Toon posts:

verbinding met internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers bezoekers,

ik draai onder een windows xp systeem. Als ik mijn pc opstart duurt het ongeveer een kwartier tot 20 minuten voordat ik verbinding krijg met het internet (je hoort hd ratelen). Daarna kan ik zonder problemen gewoon op internet.

Ik woon in een studentenflat en we hebben een router op de gang staan waar ik ook op aangesloten ben. Zonnet zorgt voor onze internet verbinding. heeft dit met mijn ip adres te maken of is het gewoon iets anders, want het is zeer vervelend dat ik tijdje moet wachten voordat ik kan internetten. Ik ben de enige die dit probleem heeft.

zie jullie reacties graag tegemoet,
teha

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Ik denk dat dit op je eigen PC zit. Scan eens op virussen, Ad-Ware en SpyWare, wie weet vind je een boel rotzooi.

Profile

Verwijderd

zie ^^

Ik denk niet dat dit kan liggen aan zonnet. Overigens, kan je dan wel wat doen met computer? Dus dat niet je hele proc. in gebruik wordt genomen? Gebeurt het gelijk na het opstarten? Of pas als je de internet explorer opstart? of gebruik je mozilla?
/me MISTERJONGE moet heel erg denken aan spyware

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 21:56:
zie ^^

Ik denk niet dat dit kan liggen aan zonnet. Overigens, kan je dan wel wat doen met computer? Dus dat niet je hele proc. in gebruik wordt genomen? Gebeurt het gelijk na het opstarten? Of pas als je de internet explorer opstart? of gebruik je mozilla?
/me MISTERJONGE moet heel erg denken aan spyware
als ik mijn pc opstart en ik krijg mijn bureablad voor me en ik tik op het internet explore icoon dan moet ik dus 15 tot 20 minuten wachten. Als ik na het opstarten, een uur later, op mijn iexplorer icoon tik heb ik weer het zelfde probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 21:59:
[...]

als ik mijn pc opstart en ik krijg mijn bureablad voor me en ik tik op het internet explore icoon dan moet ik dus 15 tot 20 minuten wachten. Als ik na het opstarten, een uur later, op mijn iexplorer icoon tik heb ik weer het zelfde probleem.
ik kan wel andere dingen doen dus muziek luisteren etc geeft geen probleem het gaat wel wat langzamer

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 22:00:
[...]

ik kan wel andere dingen doen dus muziek luisteren etc geeft geen probleem het gaat wel wat langzamer
offtopic:
daar hebben ze het edit knopje voor uitgevonden, hoef je niet twee posts te versturen ;)

Dan zou ik echt even op internet rond gaan zoeken naar een scanner. ja het is gratis. ik zeg het er maar bij daar ben je Nederlander voor :)

Iets in de geest van ad-aware of spyware doctor :)
kom je denk ik een end.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 22:05 . Reden: taalfoutje ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:49

Reptile209

- gers -

kijk eens direct na het opstarten naar start > uitvoeren > cmd > ipconfig
Als daar een IP-adres staat dat met 169.254.x.x begint, ligt het aan je router. Probeer in dat geval eens om je IP handmatig in te stellen. Als daar wel een normaal IP staat (bijv. 192.168.x.x), ligt het aan de software op je PC (misschien een traaaaag startende firewall oid?)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op 05 juli 2004 @ 22:04:
kijk eens direct na het opstarten naar start > uitvoeren > cmd > ipconfig
Als daar een IP-adres staat dat met 169.254.x.x begint, ligt het aan je router. Probeer in dat geval eens om je IP handmatig in te stellen. Als daar wel een normaal IP staat (bijv. 192.168.x.x), ligt het aan de software op je PC (misschien een traaaaag startende firewall oid?)
via de site whatismyipadress kom ik uit op 62.59......(bestaat uit 9 cijfers)
en via start > uitvoeren > cmd > ipconfig kom ik uit op 10.0......(bestaat uit 5 cijfers)

ad aware is al geinstalleerd en vaak genoeg pc mee gescand er zijn ook geen virussen aanwezig op mijn pc
Pagina: 1