Toon posts:

hoge ping bij mohaa

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel nu het spelletje Mohaa, ik maak servers en ik join servers. Maar als ik nu in een server join dan heb ik last van een zeer hoge ping (999) en soms is die even 700 nog wat. En als ik nou een server maak dan hebben de spelers die mijn server joinen last van een hoge ping. Ik kan er maar niet uitkomen waar dit nou aan ligt. Ik heb al van alles geprobeerd zoals: de Thomson Speedtouch 500 series naar de fabrieksinstellingen gezet. Firewall uitgezet op windows XP. Ik heb mijn computer geformatteerd. (ik dacht misschien lag het daar aan.) Ik heb de E-tech wireless router tussen mijn verbinding uitgehaald en mijn computer rechtstreeks op mijn modem aan gesloten. Aan de snelheid van mijn verbinding zal het zeker niet liggen want eerder deed Mohaa het altijd perfect. Maar aan geen van deze opties licht het kwam ik achter. Op het internet kan ik het ook niet vinden wat ik aan deze hoge ping. Ik heb wel een pingtest gedaan op www.speedtest.nl maar dan geeft hij een foutmelding. Zou iemand mij kunnen helpen.!

Ik heb een Thomson Speedtouch 500 series
En een E-tech Wireless router 11 MBps (WLRT03)
3 computers aangesloten op het internet
Alle 3 de computers draaien op het besturingssysteem windows XP
Internetprovider: XS4ALL
Abonnoment: Lite
Snelheid: 352 / 1120

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Dat speedtest geen ping geeft ligt aan je speedtouch, die reageerd niet op een ping request.
Verder hoe is je netwerk load? Misschien word je verbinding gekilled door iets? (gebruik bv netlimiter om te monitoren)

edit:
Of heeft iemand anders een download programma zoals eMule aan staan?

[ Voor 16% gewijzigd door SSH op 06-07-2004 01:56 ]

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:13
Ik speelde altijd Spearhead, en ik denk dat je gewoon in je multiplayer opties je verbindingstype op Kabel oid moet zetten ipv dial of 56k oid :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook net geprobeerd om me internet connectie anders te zetten maar werkt ook niet. :S:S..

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-11 13:14

Acmosa

...no comment.

Probeer dit programmaatje eens om te kijken wat je allemaal hebt draaien. ik gebruik het regelmatig bij mijn klanten om te kijken wat voor rotzooi er misschien draait.

http://www.ks-soft.net/ip-tools.eng/

But then again, I could be wrong..

Verwijderd

Zet alle progjes af die je niet gebruikt tijdens het spelen. Kijk ook ff of de server waar je op zit niet enorm traag is of ver weg is (australië bijvoorbeeld). Verder (lijkt me overbodig om te zeggen) is het handig als je geen servers draait (FTP, shit zoals kazaa, andere games die je host).

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook allemaal gedaan.. maar nu heb ik geen last meer van hoge ping. maar juist ong. 5 seconden van soort lag zoals dat heet in het spel. ik kan dan 5 seconden niet lopen met mijn mannetje. als ik kijk naar mijn ping ondertussen als ik lag heb dan is mijn ping gewoon 20 a 30 in sommige servers. weet iemand waar dit aan kan liggen?

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 16:52
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 17:30:
heb ik ook allemaal gedaan.. maar nu heb ik geen last meer van hoge ping. maar juist ong. 5 seconden van soort lag zoals dat heet in het spel. ik kan dan 5 seconden niet lopen met mijn mannetje. als ik kijk naar mijn ping ondertussen als ik lag heb dan is mijn ping gewoon 20 a 30 in sommige servers. weet iemand waar dit aan kan liggen?
Of de server is beetje brak.
Of andere processen nemen jouw cpu gebruik in beslag.
En het kan ook liggen aan de verbinding van jouw, als je veel packet loss hebt.
Kun je wel eens gaan laggen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dat packet loss voorkomen dan???

Verwijderd

Topicstarter
nee laat dat packet loss maar.. want dat heb ik niet. Ik heb gescand en er zijn er 0 verloren gegaan
Weet iemand waar het wel aan kan liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn probleem al gevonden. maar nog niet opgelost. In mijn modem staat de DHCP server op DHCP-spoofing.. maar nu gaat om de 30 seconden de DHCP server weg. want de TTL die staat ingesteld op 30 seconden.. maar die moet dus op infinite staan. Weet iemand hoe ik het op infinite zet?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:13
Is het geen optie om DHCP uit te zetten en gewoon je IP handmatig toe te wijzen?

Verwijderd

Topicstarter
ga ik proberen.. maar waar moet ik de DHCP dan uitzetten? in de modem of in de router? of in allebei?.

Verwijderd

Als je in een dos box doet:

ping <naam server> -t

en dat een tijdje laat lopen, zie je dan nog rare waardes voorbijkomen?

