Externe behuizing voor DVD fikker, SNT2512B2, is het wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik ben op zoek naar een externe behuizing voor een DVD fikker (daar ik een notebook heb), nu zag ik bij Norrod en Paradigit de SNT2512B2 behuizing staan. De plaatjes op de site zijn verschillend, maar ik heb toch het idee dat het om dezelfde kast gaat, want zo'n naam verzin je niet.

Volgens mij is de behuizing afkomstig van Procase:
http://www.procase.nl/details.asp?ID=259

Ik heb gezocht naar een review en volgens mij wordt hij ook verkocht onder de naam Constar (op plaatje van procase zie je het ook op de doos staan). Op Systemcooling hebben ze een review geplaatst:
http://www.systemcooling.com/constar_box-01.html

Daar zijn ze zeer te spreken over de drive (ook over de snelheid), je moet er alleen op letten dat je niet een DVD koopt met een groot frontje, zoals Sony soms heeft. Nu weet ik niet hoe "objectief" Systemcooling is als site, dus ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze behuizing en wat ze ervan vinden.

Verder vraag ik mij ook af of het met deze behuizing gaat lukken om een DVD op 8 speed te fikken.

[ Voor 6% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 06-07-2004 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasbaas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02-2024
http://www.sweex.nl/product.asp?pid=317

kost geen drol, werkt prima. Is niet de meest solide behuizing ooit, maar als je er niet regelmatig mee aan de wandel gaat voldoet het.

Gebruik het ding zelf om ghosts te maken van systemen waar geen brander in zit.

[ Voor 4% gewijzigd door klaasbaas op 06-07-2004 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Die SNT2512B2 kost nog minder dan een drol, namelijk €45,- , en ik ben overigens niet van plan er vaak mee aan de wandel te gaan. Hij is gewoon bedoeld voor op mijn kamer. Zo vaak zal ik toch niet DVD's fikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasbaas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02-2024
Die sweex zal de adviesprijs op de meest locaties wel niet halen hoor. Met een gezonde marge bovenop de groothandelprijs kom ik nog niet op 50 euro inc. BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Subtiel schopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, het enige wat er aan "mis" is dat het geen Firewire ondersteund... USB2.0 is toch minder dan firewire in meeste gevallen ( dit omdat USB gedeeld wordt en Firewire altijd maar 1 connectie is )

Ik weet dat professionele brand setjes met wel 4 cd/dvd branders vaak firewire gebruiken... omdat firewire zeker weten puur 400Mbit doorgeeft.....

Maar voor een brander... well... ik zou niet op 16x dvd's gaan proberen te branden ( vinden meeste harde schijven ook niet echt leuk ) maar 8x zou te doen moeten zijn :-)

Mm, zo te zien hebben ze ook een Firewire versie..zou die dan aanraden!

En ja, 4x DVD brander versies gebruiken RAID .. SCSI RAID om precies te zijn... de enige manier om zo'n belachelijk hoge datarate te kunnen halen :-p

[ Voor 26% gewijzigd door swampy op 07-07-2004 11:58 ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik al een half jaar een USB2/firewire kast van www.mr-at.nl voor mijn DVD-brander. Kost 69 euro. Bevalt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 13:13:
Gebruik al een half jaar een USB2/firewire kast van www.mr-at.nl voor mijn DVD-brander. Kost 69 euro. Bevalt uitstekend.
Merkje verschil in of je USB2 of firewire gebruikt? Die kast dieik wil kopen heeft namelijk alleen USB 2.0 ik gebruik verder alleen een USB muis, dus volgens mij moet dat goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merkje verschil in of je USB2 of firewire gebruikt? Die kast dieik wil kopen heeft namelijk alleen USB 2.0 ik gebruik verder alleen een USB muis, dus volgens mij moet dat goed gaan.
Ik had eerst ook een kast met alleen USB2(overigens van een ander merk) Met de ingebouwde NEC1300 lukte het op geen enkele manier om een CD of een DVD te fikken. Met de kast van mr-at lukt het wel, zowel met USB als firewire. Met firewire gaat het duidelijk sneller. Voor een paar euro meer zou ik altijd USB en firewire kopen. Komt altijd van pas. Een firewire kaartje kost ook maar 35 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf een externe behuizing van hetzelfde merk voor een hdd met USB2.0 en FireWire. Werkt als een tiet en koste bijna niks. En USB2.0 is bij mij trager en trekt meer CPU-kracht dan FireWire, dus ga zeker weten voor iets mét FireWire!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 11:30:
Heb zelf een externe behuizing van hetzelfde merk voor een hdd met USB2.0 en FireWire. Werkt als een tiet en koste bijna niks. En USB2.0 is bij mij trager en trekt meer CPU-kracht dan FireWire, dus ga zeker weten voor iets mét FireWire!!
Van welk merk heb je het dan? Ik ga het namelijk alleen voor het fikken van DVD's gebruiken, mijn compu kan wel wat hebben (1.6Ghz centrino) en als hij het maar op 8 speed doet dan ben ik tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Ik heb hem inmiddels toch gehaald. Vrijwel alle externe DVD fikkers worden USB 2.0 geleverd, en USB 2.0 haalt op papier hogere snelheden dan FireWire (480mbit/sec tegen 400 Mbit/sec), daarnaast heb ik een behoorlijk snelle pc (centrino 1.6Ghz), en ben ik toch niet van plan zware applicaties naast het fikken te gaan doen.

