Pinout onboard geluid -> front panel?

Pagina: 1
Acties:

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Naar aanleiding van een topic over het aansluiten van USB aansluitingen op de voorkant van de kast met een nogal rare pinout dacht ik weer aan mijn lieve audiogaatjes die voorop zitten en die ik tot nog toe nooit goed heb kunnen aansluiten...

De volgende pinnetjes komen van het front panel:
R IN
L IN
MIC IN
GND
GND
MIC IN
L OUT
R OUT
Dit in willekeurige volgorde omdat het allemaal losse stekkertjes zijn.. De kast is een Sweex Xenon XB

Nu de pinout van het moederbord (Asus A7N8X-X) :
MIC2 - AGND
MICPWR - +5VA
Line out R - BLINE_OUT-R
NC - [niets]
Line out L - BLINE_OUT-L

Hier bak ik totaal niets van.. Ik zie op het moederbord 2 x ground terwijl er aan de connector van het FP maar 1 zit.. Voor de rest vind ik het vreemd dat ik op het frontpanel MIC IN+OUT tegen kom, R IN en L IN... terwijl er alleen maar een microfooningang en een audio uitgang op zit.. met andere woorden volgens mij had het wel wat duidelijker mogen wezen :? iemand een idee hoe het precies zit met die (brakke) Sweex kasten?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

moederbordkast
Line out R - BLINE_OUT-R R OUT
Line out L - BLINE_OUT-L L OUT
MIC2 - AGNDMIC IN - zwart
MICPWR - +5VA MIC IN - rood/gekleurd
(blijft over) R IN
(blijft over) L IN
? GND
(blijft over) GND

Zwart is aarde ("ground"). Moederbord heeft geen frontpanel aansluitingen voor Line In (blauwe connector).

Ik geloof (weet niet zeker) dat één van de GND draden benodigd is voor de Line Out, de tweede is van de Line In maar die sluit je niet aan.
Welke van de 2 je nodig hebt moet je even proberen, als het geluid zoemt heb je de verkeerde. :p

Heb je geen foto van de aansluitingen van het frontpanel, of zet er anders iig even bij welke kleur de draden hebben?
Ik ben niet helemaal zeker van die tabel hierboven... met kleuren erbij is het een stuk makkelijker.

[ Voor 14% gewijzigd door dreeke op 05-07-2004 20:52 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
R IN: Geel
L IN: Rood
MIC IN: Oranje
GND: Zwart
GND: Zwart (één van de 2 draden is iets dikker)
MIC IN: Groen
L OUT: Blauw
R OUT: Bruin

Wel een beetje raar imho dat daar geen afspraken over zijn :?

En ik denk dat je het een beetje verkeerd opvatte over de aansluitingen op het mobo.. waar ik er een streepje tussen zette bedoelde ik dat degene aan het linker kant van het streepje links zat op het mobo en de ander rechts.. met andere woorden MIC2 - AGND betekent 2 pinnetjes die op het mobo naast elkaar zitten ;) sorry voor de onduidelijkheid btw..

/edit ownee ik zie dat je het toch goed snapte.. ik lees weer eens niet goed :P

[ Voor 48% gewijzigd door Intrepidity op 05-07-2004 21:08 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die sweex kast heeft idd meer aansluitingen dan uitgangen maar dat komt omdat je de mic en line in beide kunt gebruiken op 1 van de 2 3.5mm aansluitingen (als je die op je mobo of geluidskaart hebt kun je namelijk zowel een line in als een mic gebruiken ipv 1 van de 2).

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dan verleng je de aansluiting alleen op een andere manier, maw het is nog steeds een mic in maar dan met een blauwe connector. ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.