Toon posts:

Beeld blijft hangen tijdens laden van cd-rom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een cd-rom in mijn computer stop, dan stopt de muis met werken en keyboard richt niks uit. Alles wat ik doe met het keyboard slaat hij op, en doet hij nadat de cd-rom is gelezen. :(

Omdat ik wat gelezen heb over IRQ in mijn moederboard manual, denk ik dat het hier aan zou kunnen liggen. Of misschien ligt het aan mijn IDE configuratie? :?

Gegevens:
IDE Pri Ma: 20Gb HD (windows install, e.d.)
IDE Pri Sl: 80Gb HD (video materiaal)
IDE Sec Ma: DVD brander
Ide Sec Sl: CD-rom speler

IRQ:
(ISA) 14 Pri IDE
(ISA) 15 Sec IDE
(ISA) 10 MPU 401 compatible MIDI apparaat (nooit bewust geïnstalleerd)
(ISA) 11 n/a
(ISA) 12 n/a
(PCI) 17 IEEE1394
(PCI) 19 GF4 MX440

Het liefst stuur ik even een screenshot op, maar ik zie niet hoe ik dat moet doen.

Computer:
AMD Athlon 2600+ (2,08 Ghz)
512 MB Ram
GF4 MX 440
56k modem
Pinnacle videobewerkingskaart

Interrupt request table:
INT-A INT-B INT-C INT-D
PCI1 shared - - -
PCI2 - - - used (modem)
PCI3 - - shared -
PCI4 - used - - (bewerkingskaart)
PCI5 shared - -
SATA - - shared -

Ik hoop dat iemand hier even naar wil kijken. Ik weet niet of ik het bij het IRQ moet zoeken.

Als er meer gegevens nodig zijn, dan hoor ik het wel.

Alvast bedankt _/-\o_

P.s. Vergeet mijn signatuur, dat is namelijk niet deze PC.

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 14:31

Millennium

Bug free !!!

Uhm welke chipset heeft je moederdbord en welke drivers gebruik je ?

Rampen bak 2004

Verwijderd

Topicstarter
===MOBO=====
A7N8X Deluxe
Northbridge: NVIDIA nForce2 SPP (Ultra 400)
Southbridge: NVIDIA nForce2 MCP-T (Deluxe Model)/MCP

===DRIVERS===
GF4: 4.1.0.4
Mobo: geen idee, hoe kom ik daar achter?
Geluid: Onboard

============
NB: Apparaat beheer geeft aan dat dat MIDI apparaat op de lokatie PCI bus zit. Is dan mijn modem of bewerkingskaart ook een MIDI iets?

NB: Mijn grafische kaart staat genoteerd op PCI 3 lokatie, terwijl het toch echt een AGP slot is.

NB: Onder systeemapparaten (Apparaatbeheer) staat 'moederbordbronnen' en ook daar zit er één op een PCI bus (maar niet fysiek!). Hier is wel een driverversie van beschikbaar, namelijk 5.1.2600.0 .

============
Verder zie ik onder netwerkadapters 2 apparaten die niet werken. Betreffende:
- 3Com 3C920B-EMB Integrated Fast Ethernet Controler
- NVIDIA nForce Netwerking Adapter
Maar beide heb ik niet nodig. En als ik ze inschakel zegt het dat er geen netwerkkabels zijn aangesloten.

============
Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de 2 netwerkadapter aan het werk gezet. En nu lijkt het probleem verholpen. Vreemd.

Ik heb helaas wel twee onnodige icoontje nu in mijn systray staan. Maar ja, niet alles perfect!

Iemand die daar nog een oplossing voor heeft?

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:55
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 15:41:
Ik heb helaas wel twee onnodige icoontje nu in mijn systray staan. Maar ja, niet alles perfect! Iemand die daar nog een oplossing voor heeft?
Je kunt bij de properties van beide verbindingen gewoon aangeven dat er geen icoontje getoond moet worden.

'Show icon in notification area when connected'.

Vraag me nu opeens wel af of het werkt als je geen verbinding hebt. De kans is groot dat er dan twee kruisjes blijven staan. Dan kun je misschien met de settings van je Taskbar rommelen.