Volgens mij moet het dus wel gaan werken (ik hoop het natuurlijk), heb zojuist ook een NEC 2510 gekocht en die zit inmiddels in het kastje. Dus ik gaat het zo proberen, ik laat het weten :)

Update
De drive werd meteen herkend als NEC 2510 en hij is benaderbaar. Ik heb nog geen DVD's liggen om te fikken dus dat heb ik nog niet getest. Maar tot nu toe lijkt alles te werken. Het enige minpunt is dat de fan redelijk veel herrie maakt. Maar ik zet hem toch alleen maar aan als ik een DVD fik, dus zo vaak zal dat niet zijn.

Update2
Heb mijn eerste CD ermee gefikt. Op 32 speed en het ging gewoon goed, de dataverificatie gaf geen fouten. Verder heb ik gelet op de belasting op het systeem en die is behoorlijk. Het viel me om eerlijk te zijn tegen, gemiddeld was het zo'n 30% en soms uitschieters naar zo'n 60-70%. Dat is gigantisch! Nu maakt mij het zoals ik al eerder zei weinig uit. Tegenwoordig heeft je fikker geen last meer van bufferunderruns. En daarnaast fik ik niet zoveel en doe ik geen gekke dingen naast het fikken, alleen een beetje internetten misschien. Maar voor mensen waarbij het we uitmaakt, een 1.6Ghz centrino (ja ik weet het de proc is een P-M) wordt al behoorlijk belast.
Vrijdag krijg ik denk ik DVD's binnen, dan zal ik eens kijken hoe de belasting is bij het fikken van een DVD :)

[ Voor 57% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 14-07-2004 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update
De drive werd meteen herkend als NEC 2510 en hij is benaderbaar. Ik heb nog geen DVD's liggen om te fikken dus dat heb ik nog niet getest. Maar tot nu toe lijkt alles te werken. Het enige minpunt is dat de fan redelijk veel herrie maakt. Maar ik zet hem toch alleen maar aan als ik een DVD fik, dus zo vaak zal dat niet zijn.
Dat ging bij mijn USB2 kast ook allemaal prima, dat herkennen en lezen door Windows. Probleem was dat het branden van CD'e en DVD's, met Nero, CloneCD en CloneDVD, telkens vastliep na een tijdje. Zoals ik al meldde: met de USB/firewire kast van mr-at lukt het wel. Zowel op USB2 als op firewire. Firewire is behoorlijk sneller.
Ik hoop dat het jou wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

[b][message=21162392,noline]swampy schreef op 07 juli 2004 @ 11:51[

En ja, 4x DVD brander versies gebruiken RAID .. SCSI RAID om precies te zijn... de enige manier om zo'n belachelijk hoge datarate te kunnen halen :-p
Mmmm :? :? :?
Leg eens uit, dit is voor het eerst dat ik hoor, en geloof het eigenlijk niet zo erg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:57
Sterker nog ik ken helemaal geen SCSI DVD branders. Ben ik al best wel lang naar op zoek. Maar een SCSI DVD RAID model tja daar heb ik naar gezocht.
Want dat BESTAAT helemaal niet.

offtopic:
Hoe zo dat moeten werken 3 branders die gestripped wegschrijven. Moet je dan ook 3 DVD spelers hebben om het af te kunnen spelen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Ik heb zojuist eerste DVD gefikt en de data geverifieerd en dat was allemaal goed. Alleen begon de brander vanaf zo'n 20-25% te haperen. De buffer liep de hele tijd leeg, waardoor het "8-speed" fikken uiteindelijk 14 minuten duurde.

De proc belasting lag de hele tijd rond de 10% en maximaal op 16%, dus daar ligt het niet aan. Mijn HD (60GB 7200RPM) trekt het ook, ook volgens NERO die zegt dat hij 10.7 speed zou trekken.

