[XP]hp vectra 400 (1hgz) wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

• Psychoray
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-04 11:28
Hoi mensen, ik heb een probleem. Ik heb deze comp al een paar jaar gehad, meerdere keren van kast verwisseld, maar sinds een paar maand doet deze pc het niet meer, ik heb um vanmiddag maar weer eens uit de kast getrokken, en ik ben er maar weer eens mee aan de slag gegaan. Maarrrrr, ik krijg um nog steeds niet aan de praat.

Het probleem zit zo:
De comp draaide altijd helemaal goed, totdat op een dag hij net voor het XP bootscherm een hele irritante toon gaf, geen piep, stop, piep ofzo, maar heeeeel veel piepjes achter elkaar, net een irritante beltoon, en hij herhaal het stukje 2x, en dan kapt ie mee en begint ie gewoon piep....piep...piep...

Ik heb al een andere hdd geprobeerd (2), 2 andere kasten (chieftec, merkloos, en het originele hewlett packard desktop kastje.
Ook heb ik andere RAM geprobeerd, maar dat hielp ook niet. Ook heb ik een andere voeding geprobeerd (200 watt, en 350 watt). Videokaart ook geprobeerd, niks werkt.
Ik denk dus dat de mobo kapot is, of de proc, maar mischien is er ook nog een oplossing.

Dussssss... iemand een oplossing? :)

• Psychoray
Win98 wil wel starten, totdat hij de drivers wil gaan installen voor de videokaart, dan stopt hij er mee, en doet hij weer raar

• seweso
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

Deze piepjes worden door de hardware gegenereerd, vanuit het bios. Dat betekent dat in de handleiding van het moederbord staat wat de piepjes betekenen.

[ Voor 3% gewijzigd door seweso op 06-07-2004 12:52 ]

seweso's blog

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:28
Al eens gekeken naar je toetsenbord of muis.

Heb ik dit ook eens bij iemand gehad. PC startte op met een hele lange reeks irritante piepjes. Bleek er een toets te blijven hangen van zijn toetsenbord.

toetsenbord vervangen bij hem, et voila, probleem opgelost

• Psychoray
nextware schreef op 06 juli 2004 @ 13:12:
Al eens gekeken naar je toetsenbord of muis.

Heb ik dit ook eens bij iemand gehad. PC startte op met een hele lange reeks irritante piepjes. Bleek er een toets te blijven hangen van zijn toetsenbord.

toetsenbord vervangen bij hem, et voila, probleem opgelost
meerdere toetsenborden gebruikt, zelfde geldt voor de muis

embedded audio, video, alles wat ik maar kon vinden aan/uit gezet, maar het helpt niets

• Psychoray
seweso schreef op 06 juli 2004 @ 12:52:
Deze piepjes worden door de hardware gegenereerd, vanuit het bios. Dat betekent dat in de handleiding van het moederbord staat wat de piepjes betekenen.
i know, maar ik heb geen handleiding er van, en de hp site is ook zo lekker overzichtelijk :P ik kan geeneen manual voor deze comp vinden, alles gaat over business deals en pers berichten

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 17:07
Wij hebben hier zo'n 100 vectra' s staan. Het betreft de VL 400 versie en VEi 8.
Sommige van deze vectra's hebben last van lekkende condensatoren. Kijk ff of jij hier ook last van hebt.
Daarnaast komt het weleens voor dat, wanneer de onboard sound van de VL400 aanstaat, de pc's vastlopen, niet meer booten, of juist spontaan herbooten (dit alles wel onder w2k). Disable de soundkaart. wellicht dat dit helpt.

<edit> handig linkje met beepcodes:

http://www.comptechdoc.org/hardware/beepcodes/index.htm

[ Voor 14% gewijzigd door ChojinZ op 06-07-2004 14:08 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Psychoray
ChojinZ schreef op 06 juli 2004 @ 14:02:
Wij hebben hier zo'n 100 vectra' s staan. Het betreft de VL 400 versie en VEi 8.
Sommige van deze vectra's hebben last van lekkende condensatoren. Kijk ff of jij hier ook last van hebt.
Daarnaast komt het weleens voor dat, wanneer de onboard sound van de VL400 aanstaat, de pc's vastlopen, niet meer booten, of juist spontaan herbooten (dit alles wel onder w2k). Disable de soundkaart. wellicht dat dit helpt.
Onboard sound is al gedisbled :)

Condensators zal ik even checken, als een van de condensators lekt, dan kan ik het dus gewoon opgeven?

(Ik heb er nu wel freedos opstaan, ik kan zelfs films en alles afspelen, maar ik kan alleen geen drivers installen onder windows lijkt het wel :s

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 17:07
Nee ;).
Als ze lekken kan je ze (mits je een beetje kan solderen) gewoon vervangen. Dit zou geen problemen moeten opleveren.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Psychoray
ChojinZ schreef op 06 juli 2004 @ 14:10:
Nee ;).
Als ze lekken kan je ze (mits je een beetje kan solderen) gewoon vervangen. Dit zou geen problemen moeten opleveren.
Ik kan dus totaal niet solderen :P

Maarja, daar heb ik een handige buurman voor :)
Pagina: 1