[dvd]menu eerst afspelen

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-02 16:57
Ik heb een dvd die meteen begint met de film en het menu overslaat. Dit vind ik niet echt mooi en ik wil dit graag veranderen.

Op doom9.nl werd gezegd dat er in de vts_01.ifo een precommand veranderd moest worden, maar ik heb geen idee waar ik dit kan vinden. Ik heb al met ifoedit gekeken, maar het lukt niet om die te vinden.

Kan iemand me vertellen hoe dit moet?

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Deze commandos kan je met IfoEdit bij VIDEO_TS.IFO vinden onder VMGM_PGCI_UT in het bovenste scherm. Voor VTS_XX.IFO's onder VTS_PGCITI. In beide gevallen moet je nog wel een niveau lager kiezen, maar dat hangt van de firts play title af.
Het probleem is nu echter dat het iets lastiger is op de (hex)code te vinden die naar het menus verwijst. Andersom is het namelijk erg makkelijk. Maar je moet er maar even mee prutsen...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-02 16:57
Moet ik dan op een of andere manier die code veranderen die de menu's masked?
Ben in de video_ts bezig geweest, maar het woord precommand staat nergens. Wel staat overal :

Video Manager Menu Existence mask 128
existant menus:
Root Menu yes
Sub-Picture menu no
etc.

Het lijkt mij dat ik van die yes een no moet maken, maar deze kan ik dus niet veranderen.
Of ben ik helemaal verkeerd aan het denken?

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
In deze sceen kan je zien wekle dingen ik bedoelde en de pre/post/cell commands zijn (deze is voor een VIDEO_TS.IFO zoals je kan zien):

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/danny.bouwers/ifoedit.gif
click

Hoeft sowieso niets te veranderen op de plek die je zelf aangaf. Hier staat alleen het type menu, niet wanneer-ie speelt.
Wat je moet doen is de first paly title opzoeken en hier een cell command aantoevoegen die naar het betreffende menu verwijst. En aangeven dat deze bij het openen vande title moet gaan spelen. Hier heb je alleen wel de hex code voor nodig die deze info bevat. Dat is dus erg veel zoekwerk. Maar het kan. (Ik ehb er echter geen ervaring mee, wel andersom: menu overslaan)

Ik denk overigens dat DvdReMake een makkelijker optie is. Die werkt met een iets grafischere interface, maar de volle versie is niet gratis en ik kan je er, door een gebrek aan ervaring, niet mee helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door DeeD2k2 op 06-07-2004 12:54 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine