A7N8X-E Deluxe + b-merk/budget geheugen

Pagina: 1
Acties:

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
Ik heb vorige week m'n nieuwe moederbord binnen gekregen, de Asus A7N8X-E Deluxe. Ik wist al dat het bordje redelijk "picky" was op geheugen. Dat gold ook voor mijn geheugen, 2 maal 256MB DDR333/PC2700 Twinmos. Dus ik moet nieuw geheugen hebben, wat ik eigenlijk al langer wilde dus het komt niet eens zo slecht uit.
Er staat de bekende tabel op de asus site:
http://nl.asus.com/produc...ta/a7n8x-e-d/overview.htm
Kijk nu onderaan, onder "A7N8X-E Deluxe DDR400 Qualified Vendor List".

Allemaal leuk maar ik vind het lijstje veel te kort. Ik wil nu wel graag weten welk b-merk/budget/of niet vermeld geheugen men op hun A7N8X-E deluxe heeft.

Ik overclock niet maar ben wel hardcore gamer en wil gewoon goed degelijk niet te duur geheugen hebben. Ik zoek 2 maal 512MB DDR400/PC3200 cas 2,5.

Als er iemand is die MDT geheugen op z'n bordje heeft dan zou ik het graag willen weten.

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
Corsair geheugen > werkt hier perfect op mijn a7n8x-e del. (bij vobis gekocht)
dat is een pc3200(256). Heb er ook een kingston pc2700(256) in zitten. Draaien beiden op 205mhz :*)

Verwijderd

Ik eb hetzelfde moederbord en ook Corsair 256 geheugen. 2 wel te verstaan. Ze draaien bij mij overigens op 438 mHz..... Neem aan dat mijn bovenbuurman hem op 410 mHz heeft draaien i.p.v. 205 ....

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
Hier kunnen we een lang verhaal over maken, op hoeveel mhz nou DDR geheugen loopt, maar persoonlijk kijk ik het liefste naar de clockfrequentie van het apparaat, hier dus bij mij 205Mhz. > Dat het geheugen zo gemaakt is dat hij in 1 klokpuls 2 bitjes op kan halen is een tweede. Ik vind het maar marketingtrick. Nu ga ik wel erg offtopic dus ik zal maar ophouden.

Verder heb ik de topicstartter verkeerd begrepen, hij zoekt eeb B-merk die niet op die lijst staat, dus ik ben hier maar een beetje de topic aan het vervuilen :?

• CRAM
datkanveelbeter schreef op 06 juli 2004 @ 00:21:
Hier kunnen we een lang verhaal over maken, op hoeveel mhz nou DDR geheugen loopt, maar persoonlijk kijk ik het liefste naar de clockfrequentie van het apparaat, hier dus bij mij 205Mhz. > Dat het geheugen zo gemaakt is dat hij in 1 klokpuls 2 bitjes op kan halen is een tweede. Ik vind het maar marketingtrick. Nu ga ik wel erg offtopic dus ik zal maar ophouden.

Verder heb ik de topicstartter verkeerd begrepen, hij zoekt eeb B-merk die niet op die lijst staat, dus ik ben hier maar een beetje de topic aan het vervuilen :?
B-merk, budget, of ander geheugen (a-merk kan dus ook) dat niet genoemd is in de tabel. Ik wil graag weten welk geheugen fully compatible is met de A7N8X-E Deluxe aangezien veel mensen hier zekerheid over willen hebben voordat ze geheugen aanschaffen.

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 08:21
IK heb mijn Athlon 2000XP + PQI PC2100 uitstekend draaiend op mn A7N8X-E Deluxe :)

Mn oude mobo had het namenlijk begeven en ik had toen geen geld voor nieuwe CPU + geheugen. Dus ik moest een bord hebben waar mn ouwe shit nog op paste, en ik later nog kon upgraden.

Dus.... er is best grote kans dat hij ook geheugen pakt die niet op die lijst staat.

