Toon posts:

ADSL verbinding hangt om de haverklap.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om de paar minuten valt mijn DSL verbinding weg; dit duurt een tiental seconden en dan werkt hij weer (maar het is wel rete-irritant).

Heb met mijn provider (Planet Internet) gebeld; die zien geen rare dingen; we hebben e.e.a. in Outlook aangepast (die heb ik altijd openstaan) m.b.t. de verbinding verbreken na het ophalen van mail e.d., maar dat helpt dus niet.

Kortom: we komen er niet uit.
Iemand enig idee hoe nu verder te gaan?
Heb het met en zonder router geprobeerd; zonder resultaat.

Specs:
W2K/SP3
Alcatel Speedtouch (met de laatste firmware) modem.

Thanks!

Verwijderd

Topicstarter
Wist overigens niet op wat voor zeukterm ik moest zoeken, heb het wel geprobeerd maar kwam geen relevante topics tegen.

Verwijderd

Hoe maak je verbinding? Moet je op de PC nog inbellen, of werkt de verbinding normaliter meteen?

offtopic:
als je nog iets wilt wijzigen in je post, of toevoegen, kun je gebruik maken van het edit knopje: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03-2025
Heb je al geprobeerd om je modem te resetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 23:30:
Hoe maak je verbinding? Moet je op de PC nog inbellen, of werkt de verbinding normaliter meteen?
Als ik de router aan heb staan werkt de verbinding meteen, als ik een directe verbinding heb moet ik 'inbellen'.
offtopic:
als je nog iets wilt wijzigen in je post, of toevoegen, kun je gebruik maken van het edit knopje: [afbeelding]
I know, niet bij nagedacht. :)

Verwijderd

Topicstarter
dokasensai schreef op 05 juli 2004 @ 23:31:
Heb je al geprobeerd om je modem te resetten.
Yep. Overigens had ik het een paar maanden geleden ook, toen kon men ook niets vinden en hield het opeens op en bleef de verbinding altijd open, maar sinds vandaag is het echt om de haverklap.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Je zegt dat je het een en ander hebt aangepast in outlook..
Is dat echt het programma wat problemen geeft?
Heb je dat al getest..
dus outlook niet aanzetten en dan bekijken hoe de verbinding zich houdt..

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 05 juli 2004 @ 23:35:
Je zegt dat je het een en ander hebt aangepast in outlook..
Is dat echt het programma wat problemen geeft?
Heb je dat al getest..
dus outlook niet aanzetten en dan bekijken hoe de verbinding zich houdt..
Outlook staat uit, kon net al niet meer reageren hier.
Daar ligt het dus niet aan. :)

Verwijderd

Je draait waarschijnlijk win XP en maakt gebruik van de XP drivers voor je netwerkkaart. Wat je eens kunt proberen is de meegeleverde drivers van je netwerkkaart installeren. Klinkt misschien een tikkie raar maar klik, als de verbinding weer wegvalt, voor de grap maar eens op je lan verbinding en kies voor herstellen. Als het dan weer werkt zit het probleem in de drivers.

Verwijderd

type eens, als je verbinding hebt, in een dosbox: ipconfig /all in, en post het resultaat hier?

Ik begrijp niet helemaal waarom de helldesk met outlook is gaan zitten klooien, dat heeft er imo niets mee te maken :P (gezien ook al het feit dat het ook gebeurd als outlook niet aanstaat)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je geeft wel erg weinig info.. Alle kpn modems heten "speedtouch".. Welke speedtouch heb je? En wat houdt verbreken in? Verbreekt de adsl lijn ofzo? Valt het signaal weg? Of verbreekt een inbelverbinding en kan je dan direct weer inloggen?

Kan je dit eens beantwoorden.
Ik begrijp niet helemaal waarom de helldesk met outlook is gaan zitten klooien, dat heeft er imo niets mee te maken (gezien ook al het feit dat het ook gebeurd als outlook niet aanstaat)
Outlook heeft soms de instelling "verbreek de verbinding zodra mail opgehaald is", een instelling uit het stenen tijdperk :P.

[ Voor 38% gewijzigd door JvS op 05-07-2004 23:40 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 23:37:
Je draait waarschijnlijk win XP en maakt gebruik van de XP drivers voor je netwerkkaart. Wat je eens kunt proberen is de meegeleverde drivers van je netwerkkaart installeren. Klinkt misschien een tikkie raar maar klik, als de verbinding weer wegvalt, voor de grap maar eens op je lan verbinding en kies voor herstellen. Als het dan weer werkt zit het probleem in de drivers.
Ik draai W2K, en ik snap niet waarom ik de drivers zou moeten wijzigen; in principe draait het al ruim een jaar goed. :)

Verwijderd

Je kunt proberen om te kijken of een programma die meedraait op de achtergrond het probleem veroorzaakt.

