Toon posts:

Nieuwe Sony kv-28fx68 (100hz) breedbeeld soms erg irritant!

Pagina: 1
Acties:
  • 458 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft de volgende problemen ook en weet hoe het op te lossen is?

- Bij beelden met grote kleurverschillen zoals heel wit en heel blauw (m.n. bij de "Onions have Layers" scene op de DVD van de film Shrek) krijg ik een vage maar heel irritante horizontale flikkering midden in het beeld over de gehele breedte. Alsof op dat stukje het beeld op een lagere framerate wordt uitgezonden dan de rest van het beeld. Waar kan dit door komen? Kan dat liggen aan het feit dat ik een 100 Hz tv heb? Het beeld ziet er overigens zeeeeer strak uit, en bij donkere scenes heb je geen last, maar zodra er veel kleuren zijn gaat het vaak mis.

- Tijdens het kijken van DVD's (en m.n. bij de film Final Fantasy - The Spirits Within) probeert de TV soms gewoon zomaar te switchen binnen de verschillende zoommodes. De DVD staat ingesteld op 16:9, de TV past zich daar netjes op aan, maar 10 minuten in de film kan 'ie opeens overschieten naar Smartzoom. Reproduceren van dit switchen lukt niet, de ene keer gebeurt het niet, soms na 10minuten, soms halverwege de film. Wat ook gebeurt is dat de TV goed staat (namelijk op WIDE), maar dat 'ie alsnog probeert te switchen naar WIDE mode (terwijl hij er dus al op staat). Je krijgt dan ff een plopje te horen, en de groene OSD melding dat de TV voor de WIDE optie gekozen heeft ("ja, daar stond 'ie natuurlijk al op, potdomme! :) " )

Wie weet raad?

Ow ja, nog los van dit alles. Kun je 100 Hz uitzetten via het service menu?

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hmm, ik heb net een paar dagen ook deze tv.
Tot nu toe is me nog niets opgevallen, maar ik zal er morgen eens op gaan letten.
Zijn trouwens wel al je kabels van goede kwaliteit?

Over deze tv hebben we het B) :
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/onderaf.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Speedfight op 05-07-2004 23:46 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

Verwijderd

Topicstarter
Yep, that's the one! Mooi apparaatje he? Alleen een paar (zeer) irritante dingetjes die vast wel te verhelpen zijn... Grappig trouwens dat je TMF hebt opstaan, die zender ziet er bij mij echt niet uit op de meeste standen, alleen 4:3 en SMART zijn te pruimen... Welke instelling kiest jouw TV trouwens automatisch bij breedbeelduitzendigen van BBC en VRT? Bij mij dus altijd ZOOM, niet WIDE. Zouden die uitzendingen niet echt 16:9 zijn? Als ik de TV zelf op WIDE zet, ziet alles er ook te breed uit namelijk. Toch vreemd, je zou denken dat breedbeelduitzendingen op WIDE zouden moeten... Ik snap maar weinig van dat hele breedbeeld hoor, ik verlang stiekem af en toe toch wel weer naar een gewone 4:3 - dat werkt tenminste gewoon altijd...

Verwijderd

Topicstarter
Goede opmerking van die kabels trouwens, ik heb een hele goede, zware, dikke scartkabel van Vivenco (tenminste, hij was loeiduur, dus ik neem aan dat 'ie goed is. Hij heeft ook gouden pluggen, dus dat moet toch wel goed zijn?) Maar wellicht is bijvoorbeeld de coaxkabel van de kabelaansluiting naar de TV van te goedkope kwaliteit, gewoon van de Hema. Zou dat schelen bij TV uitzendingen? Wat raad je aan qua coaxkabel bijvoorbeeld? Ik heb wel een metertje of 8 nodig, zal wel aardig wat kosten?

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:24
Ik raad een kabel aan van Hirschmann te koop bij de betere electronicazaak en tevens van die Hirschmann connectoren. Voor een goede signaalkwaliteit moet je eigenlijk de rest van je huis ook op orde brengen qua bekabeling, connectoren, splitters etc. Er zijn trouwens een aantal threads geweest over het verbeteren van signaalkwaliteit.

Verwijderd

Wat is het toch een mooie TV he :9~

Ben nog aan het wachten op die 100 euro refund van Sony.. Dat dingetje 565 euro op de kop getikt na verekening van die 100 euro. Ik geen last van dat verspringen van het beeldfotmaat. Alleen heb ik ook een slecht signaal van de kabel, maar ik weet dat ik slechte kabels heb dus you don't hear me whining.

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0QQDlAqcTvYhFcreV5EiihCGrYMwnrmfDeR6akCZ1z9p6HRhcJPO1dWsDPvqF4Z9IwiBAydKbjxyFFLvZJkyjcYI*7l21kWa5c7FPvCBcizQ/sony.jpg?dc=4675479367464362738

So nice 8)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 01:54 ]

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Sebas21, heb je je pc aangesloten op de tv of kijk je de dvd's vanaf een stand alonde dvd speler.

Dat hij automatisch verspringt in sommige scene's heeft bijna elke tv met automatische zoom. Als je een programma of film kijkt waarvan de autozoom niet weet wat ie moet kiezen kan je hem toch wel op een of andere manier van die automatische functie afhalen?

En een 100hz tv kan je niet opeens op 50hz zetten. Dus ik ben bang dat dat niet gaat lukken.

De gouden (vergulde) pluggen waar je het over hebt zeggen niets over de signaal kwaliteit van je kabel. Alleen kunnen deze pluggen niet oxideren (roesten) dus op langere termijn blijft het signaal goed itt andere niet vergulde kabels waar je vingerafdrukken ed op ten duur kunnen zorgen voor een slechte aansluiting.

Als je een wat betere coax kabel wil hoeft dat geen berg te kosten. Kijk eens rond bij www.electronica-online.nl

Deze kabel van 10mtr kost nog geen 7 euro en heeft vergulde aansluitingen. Ze beweren dat hij uiterst geschikt is voor 100hz tv's maar ze bedoelen gewoon dat hij goed is afgeschermd. Ik zou geen nieuwe kabel kopen als die van de hema het gewoon goed doet. Als je erg last hebt van de kwaliteit zou het daaraan kunnen liggen.

Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/441.jpg

Ik heb geen ervaring met Sony tv's, zelf liever philips voor breedbeeld. Maar als je het over Wide hebt denk ik aan breedbeeld. Breedbeeld betekent niets anders dan het 4:3 beeld uitrekken over het 16:9 scherm. Er wordt soms nog wat aan gesleuteld zodat het er niet al te slecht uit gaat zien maar je wordt gewoon voor de gek gehouden. Mensen zien er bijvoorbeeld dik uit enzo. Zelf gebruik ik die functie nooit, ik kijk 4:3 uitzendingen liever gewoon in 4:3 met 2 zwarte randen aan de zijkanten. Voor mij zit de breedbeeld stand er dus voor niks op.

Kan deze sony tv wel palplus aan? Anders wordt er inderdaad gezoomed bij belgie en bbc uitzendingen. BBC was geloof ik palplus. Als je zapt naar zo'n kanaal zou de tv meteen op 16:9 beeld moeten geven. Doet hij dat niet maar moet hij even nadenken dan is de tv waarschijnlijk gewoon aan het zoomen. België wordt geloof ik niet in palplus uitgezonden dus daar is het normaal als de tv zoomed.

Maar als het goed is staat dit gewoon duidelijk beschreven in de handleiding en kun je daar ook de andere "irritante dingetjes die vast wel te verhelpen zijn" in opzoeken.

[ Voor 84% gewijzigd door Pixal op 06-07-2004 05:00 ]

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 00:23:
Yep, that's the one! Mooi apparaatje he? Alleen een paar (zeer) irritante dingetjes die vast wel te verhelpen zijn... Grappig trouwens dat je TMF hebt opstaan, die zender ziet er bij mij echt niet uit op de meeste standen, alleen 4:3 en SMART zijn te pruimen... Welke instelling kiest jouw TV trouwens automatisch bij breedbeelduitzendigen van BBC en VRT? Bij mij dus altijd ZOOM, niet WIDE. Zouden die uitzendingen niet echt 16:9 zijn? Als ik de TV zelf op WIDE zet, ziet alles er ook te breed uit namelijk. Toch vreemd, je zou denken dat breedbeelduitzendingen op WIDE zouden moeten... Ik snap maar weinig van dat hele breedbeeld hoor, ik verlang stiekem af en toe toch wel weer naar een gewone 4:3 - dat werkt tenminste gewoon altijd...
Hij is daar aangesloten op een digitale schotel receiver via een "standaard" scart kabel, en hij stond op smart.
Ik vind het wel irritant om een voetbalwedstrijd op smart te kijken, dan lijkt het net of je in een soort viskom zit. Het geeft een heel raar effect als de camera draait.
Ik heb de tv nog niet getest met BBC en VRT want ik heb hem nu op mijn eigen kamer gezet en daar heb ik nog geen schotel/kabel dus nu alleen ff dvd.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ik heb zo te zien hetzelfde probleem, maar dan met de 32fx68 versie.

korte (bijna niet te zien) flitsen van zon 8 a 15 cm over het hele beeld (een soort horizontale band)
dit is trouwens uitsluitend met dvd en alleen met scart RGB, als ik overswitch naar svideo of gewoon tv, is het probleem niet aanwezig.

het gebeurd niet vaak, ongeveer 1 scene per kwartier ofzo dus ik zit er op zich niet zo achteraan.

verder is de dvd kwaliteit bijna 3d.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 01:42:
Wat is het toch een mooie TV he :9~

Ben nog aan het wachten op die 100 euro refund van Sony.. Dat dingetje 565 euro op de kop getikt na verekening van die 100 euro. Ik geen last van dat verspringen van het beeldfotmaat. Alleen heb ik ook een slecht signaal van de kabel, maar ik weet dat ik slechte kabels heb dus you don't hear me whining.

[afbeelding]

So nice 8)
Ik heb mijn bon afgelopen vrijdag opgestuurd, maar ik heb voor de Playstation 2 gekozen. Die is op marktplaats makkelijk te verkopen voor €160,- dus dat scheelt alweer :) Alleen de mijne was €749,- dat was dan ook in een speciaalzaak met erg goede service, hij werd namelijk ook gebracht.
Heeft iemand toevallig een idee hoelang het duurt voordat je die PS2 in huis hebt?

• Mad_Manic
Ik hoorde van een winkelier dat de actie doorloopt tot eind juli ipv juni.
Zit zelf aan de 28FQ86 te denken namelijk.
Trouwens nog een goede review van jullie toestel: http://www.homecinemachoi...yreview.php?reviewid=3013

• Speedfight
  • Niet online
Mad_Manic schreef op 06 juli 2004 @ 10:38:
Ik hoorde van een winkelier dat de actie doorloopt tot eind juli ipv juni.
Zit zelf aan de 28FQ86 te denken namelijk.
Trouwens nog een goede review van jullie toestel: http://www.homecinemachoi...yreview.php?reviewid=3013
Ja het klopt inderdaad dat de actie doorloopt, jammer dat ik het ook nu pas weet. Anders had ik de tv misschien op internet gekocht maar omdat we al aan het einde van de maand zaten heb ik hem net de laatste dag van de actie in de winkel gekocht.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er al meer mensen die horizontale flikkeringen hebben opgemerkt bij DVD's (zoals bij mijn openingspost)? Ik blijf het zo zonder vinden van een verder extreem mooi beeld (want het is net alsof je naar een bewegend schilderij zit te kijken, zo prachtig zijn de kleuren, zo scherp is het beeld)!

• Mad_Manic
Is het misschien dit probleem en de oplossing???
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=116374

Staat trouwens veel op dat forum maybe daar ook even posten??