• CRAM
Lawtje.com schreef op 06 juli 2004 @ 00:28:
IK heb mijn Athlon 2000XP + PQI PC2100 uitstekend draaiend op mn A7N8X-E Deluxe :)

Mn oude mobo had het namenlijk begeven en ik had toen geen geld voor nieuwe CPU + geheugen. Dus ik moest een bord hebben waar mn ouwe shit nog op paste, en ik later nog kon upgraden.

Dus.... er is best grote kans dat hij ook geheugen pakt die niet op die lijst staat.
Dat weet ik. Er staat alleen getest geheugen in die tabel. Ongetwijfeld dat er veel meer geheugen compatible is, dat is nou juist wat ik wil weten.

Verwijderd

Ik heb megaduur Mushkin PC3200 geheugen wat dus NIET fijn werkt op dit bordje :( ik zou die paar extra euro's toch maar uitgeven voor geheugen uit die lijst, want niets is kutter dan dat je geheugen hebt wat niet goed werkt.

• lawtshjj
  • Laatst online: 06-08 08:21
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 14:26:
Ik heb megaduur Mushkin PC3200 geheugen wat dus NIET fijn werkt op dit bordje :( ik zou die paar extra euro's toch maar uitgeven voor geheugen uit die lijst, want niets is kutter dan dat je geheugen hebt wat niet goed werkt.
Wat werkt er precies niet goed? Of boot je pc gewoon niet ? Mushkin geheugen is volgens mij niet egt B-merk...... ik was bijna van plan om 2x256mb level 1 dual ch. mushkin memory te kopen

• CRAM
Dane-Elec Memory 1024 MB PC3200, 400 MHz 2,5 non-ECC Kit of 2
Heeft iemand ook dit geheugen in het bord?

of

TwinMos Dual Channel 1024 MB PC3200, 400 MHz 2,5 non-ECC Kit of 2?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

CRAM schreef op 06 juli 2004 @ 00:30:
[...]

Dat weet ik. Er staat alleen getest geheugen in die tabel. Ongetwijfeld dat er veel meer geheugen compatible is, dat is nou juist wat ik wil weten.
En dat kun je niet weten :o

Asus heeft die repen getest en garandeerd dat die werken. Wil je ander geheugen nemen :? Prima, maar dan heb je die zekerheid niet.

Het lastige is dat één reep die het toevallig wel goed doet niets garandeert, dus je hebt niets aan ervaringen van anderen, allerminst bij DIMMs van nare 3rd party DIMMbakkers die niet vermelden welke chips gebruikt zijn of opzettelijk de markeringen wijzigen om dat niet kenbaar te maken (Corsair Value :X )

Oslik blyat! Oslik!

• Speedener
  • Laatst online: 08-08 16:50
Ik heb sinds deze week ook dit bordje. En ook problemen met mijn 2x Twinmos 512 Mb Memory.

Alleen heb ik hele vreemde dingen ondervonden.
Als ik memtest86 run dan heb ik de volgende dingen:
• Single Channel Modus: beide reepjes: Errors
• Reepje voor reepje: Errors
• Dual Channel: beide reepjes: Geen Errors
• Andere pc (A7V8X): Geen errors

Ik heb dus in dualchannel modus geen errors bij memtest. Windows loopt niet stabiel.

Ik sta nu op het punt GEIL memory te kopen, iemand daar ervaring mee op dit mobotje ?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Speedener schreef op 11 juli 2004 @ 13:40:
[...]
Ik sta nu op het punt GEIL memory te kopen, iemand daar ervaring mee op dit mobotje ?
Is wat ik hierboven vertel nou echt zo moeilijk :?

Het merk van een reep zegt totaal NIETS over compatibility.

De chips die gebruikt zijn (en dan exacte modelnrs, niet eens merk) bepalen compatibility.

Asus test een aantal repen, die repen werken gegarandeerd. Buiten dat moet je de chips bekijken. GeIL bakt zelf geen chips, maar koopt ze van derden in. Als je niet weet exact welke chips op exact welk reepje zitten, weet je NIETS.

