Toon posts:

Excursion Fileserver (Netwerk Probleem)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers! Ik zit veel op IRC en had een fileserver daar maar sinds ik een FTP heb werkt de fileserver niet meer. Ik heb op 2 computers Excrusion (Mirc progje) geinstalleerd en de fileserver werkt op beide niet. Ik heb hier een screen hoe ik de vitual servers heb staan bij FTP:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hooydonk/Instellingenrouter.JPG

Bij FTP data staat hetzelfde alleen een andere poort. Verder had ik niks veranderd aan de router.

Ook de bekabeling heb ik nagekeken, maar daar kan het niet aan liggen, want internet werkt nog wel correct.

Mijn upload werkt trouwens wel via Bittorrent. Allemaal zeer vaag voor mij maar misschien zijn er mensen die er meer verstand van hebben als mij.

Enig idee wat het zou kunnen zijn? Laat het me weten!

Greets ;)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Wat werkt er niet dan? Kan je de FTP server niet meer opstarten? 8)7

Maar als je niks veranderd hebt aan je router dan heeft je ISP misschien je een ander IP adres gegeven? Of heb je sindskort een software matige firewall draaien?

Verwijderd

Wat bedoel je precies met die fileserver?
En als je je FTP niet kan bereiken van buitenaf, werkt het uberhaubt wel binnen je eigen netwerk? Is hij dus gewoon normaal berijkbaar?

Iets meer info please... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn FTP werkt wel op LAN en WAN maar mijn excursion (dit is een versie van MIRC) server werkt niet. Maar ik denk dat jullie hier niet zoveel van Mirc weten? Maarja kon proberen.

Verwijderd

Topicstarter
He tis al gelukt. Gewoon extra poort geforward op tcp ;)