kun je krijgen ;).

Succes!

Profile

Verwijderd

Godjira schreef op 06 juli 2004 @ 09:55:
Gaat niet werken in ieder geval, wat je wel kunt proberen is Vodafone een telefoontje geven en vragen of je de unlock code van ze kan krijgen zonder daarvoor kosten te betalen, aangezien je ook een abonnement van hun hebt en die in de prepaid telefoon wilt gaan gebruiken. Dus ik denk niet dat ze hier moeilijk over doen. Maar goed, nee heb je, ja kun je krijgen ;).

Succes!
dat lukt niet. ze willen juist als je prepaid gaat gebruiken, dat je daarmee belt omdat de tarieven hoger liggen, ongeacht het abonnement dat je hebt.

uit mijn hoofd weet ik dat de volgende vodafone prepaid toestellen werken i.c.m. vodafone abo-sim:

sagem myx-2, samsung c100, motorola v525, panasonic x60

suc6! :)

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-11 09:20

Sponge

Serious Game Developer

Zelfde heb ik ook. Ik blijf graag bij KPN/Prepay, dus als ik daar aan vast zit, boeit het me niet zoveel. Nu ben ik echter op zoek naar een Tri-Band telefoon, en kwam deze tegen:

http://www.hi.nl/hishop/product_bestel_1.asp?id=146&groep=1

En vraag ik me ook af of m'n huidige KPN Prepay, 3310 (kan evt. weer HI Prepay worden volgens mij)'s sim in deze telefoon gaat passen... Staat verder zeer weinig informatie over op de site. Beetje jammer.

Verwijderd

prepaid in prepaid werkt gewoon :)

Verwijderd

Ik zelf heb het met T-Mobile gehad.. ik heb een abbo en mijn toestel was kapot. een t-mobile prepay gekocht en mijn sim in de prepay toestel gedaan en wekt gewoon.. het is nammelijk zo dat de simlock toestelen op op provider worden gelocked. zodoende zal als je van de zelfde provide een telefoon koop het geen probleem geven

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-11 20:52

janklp

FortyTwo Capital

Je kan ook je toestel laten kraken, bestaan zat mensen voor die dit wel kunnen. Is ook niet zo'n heel grote ingreep en veel codes staan al wel op het web!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

buxx schreef op 06 juli 2004 @ 09:24:
in de wikel testen zal moeilijk gaan, het gaat namelijk om een telefoon die bij Kijkshop tekoop is, met de speciale vermelding dat er niet geruild kan worden.
Iets wat tegen de wet in gaat lijkt mij, als consument heb je overal 7 of 10 dagen bezinningstijd. Maar goed.
[off-topic]
Dat is een veel voorkomend misverstand. Geldt alleen voor kopen op afstand.

Van www.staiksterk.nl:
Als u achteraf spijt hebt van een product, is het ruilen van een product geen recht, maar slechts een gunst die een winkelier u verleent. Bij veel winkels kunt u binnen een bepaalde termijn uw spullen ruilen als ze tenminste ongebruikt en onbeschadigd zijn. Soms krijgt u een tegoedbon als u niets anders kunt vinden. Grote winkelbedrijven gaan in hun service soms nog verder en geven u het aankoopbedrag terug als u het product terugbrengt binnen een bepaalde termijn.
[/off-topic]

Er zijn twee soorten simlocks. Providerlocks en offerlocks. Als het toestel alleen een providerlock heeft, werken alle simkaarten van die provider in het toestel. Hierdoor kan het soms voorkomen dat je dus in een prepaid toestel een abonnements simkaart kunt gebruiken. Maar daar hoef je niet op te rekenen. De offerlock zorgt er namelijk in de meeste gevallen voor dat alleen de simkaarten uit een bepaalde serie werken. Dus: alleen prepaid simkaarten. En wat voor de ene provider of zelfs voor het ene toestel geldt hoeft niet voor het andere te gelden. Het is een goed recht van de providers om beide locks te benutten.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11 10:56

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 10:12:
prepaid in prepaid werkt gewoon :)
Zolang het van dezelfde privider is tenminste ;), vergeet dat niet.

Profile

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 10:17:
Ik zelf heb het met T-Mobile gehad.. ik heb een abbo en mijn toestel was kapot. een t-mobile prepay gekocht en mijn sim in de prepay toestel gedaan en wekt gewoon.. het is nammelijk zo dat de simlock toestelen op op provider worden gelocked. zodoende zal als je van de zelfde provide een telefoon koop het geen probleem geven
dit gaat niet bij alle netwerken op hoor! kpn, orange en telfort gaat het sowieso niet mee..
Godjira schreef op 06 juli 2004 @ 10:51:
[...]

Zolang het van dezelfde privider is tenminste ;), vergeet dat niet.
zo bedoelde ik het ook :>
Pagina: 1