Kortom, ga dus na wat voor chips er op EXACT de GeIL reep die je overweegt zitten. En kijk dan of die chips ook gebruikt worden op repen die Asus wel getest heeft zitten. Zo ja dikke kans (maar geen garantie) dat het werkt, zo nee dikke kans dat het niet werkt.

Teveel moeite? Koop dan uit de geteste lijst van Asus of neem kans op incompatibiliteit op de koop toe...

Oslik blyat! Oslik!

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
Als je naar een computerboer gaat en zegt dat je niet weet of het geheugen compatibel is met je PC en vraagt of, als het niet werkt je het weer terug kan brengen is dat praktisch altijd wel mogelijk.

Dus in de meeste gevallen kan je gewoon OEM geheugen kopen en terug brengen als het niet werkt op je systeem en geluk hebben als het wel werkt :)

• Speedener
LinuxUser schreef op 11 juli 2004 @ 14:18:
Als je naar een computerboer gaat en zegt dat je niet weet of het geheugen compatibel is met je PC en vraagt of, als het niet werkt je het weer terug kan brengen is dat praktisch altijd wel mogelijk.

Dus in de meeste gevallen kan je gewoon OEM geheugen kopen en terug brengen als het niet werkt op je systeem en geluk hebben als het wel werkt :)
Tis alleen vervelend dat ik probeer altijd een beetje via internet de leukste prijs te vinden enzo. Dan wordt het ruilen altijd een stuk lastiger. (Ter info: bij de pc shops bij mij in de buurt is geheugen 20 euri duurder dan bij webwinkels)

@ dion_b: Mijn excusses, het was eerst bedoeld als in info post, en later bedacht ik dat ik dat ook nog wel even kon vragen. Wat dus (nu blijkt) geen zin heeft.

Edit:
NU staat in het lijstje van ASUS dit type:
KINGSTON KVR400X64C25/256 (256Mb Verie)

NU heb ik ergens gevonden de:
Kingston KVR400X64C3A/512 (512Mb Versie)
^^ deze staat niet in de lijst van Asus

Kan deze wel, of is dat weldegelijk anders?

[ Voor 14% gewijzigd door Speedener op 11-07-2004 14:42 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Speedener schreef op 11 juli 2004 @ 14:34:
[...]

Edit:
NU staat in het lijstje van ASUS dit type:
KINGSTON KVR400X64C25/256 (256Mb Verie)

NU heb ik ergens gevonden de:
Kingston KVR400X64C3A/512 (512Mb Versie)
^^ deze staat niet in de lijst van Asus

Kan deze wel, of is dat weldegelijk anders?
Dat is een modelnummer van een Kingston DIMM, geen modelnr van de chips erop. Zoek dat dus adhv deze info op.

Bij Kingston, Geil, Corsair, Dane-Elec, V-tec, noem maar op worden chips van verschillende leveranciers gebruikt, dus dit kunnen totaal verschillende chips zijn :o

Oslik blyat! Oslik!

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
256 MB en 512 MB DDR Ram 400 Mhz van Transcend heb ik geen problemen mee.
Wordt o.a. verkocht bij funprice.

I'll be back

• Speedener
dion_b schreef op 11 juli 2004 @ 15:42:
[...]

Dat is een modelnummer van een Kingston DIMM, geen modelnr van de chips erop. Zoek dat dus adhv deze info op.

