Toon posts:

netwerkverkeer langs router bijhouden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij delen met zijn drie-en een Chello Easy abonnement met een datalimiet van 500 MB. Alledrie zijn we aangesloten op een 3Com OfficeConnect Wireless 11b Cable/DSL Gateway.
Om de 500 MB een beetje eerlijk te verdelen wil ik graag bijhouden hoeveel MB de router naar elke computer stuurt. Ik heb wat gelezen over SNMP, maar volgens mij ondersteunt de router dat niet.

Weet iemand een andere mogelijkheid?

Verwijderd

Met SNMP kun je het netwerkverkeer registreren, volgens mij niet manipuleren cq managen.

Misschien dat er proxy servers zijn die het netwrkverkeer in drie gelijke delen kan splitsen, dat zou je eens uit kunnen zoeken.

Verwijderd

weet wel dat het met linux machine kan, dan 4 netwerk kaarten erin. maar een snelle simpele oplossing is er niet met de router die jullie nu hebben.

Je zou het wel op elke pc zelf kunnen bijhouden met een programmatje

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:56

DJ

Als je een Linux machine in dat netwerk hangt kun je met NTOP een overzicht krijgen van wat er over je netwerk gaat. Dit natuurlijk vooropgesteld dat je geen Switch hebt, maar een HUB (volgens mij is een wireless netwerk een soort HUB). Ik gebruik het zelf (ik heb een HUB) en kan zo precies zien wat mijn vriendin bijvoorbeeld uitspookt op het netwerk (en dus ook op internet) ;)

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

data limiet van 500 meg ? zou je niet een ander abbo overwegen ? als je 1 pc als server gebruikt en daar een DU-meter of kabelmonitor voor gebruikt (er is een kabel/datalimiet tooltje ergens op het internet beschikbaar) dan heb je alles ondervangen .. kost je wel een pc maar ja je kan het geld ook gebruiken voor een iets duurdere verbinding zoveel zal het toch niet schelen ?

Tja vanalles