Idem, in deen dosboxje een paar keer doen:

tracert <servernaam>, dan nog rare dingen?

Je hebt niet een mailclient open staan die om de zoveel tijd z'n mail ophaalt? Of een viruscanner die om de 20 minuten updated ofzo?

Installeer anders eens een netwerk-verkeer-meter (bv. dumeter oid) en kijk of er bij normaal gebruik (dus niet gamen) ineens pieken in je verkeer zitten

Verwijderd

Topicstarter
nou dan gaan we op dit topic verder.. ik was hem al kwijt. maar aan de wireless licht het dus niet. en ook niet aan de ping hoogte want die blijft 20 a 25.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus die dumeter geinstalleerd. en ik krijg soms wel hele grote rode pieken. wat is dat dan?

Verwijderd

Even een veroek aan ToAs: gebruik de editknop als je iets toe wilt voegen. Twee of drie posts achter elkaar wordt nogal onoverzichtelijk.

Hij ziet er ongeveer zo uit en staat rechtsboven je post: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 19:26:
ik heb dus die dumeter geinstalleerd. en ik krijg soms wel hele grote rode pieken. wat is dat dan?
Dat is iets op jouw computer wat veel verkeer veroorzaakt. Ongetwijfeld is dat de boosdoener.

Draai eens het tooltje hijjackthis en post je log hier...

Verwijderd

Topicstarter
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 19:49:52, on 8-7-2004
Platform: Windows XP (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\Real\RealPlayer\RealPlay.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\WebSecureAlert\WebSecureAlert.exe
C:\Program Files\DU Meter\DUMeter.exe
C:\Program Files\GameSpy Arcade\Aphex.exe
c:\program files\ea games\mohaa\MOHAA.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Joop\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\EV43DUFE\HijackThis[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RealTray] C:\Program Files\Real\RealPlayer\RealPlay.exe SYSTEMBOOTHIDEPLAYER
O4 - HKLM\..\Run: [DU Meter] C:\Program Files\DU Meter\DUMeter.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: WebSecureAlert.lnk = C:\Program Files\WebSecureAlert\WebSecureAlert.exe
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Real.com (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedi...wave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {70BA88C8-DAE8-4CE9-92BB-979C4A75F53B} (GSDACtl Class) - http://launch.gamespyarcade.com/software/launch/alaunch.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedi...ve/cabs/flash/swflash.cab

-staat er iets fouts in of niet..?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 20:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
dit is de log op de andere computer:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 19:54:52, on 8-7-2004
Platform: Windows XP (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\atiptaxx.exe
C:\Program Files\Common Files\CMEII\CMESys.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Common Files\GMT\GMT.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmplayer.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Tobias Bakker\Bureaublad\HijackThis.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.msn.nl
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINDOWS\SYSTEM\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: (no name) - {9E992732-295F-4987-8BE3-16FAC1639198} - C:\DOCUME~1\ALLUSE~1\APPLIC~1\IESERV~1\IEService.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CMESys] "C:\Program Files\Common Files\CMEII\CMESys.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [\IEService.exe] C:\DOCUME~1\ALLUSE~1\APPLIC~1\IESERV~1\IEService.exe
O4 - Startup: AGSatellite.lnk = ?
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = C:\Program Files\Common Files\GMT\GMT.exe
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: Win32 Classes -
O16 - DPF: {70BA88C8-DAE8-4CE9-92BB-979C4A75F53B} (GSDACtl Class) - http://launch.gamespyarcade.com/software/launch/alaunch.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedi...ve/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{0BAC059B-E9E0-42CD-B3C5-6E37BB46C92A}: NameServer = 192.168.1.1
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{0BAC059B-E9E0-42CD-B3C5-6E37BB46C92A}: NameServer = 192.168.1.1

Verwijderd

dat hijack ding klinkt volgens my niet goed of het is een special prog voor iets dat jij gebruikt dat ik niet ken

ah zie net in een replay dat het een tooltje is :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 19:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou om te kijken of er iets verkeerd zit im mijn internet verkeer

Verwijderd

Klik, en huiver:
http://www.liutilities.co...ro/processlibrary/cmesys/

op PC2 staat dus iig spyware, in de vorm van gator.

Scan beide PC's eens met zowel ad-aware als spybot. Update beide progjes wel voordat je gaat scannen, en verwijder alles wat ze vinden.

schiet verder eens op alle PC's die MSN messenger af, en gamespy ook, alvorens je het weer probeert.

Hijackthis is overigens een standaard diagnosetool om o.a. spyware te detecten.

Ik denk dat dit topic richting BV zou mogen.

