Toon posts:

[XP] Opstarten XP ism USB Speedtouch modem traag*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo wat alle postings doorgelezen omtrent deze problemen, alleen ik heb helaas nog geen oplossing. Wanneer XP start loopt alles goed totdat ik wil 'inbellen' met mn USB modem. Het duurt erg lang voordat hij connectie gaat maken en wanneer die er is duurt het een eeuwigheid voordat hij een nieuwe pagina opent, terwijl wanneer ik een ping naar betreffende adres stuur deze gewoon goed is.

Denk dat het probleem ligt bij het USB modem, verwijder ik deze dan start het systeem goed op. Het systeem heeft onboard een 3com gigabit netwerkkaart en heb al geprobeerd deze uit te schakelen, alleen had weinig nut.

Nu las ik over een update (Q815411) deze heb ik helaas niet kunnen vinden in Nederlands en Engels accepteerd XP Pro NL niet. Kent iemand dit probleem of weet iemand een oplossing of heeft iemand de bovenstaande update?

P.s. heb ook bootvis al gebruikt met optimize peformance en de nieuwste drivers voor USB modem geïnstalleerd, Windows opnieuw geïnstalleerd, maar heeft allen geen nut gehad....

Specs PC:
Asus P4P800
Intel Pentium HT 2.4
2x 256 Pc400 geheugen
Windows XP Pro
Alcatel Speedtouch 330 modem
Adsl internet van wanadoo

Verwijderd

Ik zit precies met het zelfde probleem,

iemand een oplossing?

bvd!! :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Is je CPU belasting (in Taskmanager) op dat moment heel hoog of is het enkel internet pagina's die traag zijn? :)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 21:37

tweakerbee

dus..?

Het is misschien een lame oplossing, maar voor € 65.- kun je een Ethernet modem kopen. Dan hoef je gewoon niet meer te wachten...
www.routershop.nl

ben geen medewerker of zo ;)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

de hele pc is traag tijdens het inbellen, maar de belasting is er volgens de taskmanager niet.

het Registering the computer on the network duurt bijna 4 minuten!!

daarna draait het internet wel, maar onder windows 98 ging het inbellen toch een stuk sneller.. Ik kan ook nergens vinden hoe ik dat "aanmelden op het netwerk" uit kan zetten onder XP, misschien dat ie dan beter werkt..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 13:29 ]

Verwijderd

Heb het probleem bij een kennis ook. Alleen het duurt zo lang voor dat XP opstart. Herinstallatie hielp ook niet echt. Ik ben nu van plan de nieuwste drivers te downloaden in de hoop dat dat het oplost.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ondertussen update Q815411 ook uitgevoerd, alleen het helpt geen hout. Ik denk dat Windows een IP adres ergens voor nodig heeft alleen dat niet en na enige tijd zelf één toewijst. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan 'faken'?

p.s. belasting van mn CPU gedurende het opstarten is zo goed als niets.
Pagina: 1