Start -> uitvoeren -> msconfig

tabblad opstarten -> alles uitschakelen

tabblad services -> vinkje bij "alle microsoft services verbergen" aanvinken en dan alles uitschakelen.

toepassen en sluiten, pc herstarten.

En van daar uit gaan testen, zo kun je in elk geval controleren of er geen programma is wat je dataverkeer tegenhoudt om de zoveel tijd...

succes :Y)

Verwijderd

oops, win2k heeft geen msconfig

hmmz

probeer zoveel mogelijk processen uit te schakelen en dan kijken of het probleem blijft.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 23:38:
type eens, als je verbinding hebt, in een dosbox: ipconfig /all in, en post het resultaat hier?
Alstu:

Windows 2000 IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : numerouno
Primary DNS Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Broadcast
IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter
Physical Address. . . . . . . . . : -
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.2
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 195.121.1.34
195.121.1.66
195.121.6.140
Lease Obtained. . . . . . . . . . : Monday, July 05, 2004 23:05:17 PM
Lease Expires . . . . . . . . . . : Thursday, July 08, 2004 23:05:17 PM

Dat is dus met router.
Ik begrijp niet helemaal waarom de helldesk met outlook is gaan zitten klooien, dat heeft er imo niets mee te maken :P (gezien ook al het feit dat het ook gebeurd als outlook niet aanstaat)
Is uit een vroeger tijdperk wanneer men nog daadwerkelijk analoog in moest bellen. :)

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 05 juli 2004 @ 23:39:
Je geeft wel erg weinig info.. Alle kpn modems heten "speedtouch".. Welke speedtouch heb je? En wat houdt verbreken in? Verbreekt de adsl lijn ofzo? Valt het signaal weg? Of verbreekt een inbelverbinding en kan je dan direct weer inloggen?
Het is een Alcatel speedtouch, staat in de startpost. Het is een oudje, een ethernet versie; of bedoel je dat niet? :)

De verbinding valt (volgens mij) weg; moet gewoon wachten en na een tijdje doet hij het weer, hoef dus niet opnieuw in te loggen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 23:52:
Het is een Alcatel speedtouch, staat in de startpost. Het is een oudje, een ethernet versie; of bedoel je dat niet? :)
Hij doelt op het verschil tussen bv. de speedtouch home, speedtouch pro, speedtouch 510, enzovoort :P

Gezien je verhaal ga ik er van uit dat je een ongetweakte speedtouch home hebt, en er (dus) een apart apparaat moet zijn wat inbelt (PC danwel router)
De verbinding valt (volgens mij) weg; moet gewoon wachten en na een tijdje doet hij het weer, hoef dus niet opnieuw in te loggen.
Hoe kom je tot de conclusie dat de verbinding niet werkt? Via Internet explorer, of heb je bv. ook een ping geprobeerd?

Die ipconfig/all heb ik weinig aan, het ging me om de ipconfig zonder router. Specifiek wilde ik controleren hoe lang je lease geldig is, het zou niet de eerste keer zijn dat een provider leases uitgeeft welke zo ongeveer verstreken zijn bij uittgave.

offtopic:
Vergeet die edit knop nou niet ;)

Verwijderd

ik draai ook met adsl via planet. met een usbmodem. de simpelste van het stel wat planet toen voor een jaar geleden aanbood, maar het werkt prima. laat kpn je lijn eens doormeten

Verwijderd

moie!

Uitgaande van verbinding zonder router. Want die ondersteunen we bij de helpdesk niet ;) En het is idd vaag dat ze die instelling van Outlook hebben aangepast. Maar bij de gemiddelde klant blijkt het daar vaak aan dat soort dingen te liggen.

Maar wat je hebt is idd een alcatel speedtouch home modem. Waar ook keurig een lampje 'line sync' op zit. Dus als je verbinding weer wegvalt. Kijk dan eens of dat lampje ook gaat knipperen of uit gaat. Zo ja, ligt het aan de lijn en kun je idd kpn bellen.

Blijft dat lichtje uit, dan kun je het modem resetten en opnieuw configureren via het windows\win\mxs_home.exe bestandje op de cd-rom. Een nieuwe vpn verbinding aanmaken en dan nog eens testen. Eigenschappen vpn moet je wel aanpassen volgens volgens het boekje, of kan ik je evt. geven.

Zorg natuurlijk wel dat je de nieuwste software hebt (www.kpnadsl.nl/support)

Henry

Verwijderd

Wellicht kaart in een ander slot, bekabeling vervangen?

