Molice-squad, slijpt uw messen! (Amerika/Europa MS)

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

botoo

๐Ÿ’€ too old to die young

Topicstarter
het gerechtssysteem is nou eenmaal anders in europa, dat microsoft daar een mening over heeft is geheel vrij, maar is dit nou nieuws om te melden bij tweakers. of heeft dit weldegelijk gevolgen?, neeh europa gaat echt niet opzij voor een microsoft
Bij het ter perse gaan van dit topic is bovenstaande reactie al 10 keer gemodereerd ,maar mag zich desondanks toch met een +4 tooien.

Zoals insiders ongetwijfeld zullen verwachten gaat het over een Microsoft onderwerp uitgebreid met een stukje rechtspraak, steevast pittige ingredienten voor een gekruide stew :+

In het nieuwsdraadje gonst het ondertussen van de scheve moderaties, en is voor de Molice dus een perfecte gelegenheid om weer eens in collectieve slagorde de counterattack in te zetten :).

. . . CHARGE!!! . . . :P

MS wil dat Europa voorbeeld van Amerikaans gerecht volgt

FXDLS 'S&S edition'

๐Ÿ’€ memento mori ๐Ÿ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

* KeX grijpt hem morgen bij het ontbijt eens bij de lurven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:32
Ik ben er ook maar even snel doorheen gehuppeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

;(

't Is weer genieten. :D
* Superdeboer heeft ook de schaaf op domme reacties, offtopic reacties, MS-bashers en Linux-bashers gezet.

Nu twijfel ik alleen nog over deze reactie, die ik daarom dan ook maar even nog niet gemod heb:
Gepost door m_snel - maandag 5 juli 2004 - 20:13 Score: 0 (Overbodig)

:Z
Wie wordt hier nu beter van, in iedergeval niet de consument. Ik denk dat de rechters die hierover beslissen nog nooit de bagger gezien hebben die de concurent "gratis" levert.

:(

Ze zijn zo stom dat ze niet inzien dat Microsoft het geld van de boete gewoon bij de volgende versie twee keer terug laat betalen.

Hadden ze het bedrijf echt willen straffen dan hadden ze moeten eisen dat de prijs gehalveerd werd. Dit zou veel reeler zijn, zeker gezien het feit dat Microsoft continue de zelfde functinalteit blijft mee leveren waar de de consument al drie keer voor betaald heeft.
"Ik denk dat de rechters die hierover beslissen nog nooit de bagger gezien hebben die de concurent "gratis" levert."
Ik persoonlijk weet niet waar hij precies op doelt, dat is het jammere. Doelt hij op Linux en dat neem ik aan, dan durf ik te stellen dat ook hij nog nooit die gratis software gezien of gebruikt heeft, want als je dat met droge ogen "bagger" durft te noemen dan ben je gewoon niet reรซel. Ik verkies Linux niet voor mijn desktop OS, maar voor mijn servertoepassing is het veruit de beste oplossing. Waarom het dan hier bagger genoemd wordt, snap ik dan eigenlijk ook niet. Ook al pleit hij daarna voor sancties tegen Microsoft, dat doet er voor mij weinig aan af dat hij hier gewoon loopt te trollen tegen Linux of OSS in het algemeen. Maar wellicht zie ik dat verkeerd en moet ik het heel anders lezen? :? :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik vind het gewoon een troll en heb hem als zodanig gemod. Gratis software bagger noemen en rechters stom is toch echt trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik doe niet mee, ik ben zo antiUS en antiMS dat ik hierin niet objectief kan zijn.

MS wil dat EU de VS-tour opgaat? Is dat door zoveel geld te geven dat je de president koopt? En dat het in EU niet kan omdat we geen president hebben? En dat MS dat erg vind? Brand beide maar af, een eerlijke wereld is dan een stap dichter bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:15

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Superdeboer schreef op 06 juli 2004 @ 00:50:
;(

't Is weer genieten. :D
* Superdeboer heeft ook de schaaf op domme reacties, offtopic reacties, MS-bashers en Linux-bashers gezet.

Nu twijfel ik alleen nog over deze reactie, die ik daarom dan ook maar even nog niet gemod heb:

[...]
"Ik denk dat de rechters die hierover beslissen nog nooit de bagger gezien hebben die de concurent "gratis" levert."
Ik persoonlijk weet niet waar hij precies op doelt, dat is het jammere. Doelt hij op Linux en dat neem ik aan, dan durf ik te stellen dat ook hij nog nooit die gratis software gezien of gebruikt heeft, want als je dat met droge ogen "bagger" durft te noemen dan ben je gewoon niet reรซel.
Hij bedoelt de programma's die MS "gratis" erbij doet, dus bijvoorbeeld de Media Player en Internet Explorer. Al die dingen dus die er misschien uitgesloopt moeten worden...