[ Voor 19% gewijzigd door Mad_Manic op 06-07-2004 14:52 ]

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:43
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 14:39:
Zijn er al meer mensen die horizontale flikkeringen hebben opgemerkt bij DVD's (zoals bij mijn openingspost)? Ik blijf het zo zonder vinden van een verder extreem mooi beeld (want het is net alsof je naar een bewegend schilderij zit te kijken, zo prachtig zijn de kleuren, zo scherp is het beeld)!
ik heb dit toestel nu sinds december en ik herken je problemen absoluut niet.. nooit last van gehad.
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 00:23:
eh dat klopt wel. de BBC en VRT zenden helaas niet in anamorph 16:9 uit op de kabel wat resulteert in de beruchte zwarte balken op 4:3 TV's. dit doet de kabelleverancier voor compatibiliteit. Daarom gaat je TV zoomen en krijg je op zich een lagere qualiteit (meer pixels) dan bij een 4:3.
Als je via een digitale bron kijkt zoals een satellietontvanger dan krijg je puur anamorph beeld wat resultaat in een BRUUT mooi plaatje. (Ik heb deze TV met een sat-ontvanger gecombineerd, en scherper beeld is gewoonweg niet mogelijk in de PAL resolutie).

Dat hij switched tijdens flitsen in DVD films naar wide ligt ook een beetje aan je DVD-speler. Mijn DVD-speler forceert de wide-modus van het toestel waardoor hij nooit tijdens films kan verspringen. Als je DVD-speler dit niet forceert en de TV laat detecten kan ik me voorstellen dat er iets mis gaat.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Topicstarter
Stom dat ik dat niet vermeld heb: die flikkeringen zijn eigenlijk alleen bij DVD (dus RGB input) en ook alleen bij beweging (het zogenaamde "panning" in de breedte). Zou die flikkering gewoon komen door de 100 Hz? Ik las daar iets over op het AV forum wat hierboven werd genoemd...(al begrijp ik niet alles wat daar staat, ben niet zo technisch).

Verwijderd

Topicstarter
Overigens heb ik mijn Philips DVD speler wel degelijk ingesteld op breedbeeld (16:9), dus dat van die wisselingen binnen een film snap ik dan toch niet. Heb zowel TV als DVD staan op breedbeeld ingesteld, wat moet die TV dan te switchen hebben? Valt wel op dat het altijd bij eens scenewisseling of een overgang van langzaam naar snel is (weinig naar veel actie). Weird allemaal hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Hier, dit zou het misschien kunnen zijn? " Unfortunatly one of the draw backs of 100hrz proccesing is it does create a slight judder on camera pans. I have owend a sony kv36fs76u and the judder was always more noticable on slower camera movements and on things like the simpsons." Slecht Engels overigens... :)

Komt van een posting op http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=116374

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

hmm ik heb dan toch iets anders waarschijnlijk, bij mij is het net of ie op 50hz gaat over een band in het beeld. bovendien heb ik het ook bij stilstaand beeld en uitsluitend sommige scenes.
verder ook alleen bij scart RGB en dus DVD.

kzal es een simpsons dvd hoeren

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Hier een Sony KV-32FX68 0wner :). Ik heb ook last van een flikkerend beeld, ook enkel op RGB.

Vandaag even een nieuwe dvd speler gekocht (Pioneer DV-575A-S), op het eerste gezicht is bijna weg, echter in het dvd menu is het juist heel sterk aanwezig! Zal komende dagen veel films gaan kijken om het te beoordelen, afhankelijk daarvan hou ik de speler of breng ik em terug. (MM, E 199,-)

Divide and conquer.

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

hee wimpie, ook nog steeds et flits probleem zie ik

ik heb 3 kabels geprobeerd, en jij een andere dvd speler. zou et in et service menu zelf kunnen zitten?

het rare is dat et steeds minder lijkt te worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n donker vermoeden dat het (de horizontale flikkerende streep bij RGB input van bv een DVD speler) aan de 100 Hz ligt - ik heb in het service menu zitten neuzen, maar die optie kan dus niet uit (50 Hz is dus geen optie)... :(

Los van dit alles: wie weet waar een handleiding van het servicemenu te krijgen is voor deze TV??

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 22:43 ]

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
zet die digital reality meuk eens uit?

al die noise reduction filters?

en sharpners? En kijk dan nog eens of je dezelfde shizzle hebt?

...

(en owja, die flikkeringen kunnen ook wel deels door 100Hz veroorzaakt worden. Wat 100Hz doet is gewoon elk beeldje 2 keer displayen .... daar valt niks aan te doen. Voordeel is, rustiger beeld. nadeel is..... af en toe wil het meer strepen/vegen/etc.... maar ik denk toch dat je probleem zit in al die mooie eye-candy rommel zoals dat DRI. Is alleen handig voor VHS en normale TV input ....... voor strakke RGB meuk zorgt het voor meer ellende in de vorm van "artifacts" dan dat het werkt ........ had er ook veel last van met m'n PS2, tot ik de DRI/enhancefilters uitzette...... )

[ Voor 67% gewijzigd door cavey op 07-07-2004 22:50 ]

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

heb sharpness op 0 staan (in het midden) en noise reduction maakte bij mij niks uit of dit aan of uit stond.

ik neem aan dat DRI in het service menu staat? heb nog steeds niet geprobeerd erin te komen, is dit de manier van de Sony KV-32FX68?:

Starting with the set in Stand By

Press i+ 5 VOL+ [] The final one is the teletext off button.

The set should now come on with TT displayed.
Press Menu

en een handleidingkje zou idd zeer handig zijn :Y)

• Speedfight
  • Niet online
http://www.kv32tweak.freeuk.com/servicemenu/index.html

Volgens mij staat daar wat meer info over het servicemenu....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het idee dat mijn probleem van flikkering bij RGB input iets minder is als ik Automatic Noise Reduction uitzet. Maar ja, dan zien TV beelden er weer niet uit... :(

Wat het service menu betreft: bij de 28FX68 werkt dit in ELK geval:

A. Prepare remote control for Service mode:
1.Press VCR/TV/DVD button until the TV LED lights.
2.Press and hold the yellow button for >5 sec until TV LED starts flashing quickly. 3.Press 99999. All three LEDs should light. The remote control is now set for service Mode.
4.To return remote to normal operational mode repeat steps 1 and 2 , then press 00000.