Verwijderd

Topicstarter
oke ik heb dus spyware erop staan.. ik ga scannen op spyware dan.. ik post de uitslag als ik het gedaan heb.!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 20:04:
oke ik heb dus spyware erop staan.. ik ga scannen op spyware dan.. ik post de uitslag als ik het gedaan heb.!
Is goed, maar denk dan voor de verandering eens wel aan die edit knop, dat ding zit er niet voor niets ;)

//edit
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Die dus.. als je daar op klikt kun je je bericht wijzigen. Het is hier not done om binnen 24 uur twee keer achter elkaar in hetzelfde topic te posten (zeg maar op jezelf te reageren)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 20:06 ]

Verwijderd

Network Troubleshooting -> Beveiliging & Virussen

En zie De Generaal, het dringende verzoek je posts gewoon te editten nu.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

code:
1
O4 - HKCU\..\Run: [\IEService.exe] C:\DOCUME~1\ALLUSE~1\APPLIC~1\IESERV~1\IEService.exe

Die lijkt me ook niet echt helemaal lekker, zeker niet gezien de locatie waar-ie draait. Scan hem eens met een viruscanner (bijv hier: http://virusscan.jotti.dhs.org)

Deze entry hoort erbij, die mag dan ook wel weg vermoedelijk:

code:
1
O2 - BHO: (no name) - {9E992732-295F-4987-8BE3-16FAC1639198} - C:\DOCUME~1\ALLUSE~1\APPLIC~1\IESERV~1\IEService.dll

En dit is spyware, die mag sowieso wel weg:

code:
1
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = C:\Program Files\Common Files\GMT\GMT.exe

Virussen? Scan ze hier!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 20:09
code:
1
C:\Program Files\WebSecureAlert\WebSecureAlert.exe

dit is gain spyware
mischien dat gamespy die pieken veroorzaakt door connecties met de hoofdserver ??

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Verwijderd

Topicstarter
nou, mensen ik heb dus gedaan wat jullie allemaal hebben uitgelegd. Op spyware scannen. de hoge pieken zijn nu weg. alleen hij lagt nog 5 seconden in mohaa.! dit was het probleem dus niet! iemand een andere optie?

Verwijderd

Heb je ook voor het spelen je MSN messenger en gemespy gesloten? (ook de background messenger die draait)

Verwijderd

Topicstarter
jah heb ik allemaal afgesloten voordat ik ga spelen...

Verwijderd

Als je een grote download start, bv. een ISO van een linux distro, bv deze:
ftp://dl.xs4all.nl/pub/mi...386/shrike-i386-disc1.iso

zie je dan ook fluctuerende snelheden (in windows of DUmeter)?

Zo niet, begin ik te denken dat het aan MOHAA ligt? Je ping is immers goed, en indien bovenstaande test goed gaat, je doorvoer ook. Dan ligt het niet aan je verbinding, maar aan de applicatie.

Ik heb geen Mohaa of er ervaring mee, dus kan je daarmee niet verder helpen helaas..

//edit
ik zie nu in de topicstart van dit topic staan dat de ping niet goed is? de ping was toch wel goed?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 00:41 ]

Verwijderd

Hmm misschien een late reply...

Maar....je upload is rond de 384....

Ik zelf hield/hou altijd de volgende regel in acht :

16 Kb/s voor 1 user is 128.000 kbps.
Daar gaat dan ook nog wat overhead van af.

Je NIC op de buitenkant (dus waar je mee het internet op gaat) moet ook verwijzen, liefst, naar je interne DNS server (anders wil ie voor te veel dingen een externe dns gaan raadplegen)

Tweede...Update voor MOHAA downloaden, want er zijn/waren wel wat probs in deze categorie.

3de . Neem een duurde Inet abbonnement, met een grotere upload.
Zorg er voor dat alleen de poorten openstaan die Mohaa nodig heeft, en zet de rest dicht.

Het zou best wel eens kunnen, dat je pc wordt geinfecteerd, omdat een ander b.v. een virus o.i.d. op zijn/haar pc heeft.

Suc6

Verwijderd

3de . Neem een duurde Inet abbonnement, met een grotere upload.
Zorg er voor dat alleen de poorten openstaan die Mohaa nodig heeft, en zet de rest dicht
Hier ben ik het niet helemaal mee eens ik kan namelijk makkelijk met 3 mensen tegelijk MOHAA spelen over internet met een ping van rond de 50 en heb dezelfde snelheden voor mijn abonnement.

Verwijderd

Topicstarter
ja daar licht het zeker niet aan, (snelheid) want eerder kon ik gewoon spelen op het internet. Zonder last van korte lags. en update heb ik ook al gedaan, naar 1.11, maar ik zie geen verandering. Misschien licht het aan mijn router, want als ik zonder router speel, en me modem direct op de computer heb aangesloten dan heb ik nergens last van, maar zodra ik de router er tussen zet begint het weer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn modem op DHCP spoofing staan.. en dan mijn router erachter die doormiddel van DHCP ip adressen uitfdeelt.. maakt dat iets uit?
Pagina: 1