Bij Kingston, Geil, Corsair, Dane-Elec, V-tec, noem maar op worden chips van verschillende leveranciers gebruikt, dus dit kunnen totaal verschillende chips zijn :o
Het is dus echt zoeken speld in een hooiberg :/

Kwestie van mailen/bellen naar de leverancier/(web)winkel?
herminator schreef op 11 juli 2004 @ 15:48:
256 MB en 512 MB DDR Ram 400 Mhz van Transcend heb ik geen problemen mee.
Wordt o.a. verkocht bij funprice.
En dat is dus per dimmetje/uitgave verschillend ;)

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
CRAM schreef op 05 juli 2004 @ 23:47:
Als er iemand is die MDT geheugen op z'n bordje heeft dan zou ik het graag willen weten.
Ik heb MDT op mijn bordje gehad, A7N8X normaal, en daar liepen ze niet door verkeerde chipconfig ofsow.
Maarja ik ben zeer tevreden met mijn XMS corsair, tis zeker zijn geld waar hoor ...

Owja hier dacht ik opeens aan:
Goedkoop is meestal duurkoop ;)

[ Voor 10% gewijzigd door SH4D3H op 11-07-2004 16:39 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Speedener schreef op 11 juli 2004 @ 15:58:
[...]

Het is dus echt zoeken speld in een hooiberg :/

Kwestie van mailen/bellen naar de leverancier/(web)winkel?
Bij een fatsoenlijke DIMMbakker die niet onder stoelen of banken steekt wat voor chips gebruikt worden niet.

Maar als je dan per se Kingston of Corsair ofzo moet hebben ontkom je er niet aan. De datasheets op hun site (daar had je toch al naar gekeken? :z ) melden keurig netjes de exacte specs van de chips, maar niet welke chips het zijn.

Daarom dat ik altijd zou aanraden om in geval van twijfel zogeheten Brand-on-Brand DIMMs te nemen, waar de chipbakker ook de DIMM maakt. Daar zijn maar weinig merken te noemen tegenwoordig- Infineon, Elpida, Hynix, Samsung. Dan weet je het wel zeker namelijk.

Daarmee straf je ook leveranciers/fabrikanten af die niet volle informatie geven :o

Oslik blyat! Oslik!

• CRAM
SH4D3H schreef op 11 juli 2004 @ 16:37:
[...]

Ik heb MDT op mijn bordje gehad, A7N8X normaal, en daar liepen ze niet door verkeerde chipconfig ofsow.
Maarja ik ben zeer tevreden met mijn XMS corsair, tis zeker zijn geld waar hoor ...

Owja hier dacht ik opeens aan:
Goedkoop is meestal duurkoop ;)
maar duurkoop is het ook niet...
Als je niet overclocked is de meerprijs van duur geheugen niet waard. Ik denk ook wel dat dat lijstje op asus site een beetje samenzwering is tussen de duurdere geheugenfabrikanten en asus.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
De kwaliteit van duur geheugen is vaak wel beter hoor.
Mijn geheugen kwam zelfs met heatspreader erop en :
Ik overclock niet maar ben wel hardcore gamer en wil gewoon goed degelijk niet te duur geheugen hebben. Ik zoek 2 maal 512MB DDR400/PC3200 cas 2,5.
Als hardcore gamer erger je je aan de laadtijd omdat je wilt gamen (ervaring mee :P) dus sneller geheugen met betere timeings op een goed moederbord (zoals jouwe) zorgen voor betere prestaties en dus kortere laadtijden :)

[ Voor 3% gewijzigd door SH4D3H op 11-07-2004 18:01 . Reden: Typgebrekje ... ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

CRAM schreef op 11 juli 2004 @ 17:51:
[...]

en duurkoop is het ook niet...
Als je niet overclocked is de meerprijs van duur geheugen niet waard. Ik denk ook wel dat dat lijstje op asus site een beetje samenzwering is tussen de duurdere geheugenfabrikanten en asus.
Kom op zeg, Asus heeft de tijd, middelen en zin niet om ieder reep geheugen op aarde te testen. Ze kiezen er dus voor om kwaltiatief degelijk geheugen dat redelijk universeel verkrijgbaar is te testen.

Wokkietokkieprut heeft de nare neiging niet constant van samenstelling of kwaliteit te zijn. Dat is voor Asus nutteloos om te testen, want als er een DIMM op hun lijst staat die niet werkt, krijgen zij de mobo's terug. Daarom dat ze gaan voor bekende merken die achter hun producten staan.