B. Setting the TV into Service Mode:
1.Prepare remote control for Service Mode as described above.
2.Turn on the TV.
3.Press the video standby button on remote control twice (NB! press the video standby button, not TV standby button). "TT--"will appear on the screen to indicate that the set is in the service mode.
4.Press MENU on remote to obtain the service menu.
5.To navigate use up or down buttons on the remote control.
6.To enter into required menu item press the right arrow button.
7. To exit the service mode switch the TV set OFF and then ON.

• ScuL
Dat is ook mijn probleem.
Voor DVD en satelliet heb ik ANR het liefste uitgeschakeld staan, maar met de kabel ziet het er dan niet uit en dan wil ik hem liever weer aan... :{
Jammer dat je dat niet kunt instellen per ingangsbron (TUNER/EXT1/2/3/4)..

Verwijderd

Topicstarter
You lucky bastard (nou ja: rich bastard moet ik zeggen... :) ) Heb je gewoon kabel EN satelliet? Lekkah hoor... :9~

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 19:03:
You lucky bastard (nou ja: rich bastard moet ik zeggen... :) ) Heb je gewoon kabel EN satelliet? Lekkah hoor... :9~
Zie je tegenwoordig steeds meer, mensen met kabel wie de kwaliteit te slecht vinden en er dan nog schotel bij nemen...

Ik woon buitenaf en er ligt hier dus geen kabel, in de woonkamer hebben we schotel. Ik heb nu de 28fx68 op me slaapkamer maarja kan er nu dus alleen dvd op kijken, ik ben al aan het rondkijken voor 2e hands receiver en een dubbele kop voor de schotel :)

• ScuL
Ja de kwaliteit van kabel is ZEER ondermaats. Maar ik heb op de sat alleen het basispakket dus ik heb bijv. geen Discovery en NGC daar, dus die kijk ik via de kabel.

PS als je een goede ontvanger zoekt die zeer veelzijdig is moet je op zoek gaan naar de Dreambox 7000. Ik heb hem ook icm de KV28FX68. Gouden combinatie! :9~

Verwijderd

Topicstarter
FF offtopic hoor, maar wat kost dat digitale satelliet abonnement per maand /jaar?

• ScuL
basispakket is €6,25 per maand en €17,50 per JAAR servicekosten.
stukken goedkoper dan kabel

[ Voor 5% gewijzigd door ScuL op 08-07-2004 20:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik me registreren/abonneren? Welke heb jij?

• ScuL
ga maar eens lezen op www.canaldigitaal.nl ... anders gaat het zo offtopic :)
ah excuses de tarieven zijn iets verhoogd
€6,50 per maand en €19,95 per jaar ;)

[ Voor 35% gewijzigd door ScuL op 08-07-2004 23:45 ]

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

-ScuL- schreef op 08 juli 2004 @ 23:44:
ga maar eens lezen op www.canaldigitaal.nl ... anders gaat het zo offtopic :)
ah excuses de tarieven zijn iets verhoogd
€6,50 per maand en €19,95 per jaar ;)
dit ziet er goed uit, ikzelf ben totaal niet tevreden over de kwaliteit van het signaal van kabel. is de beeldkwaliteit en (radio) geluid echt zo goed als word aangegeven? dvd kwaliteit (mits op RGB) is namelijk van een wel erg hoge kwaliteit.

• Speedfight
  • Niet online
MUSTIS schreef op 09 juli 2004 @ 10:36:
[...]

dit ziet er goed uit, ikzelf ben totaal niet tevreden over de kwaliteit van het signaal van kabel. is de beeldkwaliteit en (radio) geluid echt zo goed als word aangegeven? dvd kwaliteit (mits op RGB) is namelijk van een wel erg hoge kwaliteit.
Je kan ook een nog goedkoper pakket nemen van 0 euro per maand, je moet dan eenmalig de kaart betalen (€85) Je hebt dan wel alle nederlandse zenders maar niet Discovery en National Geographic channel, MTV ed.

Verwijderd

Wij hebben deze tv ook en hetzelfde probleem ook gehad, maar het was maar met een paar films. Hij schakelde dan automatische over naar een ander formaat.

Maar verder geen problemen mee top ding, voor € 500 euri kunnen kopen + gratis playstation 2 met eyetoy ( supernieuw , dus geen tweedehandsje. )

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marcellondeman/fotos/SONYDIGICAMP41/uploaden/calvijnstraat/DSC00154.jpg

01. Kv28fx68b + bijpassend meubel
02. Htp1000 home cinema + bijpassende design paaltjes 4 x
03. Playstation 2 , eyetoy staat boven op pc als webcam :)

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 10:44:
Wij hebben deze tv ook en hetzelfde probleem ook gehad, maar het was maar met een paar films. Hij schakelde dan automatische over naar een ander formaat.

Maar verder geen problemen mee top ding, voor € 500 euri kunnen kopen + gratis playstation 2 met eyetoy ( supernieuw , dus geen tweedehandsje. )

[afbeelding]

01. Kv28fx68b + bijpassend meubel
02. Htp1000 home cinema + bijpassende design paaltjes 4 x
03. Playstation 2 , eyetoy staat boven op pc als webcam :)
Hey vraagje, ik heb vorige week de waardecheque opgestuurd voor de PS2 en ik ben nu dus aan het wachten tot ie binnenkomt.

Hoe lang heeft het bij jou geduurd, en hoe worden de verzendkosten betaald?

Verwijderd

Deze actie is geldig van 1 april t/m 30 juni 2004 ( afkomstig van sony.nl )

Ik denk dat je kunt fluiten naar de Ps2 + eyetoy, ff bellen naar sony nederland.

Als er 8.50 van je bank/giro rekening is afgeschreven dan maak je nog kans. _/-\o_

• Speedfight
  • Niet online
Ten eerste duurde de aktie t/m 30 juni, ik heb hem toen ook gekocht. Je kon hem opsturen t/m 31 juli dus dat is geen probleem.
En ze vorige week de aktie weer verlengd voor onbeperkte tijd. Dus ik kan sowieso gebruik maken van de aktie :)

Maar enigste wat ik wil weten is hoe lang het geduurd heeft van de coupon insturen tot dat je hem kreeg...

