Toon posts:

Aanschaf digitale Videocamera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
op de Canon MVX200i viel pas geleden mijn oog.. Enigszins betaalbaar en lijkt me een leuke koop. Ik wil hem deze zomer veelvuldig gebruiken. Nightshot en andere opties zie ik wel zitten.

Maar ik ben totaal niet verdiept in de hele materie. 0,8 mp is schijnbaar een gangbaar formaat voor een digicam?

Welke techneuten weten er meer van dan ik? Ik hecht veel waarde aan kwaliteit. Liever iets meer uitgeven en iets goeds kopen dan van die goedkope zooi.

Op welke site kan ik reviews van videocamera's nalezen en me wat meer orienteren?

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:06
[google=video camera review], zdnet lijkt wel wat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al gegoogled maar er kwam niet echt een site voorbij waar ik iets aan had. Ik heb me net al laten vertellen door een kennis dat een Sony HC14 een prima koop zou zijn voor me...

Op sites als www.kieskeurig.nl kan ik wel gebruikers-reviews lezen maar ik lees liever een vergelijkend warenonderzoek omdat de reviews op kieskeurig.nl misschien van mensen af komen die niet veel ervaring hebben met andere camera's omdat de gereviewde camera hun eerste koop is.

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Standaard hebben videocameras genoeg aan 8mp... Videocameras die meer pixels hebben, gebruiken deze ook alleen maar in de foto stand...
Als je echt voor kwaliteit wil gaan en je hebt er geld voor over, koop dan een camera met 3CCD's. Alhoewel dat ook al overkill is... een beetje merk digicam kan al hele mooie opnames maken...

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Verwijderd

Dit is een erg uitgebreide site: www.dpreview.com

Zelf heb ik een Fujifilm m603. 6 megapixel en de mogelijkheid om in 640 x 480 met 30 fps te filmen. Opslag is op een Microdrive (1gb is 15 minuten). Ik had eerst een Minolta DiMAGE X, maar foto's met die camera waren erg rood.
De Fujifilm is echt perfect.

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:58
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 09:18:
Dit is een erg uitgebreide site: www.dpreview.com

Zelf heb ik een Fujifilm m603. 6 megapixel en de mogelijkheid om in 640 x 480 met 30 fps te filmen. Opslag is op een Microdrive (1gb is 15 minuten). Ik had eerst een Minolta DiMAGE X, maar foto's met die camera waren erg rood.
De Fujifilm is echt perfect.
Het gaat hier om een videocamera. Ook al kan jouw toestel filmpjes maken, de kwaliteit is natuurlijk niet te vergelijken met een echte videocamera. En kwaliteit, dat zoekt de TS.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Verwijderd

Topicstarter
mercarra schreef op 06 juli 2004 @ 09:21:
[...]

Het gaat hier om een videocamera. Ook al kan jouw toestel filmpjes maken, de kwaliteit is natuurlijk niet te vergelijken met een echte videocamera. En kwaliteit, dat zoekt de TS.
juist, ik heb sinds een week al een SONY DSC W12 dus 5MP foto's maak ik zo en met kwaliteit dankzij de Carl Zeiss lens. Nu zoek ik nog iets om leuke video-opnames te maken. En ook daarbij gebruikt Sony die Carl Zeiss lenzen dus ik ben nu eens aan het kijken naar de HC14.

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 19:40

Rum

Hier nog even een review.. Ik heb inmiddels al met meerdere camera's gewerkt, 4 sony en 3 canon en 1 ding weet ik zeker: die canon-camera's zijn minder scherp! Ik heb de camera's gebruikt bij hobby-projectjes, met telkens meerdere camera's in dezelfde ruimte, onder dezelfde omstandigheden. Daarbij ben ik (en met mij nog een aantal mensen) tot de conclusie gekomen dat de canon camera's minder scherp beeld opleveren. De canon camera's zijn alle 3 tussen de 2 maanden en een jaar oud, de sony camera's varieren wat meer (de oudste is 4 jaar). Het zijn allemaal mini-DV camera's, op 1 sony na, dat is een Digital8.
Pagina: 1