En zo duur zijn die DIMMs niet altijd, er staat ook bijvoorbeeld allen CAS3 en Cas2.5 tussen , het is niet PC4000 supergeil ofzo

Oslik blyat! Oslik!

• CRAM
SH4D3H schreef op 11 juli 2004 @ 18:00:
De kwaliteit van duur geheugen is vaak wel beter hoor.
Mijn geheugen kwam zelfs met heatspreader erop en :

[...]

Als hardcore gamer erger je je aan de laadtijd omdat je wilt gamen (ervaring mee :P) dus sneller geheugen met betere timeings op een goed moederbord (zoals jouwe) zorgen voor betere prestaties en dus kortere laadtijden :)
ja ok...maar prijs moet wel in verhouding staan met de kwaliteit. Soms zie ik reepjes staan van over de 300e, dat vind ik persoonlijk nergens meer overgaan

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
dion_b schreef op 11 juli 2004 @ 16:46:
[...]

Bij een fatsoenlijke DIMMbakker die niet onder stoelen of banken steekt wat voor chips gebruikt worden niet.

Maar als je dan per se Kingston of Corsair ofzo moet hebben ontkom je er niet aan. De datasheets op hun site (daar had je toch al naar gekeken? :z ) melden keurig netjes de exacte specs van de chips, maar niet welke chips het zijn.

Daarom dat ik altijd zou aanraden om in geval van twijfel zogeheten Brand-on-Brand DIMMs te nemen, waar de chipbakker ook de DIMM maakt. Daar zijn maar weinig merken te noemen tegenwoordig- Infineon, Elpida, Hynix, Samsung. Dan weet je het wel zeker namelijk.

Daarmee straf je ook leveranciers/fabrikanten af die niet volle informatie geven :o
Je vergeet Siemens ;)

• CRAM
Ik heb een beslissing genomen. Ik ga voor de Dane Elec 1024 MB PC3200, 400 MHz 2,5 non-ECC Kit of 2.
Ik heb met het bedrijf gemaild en ze gaven aan dat dit geheugen erg goed werkt op hun systemen met de asus a7n8x-e deluxe. Geen reden om te twijfelen.
Ik test ze als ik ze binnen heb en post m'n bevindingen.

Verwijderd

Lawtje.com schreef op 06 juli 2004 @ 15:16:
[...]

Wat werkt er precies niet goed? Of boot je pc gewoon niet ? Mushkin geheugen is volgens mij niet egt B-merk...... ik was bijna van plan om 2x256mb level 1 dual ch. mushkin memory te kopen
Mushkin is meer like een heel erg A-Merk maar blijkbaar werkt zelfs dit geheugen niet altijd probleemloos. Het geheugen wil gewoon niet boven de 194 MHz lopen, dus ik zit nu vast op die FSB. Komt absoluut door het moederbord, een V-Mod van de chipset zou het moeten verhelpen maar ik wacht nog even voordat ik het risico neem ivm garantie ;)

• CRAM
Ik vertelde dat ik eruit was maar toch is er een twijfel in geslopen...

Ik wil graag toch jullie mening.

Kingston 2x512mb DDR400/PC3200 (KVR400X64C3A) cas 3.0

of

Dane-Elec 2x512MB DDR400/PC3200 cas 2,5 non-ECC Kit of 2

Ze zijn compatible met de asus en kwa prijs gelijk. Ik heb net even dat zetje nodig dat ik zeker ben over m'n toekomstige aankoop.