Verwijderd

+/- 6 week, gelukkig heb ik 2 bonnen gekregen ;

01. 1 van Diga4u.nl ( wou hem niet opsturen, maar wel toch gebeurd !! )
02. 1 van Sony.nl ( na lang doorzeuren !! )

Lekker 2 dingen van de doos afgehaald en nu zo 2 x een playstation 2 gekregen , 1 is inmiddels verkocht.( op ander adres laten binnenkomen :P )

• wimpie
  • Niet online
Nieuwe dvd speler geeft geen verbetering, dus die ga ik vandaag maar terug brengen. Tjah, lijkt erop dat ik er maar mee moet leren leven :(

Divide and conquer.

• BlackLight
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Vwb. de flikkeringen in een bepaalde scene in Shrek, dat weet ik niet waar dat van komt. Kan aan de combinatie tv-dvd speler liggen. Op Kieskeurig.nl heb ik bijvoorbeeld gelezen dat sommige Panasonic bbtv's ook een issue met de RGB ingang hadden.

Het switchen tussen de verschillende modi kun je volgens mij oplossen door de tv van de auto mode af te halen en op 16:9 te zetten. Dat werkt bij mijn Panny TX28PS11F in ieder geval super.

• ScuL
MUSTIS schreef op 09 juli 2004 @ 10:36:
[...]

nouja het is near DVD kwaliteit. waar een DVD stream tussen de 9 en 11mbit zit is een sat stream tussen de 5 en 7mbit. Het is kwalitatief iig beter dan digitenne die ergens onder de 5 zitten. (ik moet mezelf hiereven corrigeren, de waarden zijn allround iets lager dan ik dacht onthouden te hebben :D)
Als je Canal+ neemt heb je bij sommige films gewoon 5.1 geluid want ze sturen een dolbysurround stream mee :) Duitse zenders doen dat ook wel 's.
En het zenderaanbod overtreft dan van de kabel ruimschoots, zeker als je op meer dan 1 satelliet afstemt. Je raakt alleen wel de VRT en eventuele lokale omroepen kwijt. BBC1 t/m 4 (ja vier BBC's) is nog wel te krijgen met een extra kop richting Astra2 (in fullscreen anamorph 16:9 in zeer hoge bitrates!) :9~

-edit-

Ik heb even wat rauwe MPEG2 dumps gemaakt voor jullie. Als je het beeld afspeelt op de PC kan het zijn dat het wat knippert, dat is inherent aan 50Hz PAL. Als je het op een TV afspeelt is het beeld erg stabiel, helemaal op een goed 100Hz toestel zoals onze geliefde Sony :)

let wel de bestanden zijn wat groot omdat het rauwe streams zijn
BBC1 in 16:9 anamorph/stereo 9,32MB
Zweeds testbeeld in 16:9 anamorph met 5.1 audio 2,38MB
TMF in 4:3/stereo 10,2MB
Yorin in 4:3/stereo 3,43MB
afspelen met PowerDVD of soortgelijken

Als je de kwaliteit op je TV wilt checken moet je ze ff op een DVD-RW branden en in je DVD-speler stoppen ;)

[ Voor 36% gewijzigd door ScuL op 09-07-2004 14:36 ]

Verwijderd

Pixal schreef op 06 juli 2004 @ 04:44:
En een 100hz tv kan je niet opeens op 50hz zetten. Dus ik ben bang dat dat niet gaat lukken.
Ik heb een panasonic, en daar kan ik kiezen in het menu of ik trillingsvrij kijk of niet, en ik heb zwaar te geloven dat die een omschakeling is naar 50hz... maar ik kan het fout hebben..

• wimpie
  • Niet online
Okee, goed nieuws. Vandaag weer een nieuwe dvd speler gekocht, Sony DVP-NS585P. Geen enkele flikkering meer, beeld is nu superstrak!

Pioneer DV-454-s gaat dus de verkoop in! >:)

Divide and conquer.

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

wimpie schreef op 09 juli 2004 @ 17:22:
Okee, goed nieuws. Vandaag weer een nieuwe dvd speler gekocht, Sony DVP-NS585P. Geen enkele flikkering meer, beeld is nu superstrak!

Pioneer DV-454-s gaat dus de verkoop in! >:)
dus toch de dvd speler.

wat is dan et verschil tussen sony dvd spelers en andere merken?

• Speedfight
  • Niet online
Ik ben ook benieuwd... Aangezien ik een pioneer reciever heb was ik al van plan een pioneer dvd speler te kopen, maar dat moet ik nu nog weer even bekijken.
Zal iedere 28fx68 hier last van hebben??

• ScuL
ik heb een cheapass Cyberhome CH505 en heb noooit last gehad van flikkering. Ik weet niet. Misschien gebruikt de Pioneer een ander soort filter om het signaal op de RGB out te krijgen :?

[ Voor 3% gewijzigd door ScuL op 09-07-2004 19:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg steeds meer zin om die hele TV gewoon te ruilen voor een hele goede 50 Hz 4:3 model, er zijn teveel kleine zeikdingetjes waar ik denk ik op den duur helemaal gek van word.

1) 100 Hz en toch trilt het beeld soms, vooral bij fijne lijnen.
2) RGB input heeft soms last van horizontale flikkeringen (shrek 2 probleem)
3) Breedbeelduitzendingen op Nl1 2 en 3 zijn niet echt breedbeeld want icoontjes en vaak ook ondertitelingen vallen buiten beeld.
4) VRT en BBC breedbeelduitzendingen doen het alleen goed op ZOOM mode, en dan heb je veel detailverlies.
5) De meeste TV uitzendingen zijn nog steeds 4:3 en idem voor de meeste consolespellen (die ik graag speel). Stretchen ziet er vaak niet uit, dus je bent gebonden aan zwarte balken aan de zijkanten -waarbij je automatisch het probleem krijgt dat je na een aantal jaren insensiteitsverschillen krijgt in het beeld omdat de pixels van de TV gedeeltes waar zwarte balken zitten veel minder gebruikt zijn, en dus "helderder" dan de rest van het beeld.

