[FreeBSD] Problemen met Horde en IMP

Pagina: 1
Acties:

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 04:29
Ik probeer sinds een paar dagen al Horde aan de praat te krijgen, maar dit zonder success. Ik heb Horde en IMP niet uit de ports tree gebouwd, omdat dat niet ging. De port-maintainer wist ook niet wat er aan de hand was. Affijn, als ik probeer in te loggen komen er als eerste de volgende regels op de login pagina:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Notice: Undefined index: imp in /usr/local/www/horde/lib/Registry.php on line 517

Notice: Undefined index: alternate_login in /usr/local/www/horde/imp/login.php on line 96

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at 
/usr/local/www/horde/lib/Registry.php:517) in /usr/local/www/horde/lib/Secret.php on line 144

Notice: Undefined index: server in /usr/local/www/horde/imp/login.php on line 143

Als ik dan probeer in te loggen doet ie helemaal niks.

Ik heb gezocht naar duidelijke documentatie met Google, maar dat kon ik niet echt vinden. Ik heb dit ook gevraagd op de mailing list van IMP, maar daar gaf men geen antwoord op mijn vraag. Aangezien Tweakers.net ook gebruikt maakt van Horde, hoopte ik dat jullie mij een beetje opweg konden helpen.

Zelf heb ik geen flauw idee wat voor informatie er relevant is en niet om te posten, dus ik denk dat het handig is om niet zomaar in het wilde weg dingen te gaan posten.

Gebruikte software:

FreeBSD 5.2.1-RELEASE-P8
Apache 2.0.49
MySQL 4.0.18
PHP 4.3.6
Horde 2.2.5
IMP 3.2.1

Alvast bedankt voor enige info.

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Je hebt error_reporting op E_ALL staan, waardoor hij ook Notices en Warnings throwt. Hij echot een notice naar de browser waardoor de headers verstuurd worden. Later in het programma worden nog headers verstuurd en dan krijg je dus die error. Aanpassen in je php.ini naar E_ERROR. http://be2.php.net/manual...c.php#ini.error-reporting

[ Voor 30% gewijzigd door dingstje op 06-07-2004 11:50 ]

If you can't beat them, try harder

• silentsnake
Hij blijft al die notices en die warning eruit spugen, ondanks dat ik php.ini aangepast heb en Apache2 opnieuw heb gestart. Bedankt voor de reactie. Heeft iemand anders nog ideeën?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je Output_Buffering aanstaan in je php.ini - en heb je 'imp' wel juist geregistreerd in die application registry van Horde?

Verder - ik gebruik zelf FreeBSD 5.2.1 en kreeg Horde+Imp uiteindelijk wel gebouwd uit de ports tree dus misschien is je ports tree niet volledig up to date?

• silentsnake
Output_Buffering staat uit in php.ini. En ik heb geen idee of ik IMP heb geregistreerd of niet. Dus ik denk het niet.

M'n server update de ports-tree elke nacht, dus daar kan het niet aan liggen. Volgens mij klopt die Makefile voor geen hout, want hij gaat allemaal dingen doen die helemaal niet bestaan (sed /usr/local/etc/horde/httpd.conf.turba bijvoorbeeld, terwijl /usr/local/etc/horde een bestand is). De ports-maintainer begreep het ook niet. Ik kan hem wel ffies posten als dat nodig is.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die errors posten hoef je voor mij niet te doen - ik snap daar toch niets van - ik vind het alleen vreemd omdat ze voor mij goed werken in dit geval.

Komt je huidige horde trouwens wel door de test.php heen? (http://localhost/horde/test.php)?

Verder - dit verhaal van jou snap ik niet zo goed:
En ik heb geen idee of ik IMP heb geregistreerd of niet. Dus ik denk het niet.
In de INSTALL File van IMP staat toch duidelijk:
. Register the application

With Horde 2.0/2.1
In horde/config/registry.php, uncomment the stanza for IMP.
Be sure to uncomment the ");" on the last line of the stanza.

With Horde 2.2+
In horde/config/registry.php, find the applications['imp'] stanza.
The 'status' parameter should be marked '=> 'active''.

If you have changed the location of IMP relative to Horde,
either in the URL or in the filesystem or both, you must
update the 'fileroot' and 'webroot' settings to their correct
values.
:)
Pagina: 1