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-08 22:08

AJM

ik heb sinds gisteren ook dit moederbord en het geheugen wat ik erin heb is:

2 x 256 MB DDR Dane-Elec PC2700
1 x 512 MB DDR Samsung PC2700

totaal dus 1 GB dual-channel en tot dusver heb ik hier geen problemen mee

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb het broertje van dit moederbord en draai vol tevredenheid met Dane Elec geheugen! Dus ik kan je Dane Elec wel aanbevelen. (ik heb ook pc3200 non-ECC (dat laatste is een beetje vanzelfsprekend))

[ Voor 23% gewijzigd door Hann1BaL op 13-07-2004 09:29 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Siemens=Infineon :z
(hun joint venture met Micron voor DRAM fabricage, al een aantal jaren)
CRAM schreef op 13 juli 2004 @ 01:20:

of

Ze zijn compatible met de asus en kwa prijs gelijk. Ik heb net even dat zetje nodig dat ik zeker ben over m'n toekomstige aankoop.
Lijkt me duidelijk, de een is CAS 3, de ander 2.5. Beiden 3rd party zut, dus dat verschilt niets. Neem de snellere :)

Oslik blyat! Oslik!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-08 13:46
Ik kan me herinneren een lijst te hebben gezien van allemaal geheugens die in dit bordje konden...

Ik heb iig een Asus A7N8X Deluxe revision 2.0, dat werkt met de vogende geheugens:

code:
1
2
3
TwinMOS 512mb CAS 2.5
NANYA CAS 2.5
Dane-Elec Elpino CAS 3.0 @ 2.5 (3.0 gaf de meest rare problemen)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Speedener
_GoldStrike_ schreef op 13 juli 2004 @ 09:18:
ik heb sinds gisteren ook dit moederbord en het geheugen wat ik erin heb is:

2 x 256 MB DDR Dane-Elec PC2700
1 x 512 MB DDR Samsung PC2700

totaal dus 1 GB dual-channel en tot dusver heb ik hier geen problemen mee
Hoe zit dat dan met dual channel draaien?

draaien die 2x 256mb dual channel en dan die 512 erbij (niet dual channel)

of hoe werkt dat? het lijkt me namelijk dat ze niet alle 3 dual channel kunnen...
CRAM schreef op 13 juli 2004 @ 01:20:

of

Ik heb die Kingston besteld gister ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Speedener op 13-07-2004 10:59 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sluuut schreef op 13 juli 2004 @ 10:15:
Ik kan me herinneren een lijst te hebben gezien van allemaal geheugens die in dit bordje konden...
Zo'n lijst staat gewoon op de Asussite. Klik gewoon naar de specspage van het mobo :) Dit is overigens ook wel eerder opgemerkt door o.a. dion_b.

Verwijderd

Ik zou voor de Dane-Elec gaan als ik jou was :)

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Nou TS, ik heb zojuist de Asus A7N8X-E Deluxe mobo besteld. Krijg em morgen binnen.

Ik zelf heb hier 2 X 512 MB PC3200 MDT geheugen die erop komt in Dual Channel mode. Ik zal mijn bevinden hier wel posten ;).

Btw mem-specs:
-MDT (32x8); MDT25D25680S-5 CL: 2.5

(Op mijn oude mobo, Chaintech 7NJS Zenith, liepen de modules (op zowel SPD als Auto instellingen) CL2.0 :/)

[ Voor 20% gewijzigd door Yellowneck op 14-07-2004 21:22 ]

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Even mijn ervaringen posten met goedkoop geheugen.

2x Twinmos 256MB PC3200 met Twinmos chippies CL2.5
1x A-Data 512 PC3200 CL2.5, waarschijnlijk ge-relabled, dus chips onbekend.

Met alle drie reepjes geen problemen tot nu toe, draait 1,5 jaar al stabiel en zonder fouten op 3200. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Prutz0r schreef op 14 juli 2004 @ 21:54:
Even mijn ervaringen posten met goedkoop geheugen.

2x Twinmos 256MB PC3200 met Twinmos chippies CL2.5
1x A-Data 512 PC3200 CL2.5, waarschijnlijk ge-relabled, dus chips onbekend.