Hoeveel dagen heeft een consument als "bedenkperiode"? Ik heb de TV anderhalve week geleden gekocht...

• ScuL
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 14:35:
Ik krijg steeds meer zin om die hele TV gewoon te ruilen voor een hele goede 50 Hz 4:3 model, er zijn teveel kleine zeikdingetjes waar ik denk ik op den duur helemaal gek van word.
Ik begrijp je gevoelens, ik stapte ook van een 4:3 50Hz model naar dit toestel, en in het begin was ook een beetje sceptisch maar het went vrij snel.
1) 100 Hz en toch trilt het beeld soms, vooral bij fijne lijnen.
dat voorkom je niet, bij dingen zoals testbeelden zitten altijd wel een paar scherpe lijntjes die trillerig zijn. maar een 50hz maakt het nog erger..
2) RGB input heeft soms last van horizontale flikkeringen (shrek 2 probleem)
zoals gezegd, ik snap niet wat hier mis gaat maar in mijn combinatie TV+DVD-speler komt dit niet voor.
3) Breedbeelduitzendingen op Nl1 2 en 3 zijn niet echt breedbeeld want icoontjes en vaak ook ondertitelingen vallen buiten beeld.
:? De standaard breedbeelduitzending op Ned1/2/3 veranderen bij mij net zoals bij VRT en BBC naar de mode: Zoom. Mocht dat niet zo zijn dan zit er iets mis bij jouw kabelleverancier.
4) VRT en BBC breedbeelduitzendingen doen het alleen goed op ZOOM mode, en dan heb je veel detailverlies.
Als je via de satelliet kijkt naar Ned1/2/3 of BBC dan krijg je het signaal anamorph aangeleverd waarbij hij naar de stand 'Wide' springt en het beeld volledig beeldvullend 16:9 is! Dit ligt puur aan het feit dat kabelleveranciers de compatibiliteit voor oude 4:3 toestellen willen behouden in de uitzending.
5) De meeste TV uitzendingen zijn nog steeds 4:3 en idem voor de meeste consolespellen (die ik graag speel). Stretchen ziet er vaak niet uit, dus je bent gebonden aan zwarte balken aan de zijkanten -waarbij je automatisch het probleem krijgt dat je na een aantal jaren insensiteitsverschillen krijgt in het beeld omdat de pixels van de TV gedeeltes waar zwarte balken zitten veel minder gebruikt zijn, en dus "helderder" dan de rest van het beeld.
Ik gebruik NOOIT de 4:3 stand. Zo lelijk met die balken.
Het beste werk je met de stand 'Smart'... OK je raakt misschien 5% van je beeld kwijt aan de boven en onderkant, maar het ziet er het meest realistisch uit. (Niet van die brede mensen zoals op 'Wide' bij een 4:3 uitzending).
Het kostte me een week of 2 a 3 om hier aan te wennen; (Het ziet er raar uit in vergelijking met een 4:3 toestel); maar ik ben nu helemaal O+ op mijn TV :9~

• Speedfight
  • Niet online
Ik ben met de mijne ook erg blij, maar ik zal er het meeste film van dvd op kijken dus dat met al die verhoudingen is bij mij zowiezo niet zo'n probleem, een goede
dvd speler moet ik nog vinden want ik heb hem nu met een goede svideo kabel op de pc aangesloten.
Ik denk niet dat er een betere breedbeeld is voor dit geld, en al helemaal als je ook nog van de sony actie gebruik maakt en de gekregen PS2 verkoopt voor €150 :Y)

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

ik hou ook best van perfectie, maar als je de "zeikdingetjes" goed bekijkt zal je, zoals hierboven staan aangegeven, tot de conclusie komen dat de meeste niet aan de tv zelf ligt maar meer aan de uitzendingen zelf of de dvd speler.

ben zowiezo van plan een nieuwe dvd speler te kopen (philips dvp 720SA) en zeer waarschijnlijk ga ik over op sateliet (goedkoper, bijna dvd kwaliteit, wide beeld)

dat de tv switched tussen 4:3, 16:9 en zoom went trouwens best wel snel, maar et blijft ongeschikt voor zon breedbeeld.

• Speedfight
  • Niet online
Beetje offtopic vraagje:

Ik heb mijn pc (Club3d Radeon 9700) met een svideo kabel aangesloten op de sony breedbeeld via het klepje aan de zijkant. Krijg hiermee een perfect beeld!

Maar ik zou hem dus graag aan de achterkant aansluiten en daarvoor heb ik een scart convertor zeg maar dan kan ik ook svideo aansluiten en gewoon composite en stereo geluid het is zo'n blokje.
Maar als ik de pc daar aan aansluit dan heb ik zwart wit beeld, verder wel perfecht scherp. Het ligt niet aan de PAL/NTSC instellingen.

Heeft iemande een idee hoe ik dit moet oplossen?

Verwijderd

Speedfight schreef op 11 juli 2004 @ 15:09:
Beetje offtopic vraagje:

Ik heb mijn pc (Club3d Radeon 9700) met een svideo kabel aangesloten op de sony breedbeeld via het klepje aan de zijkant. Krijg hiermee een perfect beeld!

Maar ik zou hem dus graag aan de achterkant aansluiten en daarvoor heb ik een scart convertor zeg maar dan kan ik ook svideo aansluiten en gewoon composite en stereo geluid het is zo'n blokje.
Maar als ik de pc daar aan aansluit dan heb ik zwart wit beeld, verder wel perfecht scherp. Het ligt niet aan de PAL/NTSC instellingen.

Heeft iemande een idee hoe ik dit moet oplossen?
Andere SCART-ingang proberen of andere convertor.