[edit]
Hmm, nu begin ik ook te twijfelen... Naja, het staat in ieder geval terecht op -1 :)

[ Voor 9% gewijzigd door Twee Dee op 06-07-2004 09:30 ]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Waarom denk ik bij dit topic direct aan m'n signature ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

dat weet ik niet. Misschien dat je verkeerd geinformeerd bent? Of verdwaald?

't ging toch om Microsoft en wetgeving van de EU? Wat heeft je signature-windows daar voor reet mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Aangezien voor veel mensen windows==microsoft kan ik die sig heel goed plaatsen. Als je wat ruimer leest staat er dat heel veel mensen maar wat roepen/modereren als er Microsoft of windows in het nieuwsitem besproken wordt. Dit geldt overigens wel voor meer onderwepren. In dat kader kan ik die sig zelfs heel goed plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ecteinascidin schreef op 06 juli 2004 @ 12:51:
dat weet ik niet. Misschien dat je verkeerd geinformeerd bent? Of verdwaald?

't ging toch om Microsoft en wetgeving van de EU? Wat heeft je signature-windows daar voor reet mee te maken?
Dat veel users bij voorbaat blind MS-bashende reacties op +1 zetten en MS-vriendelijkere reacties op -1 zonder kennis van de achterliggende materie. In dit geval (juridische zut, rechtspraak) gebeurt het door het nog grotere gebrek aan kennis zo te zien nog massaler dan normaal dat ze mekaar als blinde schapen over de dam volgen met modden :/

[ Voor 4% gewijzigd door curry684 op 06-07-2004 13:57 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 22:44

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

laten we het zelf ook een beetje gericht op die draad houden
nieuws: MS wil dat Europa voorbeeld van Amerikaans gerecht volgt
en hier niet terugvallen in discussies over algemeenheden

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze reactie:
Jezus! Die kerel is echt zo gek als een deur!

Maar gelukkig dan maar dat de WTC gebouwen gebombardeerd zijn. Daar werd vooral handel gedreven met het midden- en verre oosten. Amerika gaat daar beter van worden, het gaat de economie daar opschroeven! En dat met minder doden dan de atoombommen op Nagasaki en Hiroshima.

De Amerikanen moeten Osama Bin Laden op hun blote knieeen bedanken!

Tjee, de wereld ziet er nu ineens een heel stuk positiever uit!
Ik vind dit feitelijk goed voor een permanente ban van de frontpage. Beetje verheerlijken van terrorisme, dat kan dus volgens mij echt niet. Kijk maar wat je er mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sja, netjes is anders, maar er wordt ook wel eens van dit soort taalgebruik gebezigd over saddam en OBL, en dat is altijd wel goed.

beetje cultuurrelativisme is nooit weg.

-1 zinloos lijkt me wel aardig, maar die bestaat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk is anders, maar zรณ erg is het nu toch ook weer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
Volgens mij geeft ie gewoon zijn mening en ik zie daar geen probleem in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 17:01:
Ik vind dit feitelijk goed voor een permanente ban van de frontpage. Beetje verheerlijken van terrorisme, dat kan dus volgens mij echt niet. Kijk maar wat je er mee doet.
A la Jan Mulder's "ja hoor, ophangen en stenigen" chargeert RetepV hier volgens mij de ervรณรณr besproken overdrijving nog eens extra. Daarin wordt gewag gemaakt van extreem protectionisme, en RetepV maakt het - geldige - punt dat als Amerika werkelijk zo weinig van buitenlandse economieen moet hebben, Al Qaeda en Amerika hetzelfde doel nastreven. Wat natuurlijk flauwekul is, vandaar waarschijnlijk de heftige reactie.

Een hyperbool, druipend van het sarcasme, en van mij had het punt wat zorgvuldiger opgebouwd kunnen worden om een Godwin's Law-effect te vermijden - maar geen factuele verheerlijking van terrorisme, gelukkig niet :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Rataplan schreef op 06 juli 2004 @ 17:09:
[...]
A la Jan Mulder's "ja hoor, ophangen en stenigen" chargeert RetepV hier volgens mij de ervรณรณr besproken overdrijving nog eens extra. Daarin wordt gewag gemaakt van extreem protectionisme, en RetepV maakt het - geldige - punt dat als Amerika werkelijk zo weinig van buitenlandse economieen moet hebben, Al Qaeda en Amerika hetzelfde doel nastreven. Wat natuurlijk flauwekul is, vandaar waarschijnlijk de heftige reactie.