Met alle drie reepjes geen problemen tot nu toe, draait 1,5 jaar al stabiel en zonder fouten op 3200. :)
Huh?..liepen de Twinmos modules op een Nforce 2 mobo'tje? Zo ja, dan heb je geluk gehad..ehe. Twinmos gaat niet echt lekker met Nforce 2 (ervaring)

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hier geen problemen met dit board. En gebruik cheap-ass OEM PC 3200 2 x 256 in dualchannel. Draait lekker op 420. Ik geloof dus niet zo in de kieskeurigheid van het moederbord... lijkt mij een marketingstunt, hoewel A-merk geheugen ongetwijfeld voor de die-hard overclocker beter zal zijn, en iets betere prestaties zal leveren.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-08 21:03
datkanveelbeter schreef op 05 juli 2004 @ 23:58:
Corsair geheugen > werkt hier perfect op mijn a7n8x-e del. (bij vobis gekocht)
dat is een pc3200(256). Heb er ook een kingston pc2700(256) in zitten. Draaien beiden op 205mhz :*)
hmmmz vobis en is dit de rev 2 want ik wil er morgen ook een halen (en het zou zonde zijn om zover te rijden voor niets)

ps. de Zalman CNPS7000A-AlCu past hier toch wel op of niet?

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

jazker..staat ook op de site, maar kan wel in conflice komen met je voeding, mocht je een kleine kast hebben
tip: neem de B revisie ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Yellowneck op 30-08-2004 19:46 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

YellowNeck schreef op 14 juli 2004 @ 22:00:
[...]

Huh?..liepen de Twinmos modules op een Nforce 2 mobo'tje? Zo ja, dan heb je geluk gehad..ehe. Twinmos gaat niet echt lekker met Nforce 2 (ervaring)
Heb ze draaiend gehad op een 8RDA+, 8RDA3+ en nu een A7N8X-E Deluxe. Allemaal NF2 bordjes dus. :)
YellowNeck schreef op 30 augustus 2004 @ 20:41:
[...]

Hehe..wel beetje erg laat he.. :D ...bericht quoten van anderhalve maand geleden.. :7
Maar poeh...dat zie je nie vaak..goeie chippies zitten er dan op jouw module(s).. :)
Ach ja, het topic was toch al gekicked, dus wat maakt het nog uit dat ik nog even reageer op je post.... :P

[ Voor 37% gewijzigd door PD2JK op 30-08-2004 20:52 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Prutz0r schreef op 30 augustus 2004 @ 20:37:
[...]

Heb ze draaiend gehad op een 8RDA+, 8RDA3+ en nu een A7N8X-E Deluxe. Allemaal NF2 bordjes dus. :)
Hehe..wel beetje erg laat he.. :D ...bericht quoten van anderhalve maand geleden.. :7
Maar poeh...dat zie je nie vaak..goeie chippies zitten er dan op jouw module(s).. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Yellowneck op 30-08-2004 20:42 ]

• CRAM
Ik heb dus geheugen gekocht van Dane Elec (2x512mb ddr400). Werkt perfekt! (ook al weet ik dat er verschillende chips op de Dane Elec's zitten)

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-08 15:46

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik heb dit bordje ook en draai er 2x512mb pc2700 twinmos op (en 1x512mb pc2700 infineon). Werkt prima! (vind het trouwens een heel fijn bord, zeer stabiel en snel)

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 09:24

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 14:26:
Asus A7N8X-E Deluxe schijnt geen Winbond BH-5 chips te lusten.. mijn Kingston HyperX geheugen doet ie ook raar mee en daar zitten waarschijnlijk ook BH-5 chips op.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Demoniac schreef op 01 september 2004 @ 14:08:
[...]
Asus A7N8X-E Deluxe schijnt geen Winbond BH-5 chips te lusten.. mijn Kingston HyperX geheugen doet ie ook raar mee en daar zitten waarschijnlijk ook BH-5 chips op.
Als jij toevallig van jouw Kingston af wil.... Let me know _/-\o_
Pagina: 1