Verwijderd

Topicstarter
Deze Sony heeft 2 RGB scart ingangen, en 1 Svideo scart ingang (ik geloof de bovenste). Probeer dus gewoon een andere scartingang, dan komt het helemaal goed... :)

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 18:37:
Deze Sony heeft 2 RGB scart ingangen, en 1 Svideo scart ingang (ik geloof de bovenste). Probeer dus gewoon een andere scartingang, dan komt het helemaal goed... :)
Geweldig! _/-\o_ het werkt, ik had er maar eentje geprobeert omdat ik er zo moeilijk achter kon komen.
Heb ik meteen weer wat geleerd :)

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 12:36
ik heb even een vraagje.

waar heb jij precies gezien/ gelezen dat die playstation/eye toy actie tot onbepaald tijd is verlengt want ik kan het nergens vinden, overal staat nog steeds tot 31 juli...

ik heb de tv via internet besteld dus komt denk ik na 31 juli binnen :(

https://www.afrikareisopmaat.nl

• Speedfight
  • Niet online
Magic_Mirage schreef op 29 juli 2004 @ 11:31:
ik heb even een vraagje.

waar heb jij precies gezien/ gelezen dat die playstation/eye toy actie tot onbepaald tijd is verlengt want ik kan het nergens vinden, overal staat nog steeds tot 31 juli...

ik heb de tv via internet besteld dus komt denk ik na 31 juli binnen :(
http://www.sony.nl/PageVi...ction=nl_NL_Magazine_News

Maar het is opzich niet erg als je de tv later krijgt, als de faktuur maar van voor 31 juli is, en volgens mij kan je de bon dan insturen tot eind augustus. En als je geen bon hebt kan je sony nog bellen....

Verwijderd

Ik heb deze breedbeeld bij de Makro gekocht vorige week, en ga hem vanavond omruilen voor een andere van hetzelfde type.

Ik ben heel tevreden over het beeld/geluid en opties. Alleen bij mij "knettert" de tv.
Het is vrij normaal voor tv's om dit te doen als hij aan of uitgezet wordt, maar die van mij doet het ook bij wisselen van zenders en zomaar willekuerig tussendoor.

Het valt op dat het vooral gebeurd bij heftige kleurwisselingen/contrastwisselingen.
Dus bij van zwart naar wit, rood naar geel, lichtblauw naar donkerblauw... you get the picture. :)

Hopelijk kan ik hem zo omruilen zonder gezeik. Want de tv is verder super, alleen dat geknetter is erg irritant tijdens het kijken van films enzo.
Ik heb ook Sony gemailed, die zeiden dat het niet hoorde en ik het beste hem kon omruilen of laten maken.

Komt dit probleem bij jullie bekent voor of heb ik gewoon pech?

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 13:38:
Ik heb deze breedbeeld bij de Makro gekocht vorige week, en ga hem vanavond omruilen voor een andere van hetzelfde type.

Ik ben heel tevreden over het beeld/geluid en opties. Alleen bij mij "knettert" de tv.
Het is vrij normaal voor tv's om dit te doen als hij aan of uitgezet wordt, maar die van mij doet het ook bij wisselen van zenders en zomaar willekuerig tussendoor.

Het valt op dat het vooral gebeurd bij heftige kleurwisselingen/contrastwisselingen.
Dus bij van zwart naar wit, rood naar geel, lichtblauw naar donkerblauw... you get the picture. :)

Hopelijk kan ik hem zo omruilen zonder gezeik. Want de tv is verder super, alleen dat geknetter is erg irritant tijdens het kijken van films enzo.
Ik heb ook Sony gemailed, die zeiden dat het niet hoorde en ik het beste hem kon omruilen of laten maken.

Komt dit probleem bij jullie bekent voor of heb ik gewoon pech?
Dat heeft die van mij ook en voor zover ik weet heeft elke tv uit de fx68 serie dat 'probleem'. Ik stoor mij er niet aan aangezien het toch nooit/zelden stil is wanneer de tv aanstaat, en ik zit er ook een stukje vanaf dus merk het dan ook al minder....

Verwijderd

Speedfight schreef op 29 juli 2004 @ 13:43:
[...]

Dat heeft die van mij ook en voor zover ik weet heeft elke tv uit de fx68 serie dat 'probleem'. Ik stoor mij er niet aan aangezien het toch nooit/zelden stil is wanneer de tv aanstaat, en ik zit er ook een stukje vanaf dus merk het dan ook al minder....
Hmm, hoe weet je dat elke fx68 dat heeft? Ik ken niemand met hetzelfde type namelijk. Dus heb ook geen referentie voor vergelijking.
Want als dat zo is dan heeft omruilen geen zin.

Dan hoef ik hem ook niet helemaal weer de trap af te slepen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 14:18 ]

• ScuL
Bij mij knettert er in ieder geval niets.
Zachte zoemtoon wel, maar dat heeft ieder toestel wel.

Verwijderd

-ScuL- schreef op 29 juli 2004 @ 14:20:
Bij mij knettert er in ieder geval niets.
Zachte zoemtoon wel, maar dat heeft ieder toestel wel.
Brommen, dat klopt. Maar dat doen bijna alle 100 Hz breedbeeld. ongeacht merk.
Dat is ook niet storend.

Maar dat knetteren doet ie echt regelmatig.
Ik heb Sony ook benaderd en die adviseerden om hem te laten nakijken omdat het eigenlijk niet hoort.
En ik heb hem net, dus waarschijnlijk krijg ik hem wel omgeruild voor een ander toestel, en anders heb ik nog wel de garantie.

Dus liever nu ff wat aan doen dan het risico lopen om over een 1,5 jaar met een doorgebrand toestel te zitten ofzo.

Verwijderd

Ik heb een 32" model en m'n pa uit dezelfde serie de 28" versie, en beide toestellen 'knetteren' wat bij snelle beeldwisselingen, vooral van een heel licht naar een heel donker beeld. Het is wel een minder heftig geknetter dan bij in- en uitschakelen en ik geloof niet dat het heel veel kwaad kan. Het viel me eigenlijk alleen in het begin op bij het kijken zonder geluid. Met geluid aan wordt het volledig overstemd :Y) .

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 16:44:
Ik heb een 32" model en m'n pa uit dezelfde serie de 28" versie, en beide toestellen 'knetteren' wat bij snelle beeldwisselingen, vooral van een heel licht naar een heel donker beeld. Het is wel een minder heftig geknetter dan bij in- en uitschakelen en ik geloof niet dat het heel veel kwaad kan. Het viel me eigenlijk alleen in het begin op bij het kijken zonder geluid. Met geluid aan wordt het volledig overstemd :Y) .
Idd, hij knettert wel iets. Maar bij mij was overmatig. Bijna constant.