Een hyperbool, druipend van het sarcasme, en van mij had het punt wat zorgvuldiger opgebouwd kunnen worden om een Godwin's Law-effect te vermijden - maar geen factuele verheerlijking van terrorisme, gelukkig niet :)
om het simpel te zeggen: de reactie is bewust overdreven om enige vorm van sarcasme na te streven :P

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Ik ben het wel met de TS eens, alleen zou ik er als ik hem was gewoon geen aandacht aan besteden. Ik denk dat de persoon die het gepost heeft gewoon puur zijn mening geeft, ookal vind ik dit een beetje een verkeerde manier van hem verwoorden. Een ban lijkt me iets teveel van het goede.

[ Voor 9% gewijzigd door Godjira op 06-07-2004 17:14 ]

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze reactie:

[...]

Sorry, ban van de frontpage? Met alle respect, ik zie dingen langskomen die imho erger zijn. Tuurlijk, erg hard enzo, maar dat komt niet in de laatste plaats zo over omdat het IDEE alleen al verwerpelijk zou zijn in de ogen van meesten.... beetje relativeren van dit soort dingen lijkt me heel verstandig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Het is een reactie op de review van GT3. En die is inderdaad nogal vreemd. Zo wordt het gooien van de atoombommen op Japan goedgepraat. Daar mag best een wat felle reactie op volgen. Je moet die post vooral in context zien en dan is hij zo erg niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Godjira schreef op 06 juli 2004 @ 17:14:
Ik ben het wel met de TS eens, alleen zou ik er als ik hem was gewoon geen aandacht aan besteden. Ik denk dat de persoon die het gepost heeft gewoon puur zijn mening geeft, ookal vind ik dit een beetje een verkeerde manier van hem verwoorden.
Als dit werkelijk RetepV's mening zou zijn zou een ban nog het minste zijn - ik vind 'mening' het slechtst denkbare excuus voor het ventileren van haat; en ik vind zeker niet dat we maar geen aandacht aan extreme uitingen moeten geven. Maar ik durf er vergif op in te nemen dat hier niet staat wat er lijkt te staan :)

[ Voor 15% gewijzigd door Rataplan op 06-07-2004 17:18 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Topic merge. beiden hetzelfde onderwerp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Overigens mag een PM ook wel eens kijken wie deze troll Inzichtvol vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 22:44

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Deze reactie:

[...]

het is een belachelijk antwoord op een nogal domme post,
toch lijkt me zo'n antwoord op een -1 troll uit te horen komen, omdat het feitelijk een troll-antwoord is, en eentje die het eerder makkelijk maakt dat er een flame ontstaat, omdat veel mensen het sarcasme niet zullen inzien,

maar spreken over bans lijkt me veels te ver gaan.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

* KeX is een rondje fietsen. Kan รฉรฉn van de andere PM's even in de geschiedenis kijken van de modder die Polaris bedoeld. Ik heb namenlijk het vermoeden dat die voor wel meer mismoderatie garant staat. (zoiets staat me bij) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

check

[edit]
Een drukke moderator, maar eentje die nogal variabel mod, niet de extremen nog extremer duwt en vaak gewoon iets grappig vond wat grappig genoemd 'kan' worden. Mijns inziens iig geen systematische mismodder.

Voortaan eerst userprofiel checken dus: prima staat van dienst....

BTW, hoe hebben we ooit een WTC-absurditeit op de FP kunnen plaatsen? Is het grappig? over de top? Je kan ontopic, gevat en volgend een +4post bouwen en wegens WTC-sentimenten gewoon een -1 troll krijgen.....

[ Voor 99% gewijzigd door Delerium op 06-07-2004 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

RM-rf schreef op 06 juli 2004 @ 17:38:
toch lijkt me zo'n antwoord op een -1 troll uit te horen komen, omdat het feitelijk een troll-antwoord is, en eentje die het eerder makkelijk maakt dat er een flame ontstaat, omdat veel mensen het sarcasme niet zullen inzien,
In het licht van de discussie over de kwaliteit van de reacties op de FP lijkt het me nou juist niet zinvol om een bijdrage te beoordelen op het feit dat mensen 'm niet begrijpen - dan hou je op den duur alleen maar open deuren over ;) De reaktie voegt niks toe maar is ook niet bewust provocerend. 'Geprovoceerd' lijkt me al beter kloppen - door een niet van de FP afkomstig artikel dat al offtopic is, +0 overbodig/offtopic lijkt me een juistere beoordeling.

Pagina: 1