Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell & Standaard Voeding?

Pagina: 1
Acties:

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb een Dell Dimension 4600, en ik dacht vandaag, ik zet mijn 80GB schijfje er weer bij (Naast de 120GB die er al inzat). Nou mooi niet dus, dat trekt de 250 Watt Dell voeding tot het uiterste.
Ik dus een andere voeding uit de kast pakken (Een 300 Watt) maar toen viel me iets op. Dell heeft een kabeltje weggelaten.
Ik dus de lay-outs gaan vergelijken, Dell is hetzelfde op dat ene kabeltje na.
Namelijk de witte, dacht -5v.
Kan ik nu een normale voeding (Die die -5v wel heeft) erin zetten? En waar dient die -5v voor?

Voor de rest is alles normaal ATX (20 pins)

Ik ben echt een n00b op electronica gebied, dus ik kan wel wat hulp gebruiken.
Ik heb de search al gebruikt, en google, maar kon niks vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Frietsaus op 05-07-2004 20:43 . Reden: Typos ]

Verwijderd

Deze toevallig? Dell proprietary (non-standard) ATX/NLX zoja, dan kun je er niet zomaar een ATX in hangen. Als jouw voeding wel overeenkomt met ATX en alleen de -5 afwijkt dan kan er wel een standaard ATX in.

De negatieve spanningen heb je alleen nodig als je een modem/geluidskaart hebt die dat nodig heeft. Zie ook: Welke spanningen heeft een mobo echt nodig?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 21:47 ]

• Frietsaus
  • Niet online
Dankje,
Ik heb ze vergeleken (Standaard ATX, Dell ATX en mijn ATX)
http://docs.euro.dell.com...00i/sm/techov.htm#1084976
Het blijkt dus dat alles hetzelfde is, maar alleen de -5v mist.
Dan ga ik straks nog even die 300 Watter erin zetten. ;)
Bedankt

Verwijderd

Nog beter is het om even de spanningen nameten, kleurtjes zeggen namelijk weinig, meten zegt alles (als je weet wat/hoe je meet).

Standalone voeding inschakelen: een harddisk aan een molex te hangen als belasting en de PS_ON met ground te verbinden.

• Frietsaus
  • Niet online
Ok, Ik heb hem eventjes aangesloten, en werk nu op de PC met de 300 Watter eraan.
Alles werkt perfect _/-\o_
In ieder geval hartelijk bedankt euss! _/-\o_

Ik ga maar eens die 80GB volstouwen >:)

PS. Op het moederbord zit die -5v aansluiting wel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Frietsaus op 05-07-2004 22:12 ]