Dus ik heb Norrod maar even gemaild, want die hadden mij beloofd dat het zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Ik heb nu de volgende behuizing gekocht (was nog iets goedkoper ook :) )

Afbeeldingslocatie: http://download.qtec.info/_images/products/large/13280.jpg

756C USB 2.0 CD/RW Case 5.25" Alu
Key features:
- External USB 2.0 interface for 5.25" IDE devices
- Useful for hard disk, CD-ROM, CD-RW, DVD player and DVD R/RW
- Solid metal housing for demanding users
- Drivers for Windows 98, ME, 2000 and XP
- Also support for MacOS 8.6, 9.0 and 10.0
- Built-in cooler for long life performance
- Power and data indicators
- Item number: 13280

En nu kan ik wel op 8 speed DVD's fikken, en de proc belasting ligt dan op zo'n 25-30% (weet alleen ff niet of mijn proc wel op maximale snelheid stond daar ik hem weer op dynamic switching had gezet) terwijl ik een image fikte die ook ng met deamon tools werd ge-emuleerd als DVD (kost denk ik ook nog wel extra proc kracht).

De behuizing vind ik ook nog eens mooier eruit zien, en hij is net als de andere behuizing van aluminium. Tot nu toe ben ik dus tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Heb er wel ervaring mee... Zijn prima dingen. Er zijn alleen wat comboproblemen, dus dat het IDE apparaat niet herkend wordt. Een voorbeeld is de Plextor 8x DVD +/- RW, die wil niet werken. Maargoed, dat zijn problemen die vrij makkelijk op te lossen zijn :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad een goede behuizing, heb deze ook voor Hd's. Snelheid is hier bijna dezelfde als normaal (80mb/s is goed te doen). Bij mij is de ventilator wel nogal luidruchtig, zeker als hij een tijdje stil heeft gestaan.

Is wel weer zo een no name met een half typenummer, maar als het werkt zoals het moet, geen klagen

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/pleuris/IM001567.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 19:36:
Het is inderdaad een goede behuizing, heb deze ook voor Hd's. Snelheid is hier bijna dezelfde als normaal (80mb/s is goed te doen). Bij mij is de ventilator wel nogal luidruchtig, zeker als hij een tijdje stil heeft gestaan.

Is wel weer zo een no name met een half typenummer, maar als het werkt zoals het moet, geen klagen

[afbeelding]
Even narekenen: USB is 480Mbit/s (maximaal), dat is (480/8=) maximaal 60 MegaByte per seconde! Die 80 MegaByte lijkt me dus vrij sterk... Overigens zou FireWire uitkomen op (400/8=) maximaal 50 MegaByte per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 15:06:
[...]

Even narekenen: USB is 480Mbit/s (maximaal), dat is (480/8=) maximaal 60 MegaByte per seconde! Die 80 MegaByte lijkt me dus vrij sterk... Overigens zou FireWire uitkomen op (400/8=) maximaal 50 MegaByte per seconde.
Ik had de berekening ook al gemaakt ja. Maar goed, hij is tevreden met de snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 04 augustus 2004 @ 15:09:
[...]

Ik had de berekening ook al gemaakt ja. Maar goed, hij is tevreden met de snelheid :)
de kleine b is toch bit, en de grote B byte. of ben ik nu helemaal verkeerd???

Met HD Tune is het ongeveer 25 MB/sec,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 16:35:
[...]

de kleine b is toch bit, en de grote B byte. of ben ik nu helemaal verkeerd???

Met HD Tune is het ongeveer 25 MB/sec,
Ik denk dat je gelijk hebt. Sorry! Maar hd snelheden geef je normaliter weer in bytes en niet bits, vandaar de verwarring. Maar die 25MB sec is een mooie snelheid :)

Hoeveel proc kracht trekt die dan eigenlijk? Want als ik met DVDinfo pro of Nero de proc belasting test dan ligt die bij 8 speed (10mbyte/sec) op 80%!!!! Terwijl hij bij 8 speed fikken van een dvd op max 30%ligt. Beetje vreemd allemaal, maar het werkt allemaal dus ik ben nog tevreden.

[ Voor 4% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 04-08-2004 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook voor 20 euro een 2,5" casing kopen en die aan sluiten op de brander via een ide kabel.(zie foto's van ons prototype) Kastje van 5 euro erom en klaar voor 25 euro
Afbeeldingslocatie: http://www.blackdeath.nl/images/tweakers/Nerding01tm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.blackdeath.nl/images/tweakers/Nerding02tm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er wel leuk uit. Als de prijzen nog wat zakken ;) lijkt het ideaal voor storage koffers met HD's te maken. Als de HD's dan na een bepaalde tijd dan ook uit kunnen vallen (en weer opstarten natuurlijk) ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 17:48:
Als de HD's dan na een bepaalde tijd dan ook uit kunnen vallen (en weer opstarten natuurlijk) ideaal
Dat is geen probleem toch het is USB
Pagina: 1