Verwijderd

Een Fok!mod die geeneens zelf een probleem op kan lossen? >:)

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 01:22:
Goh, een Tweakert die de trein van half 8 gaat koppen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 01:22:
Hoezo offtopic.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 00:53:
Maar wat je hebt is idd een alcatel speedtouch home modem. Waar ook keurig een lampje 'line sync' op zit. Dus als je verbinding weer wegvalt. Kijk dan eens of dat lampje ook gaat knipperen of uit gaat. Zo ja, ligt het aan de lijn en kun je idd kpn bellen.

Henry
Lampje blijft gewoon branden. :)

Hele dag stabiel geweest en nu begint de ellende weer. :{

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je verbinding blijft dus gewoon actief en verbonden, maar je "dataverkeer" valt weg. Heb je hier op meerdere systemen last van? Als dat zo is, dan heb je denk ik een probleem met de adsl lijn en zal je toch even contact op moeten nemen met de kpn support. Want dna gaan zelfsd 100 topics met ontopic reply's je niet helpen ;).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 16:20:
Lampje blijft gewoon branden. :)

Hele dag stabiel geweest en nu begint de ellende weer. :{
Ik zou nog steeds graag weten hoe je 'de ellende' precies constateert.. wat zijn de symtpomen?

Heb je al getracht te pingen op zo'n moment, of een traceroute uit te voeren?

Verwijderd

Heb je al een andere modem geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 06 juli 2004 @ 16:24:
Je verbinding blijft dus gewoon actief en verbonden, maar je "dataverkeer" valt weg.
Yep.
Heb je hier op meerdere systemen last van?
Kan ik even niet testen.
Als dat zo is, dan heb je denk ik een probleem met de adsl lijn en zal je toch even contact op moeten nemen met de kpn support. Want dna gaan zelfsd 100 topics met ontopic reply's je niet helpen ;).
Heb je gelijk in, maar ik wil e.e.a. ook uitsluiten. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 18:45:
[...]

Ik zou nog steeds graag weten hoe je 'de ellende' precies constateert.. wat zijn de symtpomen?

Heb je al getracht te pingen op zo'n moment, of een traceroute uit te voeren?
Symptomen zijn simpel: er is geen dataverkeer mogelijk; pingen of tracen dus ook niet.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

"kan niet" en "wil wel" gaan niet echt samen :+

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 07 juli 2004 @ 00:21:
"kan niet" en "wil wel" gaan niet echt samen :+
Je begrijpt wel wat ik bedoel. :P

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb je toevallig een firewall draaien? Is dit bij alle computers of alleen bij de de computers die het internet gedeeld krijgen?

Bij mij kwam het namelijk door de firewall zonealarm. Zodra toen meer dan 4 computers gebruikt maakte van het internet dan viel internet weg. Ook viel het internet weg, wanneer een van de computers heel veel dataverkeerde maakte.

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:36
Heeft het niets met de MTU te maken? Als die waarde te hoog is, geeft dit ook deze problemen.

http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_troubleshooter.php
Ik heb toegang tot het Internet, echter, sommige pagina's leveren een "The page cannot be displayed".

Het blijkt dat bepaalde providers problemen hebben met de MTU (Maximum Transmittable Unit) instellingen van Windows. Dit levert dan (soms) in Internet Explorer de melding "The page cannot be displayed", of in Mozilla "The document contains no data". Gelukkig is dit relatief eenvoudig op te lossen,...

MTU staat normaal op 1500, en dient naar 1400 gebracht te worden. Je kunt dat op twee manieren doen:

1) Door de waarde in de registry te veranderen - in Windows 9x/ME, run regedit en zoek dit object:

My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Class\NetTrans\000x

(000x kan 0001, 0002 etc. zijn, afhankelijk van de netwerkkaart(en) in jouw PC. In Windows 2000 en XP is het iets gecompliceerder, gebruik daarom liever de volgende nu methode.

2) Een klein programma, genaamd Drtcp kan het probleem verhelpen. Hiermee kun je de MTU waarde veranderen zonder in de registry te klooien. Je kunt het programma ook van de WeetHet Download pagina downloaden.

Na het starten van DRTCP, moet je bij het veld "Adapter Settings" de juiste netwerkkaart kiezen en daarachter de waarde 1400 invullen. Daarna klik je op "Save" en vervolgens op "Exit".

ALWAYS restart the computer after changing the value and the problem is fixed!

De computer moet ALTIJD herstart worden na de verandering!

Verwijderd

Topicstarter
De laatste dagen is de verbinding zo stabiel als de pest; valt dus even weinig te testen. Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/nopompom.gif
Pagina: 1