Toon posts:

Computer valt steeds uit (nog nooit zoveel gezeik gehad)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers :)

Mijn Asus A7V333 draaide als een zonnetje totdat hij ineens de pijp uit ging.
Ik heb hem toen vervangen met een Asus A7V8X-X mobo en alles draaide sindsdien goed, tenminste, totdat ik games ging spelen.
Na ongeveer 4-5 minuten spelen volgt een reboot of de PC schakelt zichzelf volledig uit. (Ik moet dan de stroom eraf halen en er opnieuw opzetten en dan doet hij het pas weer.)
Ik dacht (net zoals jullie nu waarschijnlijk) dat het aan mijn voeding lag, dus ik naar Computerland en een 480W Dual Fan voeding gehaald.
Dus ik hem erin zitten en startte Windows met een goed gevoel op, totdat ik merkte dat de PC nu NOG vaker uitviel (niet alleen tijdens games).
Ik heb geprobeerd de videokaart, floppy drive, cdroms en harde schijven te vervangen/verwijderen maar hetzelfde gebeurt weer.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik ben echt ten einde raad.

Greets,
XviD :)

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:10

AMDFreak

Intel is zo..

Temps?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar wat voor een voeding zit er nu in? als het een Q-tec is dan verbaast me het niets dat je bak niet stabiel is. Zijn de geleverde voltages wel deugdelijk van die voeding?
Wat zijn de verdere specs van je bak. en heb je de hangen en opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen?

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 17:40

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

last van een warmte probleem?

post je tempraturen even.. graag iets meer info over je pc specs. :)

Bedankt alvast

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Neem anders even een kijkje in deze troubleshooter. Die reboots kunnen wellicht komen door een BSOD, al lijkt het er wel erg op dat dit soort problemen komen door een te hete processor.

Vlak nadat je bak uitvalt of reboot kan je proberen snel in de BIOS te duiken voor de temps uit te lezen. In die troubleshooter staat ook direct wat ongeveer de richtlijnen zijn qua acceptabele temps en wat je eraan kan doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Laurent op 05-07-2004 23:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt voor de snelle reacties :) hier nog ff wat info

Temps :

CPU : 50 graden
Mobo : 27 graden

Specs : Asus A7V8X-X mobo, AMD Athlon XP 2000+, Sapphire ATI Radeon 9600XT, WD 120GB 7200RPM, Maxtor 60GB 5200RPM, 256 MB TwinMOS PC2700 DDR RAM.

Ik draai op Windows XP, maar dat maakt niet veel uit, want zelfs als ik vanaf de windows cd boot en hij de windows 2000 kernel wil starten gebeurt hetzelfde, meestal precies op hetzelfde moment.

En de voeding is gewoon van eigen merk computerland : Computerland 480W P4/2 Fans € 39,-

Further help appreciated :)

• AMDFreak
  • Laatst online: 14:10

AMDFreak

Intel is zo..

Hmm gezien de specs moet je voeding het wel kunnen trekken!
Probeer eens een andere driver, van je videokaart

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Hoe heet wordt de cooler op je videokaart? Wie weet wordt die te warm. Voel eens of je de cooler na vastlopen van je pc nog kan aanraken zonder dat je je vingers brand. Brand je je vinger, dan ligt je probleem bij je videokaart, brand je je vinger niet, dan ligt het toch ergens anders.

Profile

Verwijderd

Topicstarter
De videokaart is het niet, zo koel als het maar kan wezen :) en ik heb al andere videokaarten geprobeerd dus dat is het probleem niet.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Heb je toevallig je moederbord drivers wel geinstalleerd staan? Weet niet of het er direct aan ligt, maar de kans is er. Aangezien je een VIA chipset hebt, kun je het beste even de laatste drivers van www.viaarena.com downloaden. Installeer deze eens en kijk eens of hij dan wel beter loopt. Om eerlijk te zijn denk ik niet dat het aan je temps ligt, want je geeft zelf al aan meerdere hardware onderdelen te hebben vervangen en getest en dat het probleem dan blijft.

Als je je oude voeding er weer in zet, loopt je systeem dan weer alleen tijdens games vast toevallig? Aangezien je een nieuwe voeding hebt gekocht en daarna nog veel sneller problemen had van vastlopers.

Profile

Verwijderd

Topicstarter
Het maakt niet uit of ik drivers installeer of niet, als ik de windows cd in mn cdrom doe en vanaf cdrom boot loop ik ook tegen hetzelfde probleem op.
En ja, met mn oude voeding heb ik alleen last bij games of zware taken, virusscannen e.d.
Maar zonder games ben ik nog niet tevreden :) Ik wil het probleem opgelost hebben.
Any suggestions still welcome :D

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-07 11:03

Ad Hox

N/A

Ken iemand met een Computerland 4x0 watt voeding (dual) en die heeft constant blauwe schermen in Windows XP. Nu heeft hij een Enermax gekocht en er zijn geen problemen meer. Misschien is dit toch de oplossing?

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-08 12:03
Heb je voor de grap al eens je geheugen getest? http://www.memtest86.com/ . Zou ook even kijken naar de Core spanning van je PCU. Misschien is je mobo gaar waardoor deze net wat te laag is en hij er bij hoge load mee kapt.

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
Klinkt wel als een geheugen probleem, volg de aanwijzing van mn bovenbuurman op. Laat memtest86 eens lopen...
Mijn ervaring leert dat hoe vager de problemen hoe vaker het het geheugen is.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:26

Deathchant

Don't intend. Do!

idd geheugen probleem.
Misschien heb je te strakke timings. Probeer ze op 2.5-3-3-8 te zetten, run memtest (als je 3 passes hebt, is er meestal niks aan de hand)

Indien dit niet mocht helpen, check je voltage van het mem en zet deze zo nodig op 2.75V.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1