Maar ik ben terug gegaan en heb hem netjes mogen inruilen voor een ander toestel. Deze knettert niet tot nauwelijks.
Ik vind de Makro echt geweldig. Wat een service. _/-\o_

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-02 14:07

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 18:44:
Ik heb het idee dat mijn probleem van flikkering bij RGB input iets minder is als ik Automatic Noise Reduction uitzet. Maar ja, dan zien TV beelden er weer niet uit... :(

Wat het service menu betreft: bij de 28FX68 werkt dit in ELK geval:

A. Prepare remote control for Service mode:
1.Press VCR/TV/DVD button until the TV LED lights.
2.Press and hold the yellow button for >5 sec until TV LED starts flashing quickly. 3.Press 99999. All three LEDs should light. The remote control is now set for service Mode.
4.To return remote to normal operational mode repeat steps 1 and 2 , then press 00000.

B. Setting the TV into Service Mode:
1.Prepare remote control for Service Mode as described above.
2.Turn on the TV.
3.Press the video standby button on remote control twice (NB! press the video standby button, not TV standby button). "TT--"will appear on the screen to indicate that the set is in the service mode.
4.Press MENU on remote to obtain the service menu.
5.To navigate use up or down buttons on the remote control.
6.To enter into required menu item press the right arrow button.
7. To exit the service mode switch the TV set OFF and then ON.
Ten eerste sorry dat ik een out topic nieuw leven inblaas.
Ik heb dus een 32fx68 en last van het volgende:

De flikkeringen bij DVD over RGB. Dit is trouwens het ergst als mijn tv staat aangeloten op mijn videokaart via s-vhs.

Mijn vraag is nu, als ik in het service menu ben, wat zou ik dan kunnen wijzigen om die RGB flikkering te verminderen? Ik kom er via andere sites echt niet uit ben ik bang....

[ Voor 7% gewijzigd door westergas op 20-09-2004 14:38 . Reden: vlaag van verstandsverbijstering ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Speedfight
  • Niet online
Nog weer even een schop, heb een soortgelijk probleem en vind het niet nodig om een nieuw topic te openen :)

Ik heb een satelliet ontvanger gekocht (Mvision FCIS-7000 e+) maar nu heb ik in lichte "scenes" maar ook andere scenes een lichte trilling in het bovenste gedeelte van het beeld over de hele breedte, het is erg vreemd en niet altijd even goed zichtbaar maar hoogstens irritant als je erop gaat letten. De decoder stuurt RGB signaal naar de tv.

Als ik de decoder op de bovenste scart aansluit welke ik ook normaal ook voor svideo naar pc gebruik is het probleem weg, maar nu als ik in het menu van de decoder zit maakt het geen verschil qua beeld of ik hem op RGB zet of op CVBS en dat merkte ik op de andere scartaansluiting wel. Ik heb dus het idee dat hij op de bovenste scart waar hij geen probleem mee heeft naar CVBS overschakelt.

Nu is naar mijn weten RGB beter dan CVBS en ik lees hier in het topic dat mensen een soortgelijk probleem hebben met RGB. Is er een oplossing voor? Misschien een aanpassing in het service menu of een nog betere kabel, op dit moment is de sony verbonden met de volgende scartkabel van 0,75m naar de decoder:
Afbeeldingslocatie: http://www.mcsnet.nl/media/PRO-SC-0.75.jpg
Simply de beste scartkabel voor zijn prijs uit ons assortiment.
Vergulde aansluitingen, 21 pins aangesloten, dubbele afgeschermde kabel en extra afgeschermde scartpluggen. Een zegen voor uw beeld. Een must voor 100Hz. In diverse lengtes tm 20 verkrijgbaar. PRo SC lengte.
Dit lijkt mij een goede kabel dus neem aan dat het daar niet aan ligt en volgens mij ligt het ook niet aan de ontvanger.

[ Voor 5% gewijzigd door Speedfight op 10-01-2005 19:03 ]

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-02 14:07

westergas

rikkie_pc

Dat RGB flikkering probleem is nog een heel gedoe. Het betreft trouwens alleen over RGB. s-vhs heeft geen storing.
Ik heb inmiddels al meerdere malen met Sony gebeld en gemaild. Er is een monteur bij mij langs geweest die de storing wel constateerde maar er niets aan kon doen.

Toen heb ik op verzoek van sony mijn DVD speler opgestuurd naar sony. Na een week gaven ze mij het antwoord dat deze flikkering "normaal is voor RGB" en dat de meeste mensen het toch niet zouden zien omdat de meeste mensen geen RGB zouden gebruiken 8)7 :X :Z ;( :r |:(

De volgende stap voor mij is dus de consumenten bond.

Ps. ik was laatst in een Hifi "speciaalzaak". Deze mensen wisten mij te vertellen dat dit probleem op te lossen is dmv een hardware upgrade. Ik heb Sony hier nog niet over gesproken maar dat komt nog wel.

Ik zal mijn bevindingen hier blijven posten.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Verwijderd

Speedfight schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:57:
Ik heb dus het idee dat hij op de bovenste scart waar hij geen probleem mee heeft naar CVBS overschakelt.
Het is vrij gebruikelijk dat de meeste TVs maar op slechts 1 van de SCART ingangen RGB accepteren. Met mijn verzameling aan consoles heb ik hier al minstens 15 jaar last van, maar de gewone man had nooit meer dan 1 RGB device (als ie er al eentje had).

Historisch gezien is er dus nooit aandacht aan besteed. Pas sinds kort beginnen mensen te begrijpen dat RGB bestaat (fabrikanten komen er ook gewoon voor uit nu), en hebben mensen meer RGB apparaten zoals DVD, console en digitale TV (ether,kabel of sat).

Ik meende dat ik laatst een RGB SCART switcher zag bij Dixons, dus mischien dat dat een oplossing is.
Pagina: 1