Toon posts:

[win 2003 / directx] Directx op win2003 Server.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn Windows 2003 systeem harwareversnelling geactiveerd en DirectX 9b geinstalleerd zodat ik hiermee ook spellen kan spelen.

Via "Diagnostisch hulpprogramma voor DirectX" (Uitvoeren >> dxdialog) heb ik onderstaande DirectX-functies geactiveerd:

- DirectDraw-versnelling
- Direct3D-versnelling
- AGP-oppervlakteversnelling

Dit doe ik allemaal aan de hand van topic: Windows 2003 Server - Tips en Optimalisaties

DirectDraw, DirectSound etc. zijn nu getest en werken prima, ik krijg echter problemen wanneer ik op de knop "Direct3D testen" klik. Dan krijg ik een blauw scherm met de melding dat er een probleem is gevonden en dat Windows is afgesloten om schade te voorkomen. Daaronder staat dan de gebruikelijke abrakadabra met geheugenadres etc. Het enige waar ik wat aan kan hebben is dit:

*** osdmini.dll - Address BFEB4AD0 base at BPEB4000, Datestamp 3ec09242.

Ik kan helaas niets vinden over dit probleem of over deze driver.

Kunnen jullie s.v.p. helpen, hebben jullie ervaring met dit probleem?

P.S. s.v.p. geen vragen over waarom ik spellen wil spelen op een win2003 systeem.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 21:05 ]

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Je moet ook niet van een server OS een spelletjes OS maken |:(
Met een goed geconfigde XP bak kun je ook heerlijk en stabiel spelletjes spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Miki schreef op 05 juli 2004 @ 21:09:
Je moet ook niet van een server OS een spelletjes OS maken |:(
Met een goed geconfigde XP bak kun je ook heerlijk en stabiel spelletjes spelen.
Hier heb ik dus niets aan. Er zijn er al meerdere voorgegaan bij het gereed maken van win2003 voor spellen. Het is hun ook gelukt.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 21:15:
[...]

Hier heb ik dus niets aan. Er zijn er al meerdere voorgegaan bij het gereed maken van win2003 voor spellen. Het is hun ook gelukt.
Wij hebben ook niks aan jouw probleem, jij wilt iets gaan doen waarvoor het niet bedoeld is. Nu verwacht jij dat we je gaan helpen met iets wat gewoon eigenlijk niet hoort en dus ook nog totaal overbodig is?

In iedergeval kan ook google een uitkomst bieden: misschien heb je hier wat aan -> http://www.neowin.net/articles.php?action=more&id=54

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 05-07-2004 21:22 ]

Verwijderd

Miki schreef op 05 juli 2004 @ 21:19:
[...]

Wij hebben ook niks aan jouw probleem, jij wilt iets gaan doen waarvoor het niet bedoeld is. Nu verwacht jij dat wat je gaan helpen met iets wat gewoon eigenlijk niet hoort en dus ook nog totaal overbodig is?

In iedergeval kan ook google een uitkomst bieden: misschien heb je hier wat aan -> http://www.neowin.net/articles.php?action=more&id=54
Het is niet aan jou om te oordelen waarom hij dit wil doen, het gaat erom zijn probleem op te lossen.
Het kan ook voor andere situaties nodig zijn om direct3d aan de praat te krijgen in win2k3, dus je zou beter zinnige hulp proberen te bieden ipv. naast de kwestie zitten te flamen :X

Ontopic, volgens mij moet je gewoon ff in de search kijken, als ik intyp direct3d windows 2003 dan krijg ik 111 topics, ff grasduinen dus ;)

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:46

pistole

Frutter

osdmini.dll doet mij denken aan iets als "on screen display" of iets dergelijks. Heb je dergelijke programmatuur erop staat die bijvoorbeeld het volume op het scherm toont als je dat veranderd via een multimedia toetsenbord?

Wat staat er bij de driver controle in dxdiag; zijn het gecertificeerde drivers? Het je de code die bij de STOP error krijgt opgezocht bij MS?

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
pistole schreef op 05 juli 2004 @ 21:25:
osdmini.dll doet mij denken aan iets als "on screen display" of iets dergelijks. Heb je dergelijke programmatuur erop staat die bijvoorbeeld het volume op het scherm toont als je dat veranderd via een multimedia toetsenbord?

Wat staat er bij de driver controle in dxdiag; zijn het gecertificeerde drivers? Het je de code die bij de STOP error krijgt opgezocht bij MS?
Ik zal de foutmelding wel even opnieuw oproepen om de STOP-error over te typen.
Kun je mij vertellen waar ik de foutmelding bij MS kan checken?

edit-------------

Dit is de STOP-melding

STOP: 0x0000008E (0x0000005,0xBFEB4AD0,0xF4E3AEA0, 0x00000000)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 21:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK, leuk is dit. Heb zojuist de foutmelding opnieuw laten komen om de STOP-code over te typen. Moest daarna mijn systeem opnieuw opstarten en heb nu een gespleten scherm.

De linkerhelft van het beeld wordt op de rechterkant van het beeldscherm weergeven een andersom.

Enig idee wat dit kan zijn?

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:46

pistole

Frutter

klinkt als gare driver en/of videokaart.

Ik zoek altijd hiero

[ Voor 4% gewijzigd door pistole op 05-07-2004 21:40 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
pistole schreef op 05 juli 2004 @ 21:40:
klinkt als gare driver en/of videokaart.

Ik zoek altijd hiero
Txs, ik ga een gevonden hotfix even proberen.
Zal idd wel wat zijn met een driver, het beeld ik namelijk wel normaal wanneer ik het via Radmin (Remote Administrator programma) bekijk.

Verwijderd

Topicstarter
Het is me helaas niet gelukt met de hotfix van microsoft.

Heb voor het gemak een "printscreen" gemaakt van het blauwe scherm.

Afbeeldingslocatie: http://sepers.org/driver_error.jpg

Misschien dat er zo andere mensen zijn die dit probleem herkennen en mij verder kunnen helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 22:05 ]

Pagina: 1