Toon posts:

CD na CD kapot gebrand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe 12X CD brander en de 1e 2 CDs gingen perfect, maar nu heb ik er 3 achter elkaar kapot gebrand. Ik kreeg de volgende errors:

2x: Ongeldige modus voor deze track
1x: Buffer te laag

Ik gebruik Nero 5. Weet iemand wat ik fout doe? Vooral die 1e error vind ik maar vaag! |:(

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-05 09:35

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

als je om te beginnen wat meer info geeft.

Zoals merk brander, rest van je pc enzo

Wat voor cd er goed ging en fout
versie van nero

wordt het misschien al wat makkelijker, of probeer een ander brand programma enz enz

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Verwijderd

Topicstarter
PC: PIII 350, 256intern
Brander: AOpen 12x10x32
CDs: Philips CD-R 74

Met Nero 5, zou toch goed moeten zijn!

Verwijderd

zet je buffer in nero maar wat hoger
bv 100mb
en niet teveel er onder door doen liever helemaal niks

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je niet teveel er onderdoor doen?

• cveld
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02-2025

cveld

Kennistechnoloog

Toen ik nog Easy CD Creator v4 gebruikte, had ik achter elkaar een buffer underrun (en dan niet dat 32MB niet genoeg was, maar gewoon *PLOP*). Maar als ik dan koos voor finalize after burning, deed ie het gewoon wel goed...

Volgens mij lag het aan de aspi-drivers voor win2k die ik toen had. Maar tegenwoordig met nero5 en zijn nieuwe drivers heb ik geen problemen meer.

Kennistechnoloog

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

ik denk dat ie bedelt dat je geen andere dingen gaat doen onder het branden, Bijvoorbeeld Quake 3 of zo :)

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:13
*Alle programma,s uit zetten,zoals virusscanner,icq,firewall en etc.
* Door niet met otf stand te branden, maar met een image.
* Het help ook wel als jij je systeem, omzet van desktop naar netwerkserver(schijven lopen wat sneller)ga naar systeem>prestaties>schijven.

Soms weet ik het ook niet meer.........

Verwijderd

Topicstarter
Shit, ik heb het nu geprobeerd met een buffer van 100MB, maar wéér stopt hij ermee. Het is iedere keer op 38% bij hetzelfde liedje (ja, ook nog eens Britney :)). KAn het zijn dat die WAV kapot is ofzo?

Verwijderd

denk dat je ff met napster ofzo iets een nwe moet binnen halen
de mp3 kon inderdaad wel is een beetje kapot zijn

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je het nou gewoon eens zelf probeert op te lossen, dus:

1. Ga naar de nero homepage en download alle updates voor nero die er zijn (niewste is 5.0.3.8 ofzo) en nieuwe ASPI drivers voor win2k.
2. Brand 's op 4x ofzo, als hij dan nog stopt op 38% ligt het waarschijnlijk niet aan de snelheid van je harde schijf.
3. Neem een ander merk CDR. Kan zijn dat je brander gewoon zinnig is.
4. Geef wat meer informatie over je configuratie. Hier kun je natuurlijk niets over zeggen. (En dan bedoel ik dus niet wat voor geluidskaart heb je maar wat voor IDE configuratie heb je, of heb je een SCSI brander). Hoe snel is je comp, hoeveel RAM.

edit:

5. Nero schijnt wat kieskeurig te zijn wat MP3 betreft. Probeer 's wat andere MP3's of gewoon een image van je harde schijf af te branden.

• Jan_C
  • Laatst online: 23-02 09:34
Je moet even checken of je DMA uit hebt staan van je cd-burner. Zie apparatenbeheer en eigenschappen van je burner.

Heb het zelfde gehad, dus weet hoe irri het is om al je cd's aan de muur te spijkeren.|:(

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Moet dat DMA aan of uit staan?

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Uit.

Pak je rust!

• Jan_C
  • Laatst online: 23-02 09:34
Zorrie, misschien niet helemaal duidelijk,

het vinkje moet UIT, dus unchecked:7

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Een stuk naar boven staat mijn configuratie, het is een IDE, en ik draai Win98.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de update van Nero eroverheen gegooid, en ben eens gaan proberen met simulaties. Maar nu krijg ik iedere keer buffer underruns. Iemand een idee?

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-04 12:02
Buffer Underruns betekent meestal dat je pc te veel andere zaken aan het doen is naast het branden. Zoals hierboven is gezegd, alles uitzetten dat je niet nodig hebt, waaronder virusscanners, schermbeveiligingen (screen savers) enz.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had alles al uitgezet, maar toch nog die underflows..... heel raar!

Verwijderd

Hoe heb je het e.e.a. aangesloten op je IDE aansluitingen?

Mijn advies:
IDE 1 - Master - HDD
IDE 1 - Slave - CD-rom speler

IDE 2 - Master - brander
IDE 2 - Slave - zip drive o.i.d.
Pagina: 1