[ Voor 26% gewijzigd door eborn op 06-07-2004 15:47 ]

Verwijderd

Je kan ze ook gewoon verbergen, dat doe je bij:

start -> instellingen -> taakbalk en menu start -> en dan op aanpassen klikken

Daar moet je ze op altijd verborgen zetten..

Verwijderd

eborn schreef op 06 juli 2004 @ 15:46:
[...]

Je kunt bij de properties van beide verbindingen gewoon aangeven dat er geen icoontje getoond moet worden.

'Show icon in notification area when connected'.

Vraag me nu opeens wel af of het werkt als je geen verbinding hebt. De kans is groot dat er dan twee kruisjes blijven staan. Dan kun je misschien met de settings van je Taskbar rommelen.
Dat werkt alleen als je een verbinding hebt, maar hij heeft niks aangesloten, dus komen ze er als nog te staan..
:(

• appelkoek
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 13:32
Als je ze toch niet gebruikt kun je de pci kaart uit je pc halen en de onboard uitschakelen in je bios. zo ziet windows ze niet meer en heb je ook geen icoontjes. zowiezo best vreemd dat je twee netwerkkaarten hebt en ze beide niet gebruikt :? .

I do what I like and I like what I do

Verwijderd

appelkoek schreef op 06 juli 2004 @ 15:49:
Als je ze toch niet gebruikt kun je de pci kaart uit je pc halen en de onboard uitschakelen in je bios. zo ziet windows ze niet meer en heb je ook geen icoontjes. zowiezo best vreemd dat je twee netwerkkaarten hebt en ze beide niet gebruikt :? .
Op zijn moederbord zitten 2 netwerkkaarten onboard, net als op de mijne. (a7n8x deluxe, heeft hij dus ook) Hij moet ze alleen ff uit zetten in de bios als hij ze niet gebruikt, kom ik nu opeens op! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 15:53 ]

• appelkoek
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 13:32
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 15:52:
[...]

Op zijn moederbord zitten 2 netwerkkaarten onboard, net als op de mijne. (a7n8x deluxe, heeft hij dus ook) Hij moet ze alleen ff uit zetten in de bios als hij ze niet gebruikt, kom ik nu opeens op! :)
zo zie je maar. samen komen we er wel uit! :)

I do what I like and I like what I do

Verwijderd

Nu moet hij er idd wel uit komen! :*) Heej rhjutten, vraag maar als je er niet uitkomt in de bios, ik help je wel! 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 16:08 ]

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

euh, dat is toch normaal...
dat heb ik nog nooit anders geweten!!

als je een CD-rom instopt, geeft je CD-ROM speler een interrupt aan je CPU dat er data over de CD op komst is, als je CD dan niet snel genoeg opspint en leest, dan duurt het een secondje of 3 tot je CPU die data daadwerkelijk ontvangen heeft en die interrupt kan afwerken.

nix om bang over te zijn dus...

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Verwijderd

uninstall de nvidia IDE driver eens en gebruik de standaard van windows.. die nvidia driver geeft nogal wat prolbeempjes

Verwijderd

HIGHGuY schreef op 07 juli 2004 @ 00:36:
euh, dat is toch normaal...
dat heb ik nog nooit anders geweten!!

als je een CD-rom instopt, geeft je CD-ROM speler een interrupt aan je CPU dat er data over de CD op komst is, als je CD dan niet snel genoeg opspint en leest, dan duurt het een secondje of 3 tot je CPU die data daadwerkelijk ontvangen heeft en die interrupt kan afwerken.

nix om bang over te zijn dus...
Het is niet omdat dit onder Windows al jaar en dag zo is dat het normaal is hoor... Is/was trouwens in W2000 een manier om een mooie BSOD te krijgen. De inhoud van een CD opvragen en dan net op die moment eject duwen...

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt a333tje86! :)

Oplossing:
1. Computer (opnieuw) opstarten
2. Open bios (bij splashscreen op DEL drukken)
3. Ga naar Advanced menu
4. Kies voor Integrated Peripherals
5. Disable bij 'Onboard Lan' (nVIDIA & 3COM)

P.s. Nooit geweten dat er ook echt 2 LAN verbindingen op mijn computer zaten!

N.B. De vertraging is meer dan wat 'gezond' voelt, zeg maar. En dat klopte ook, want de vertraging is beduidend minder.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 00:22 . Reden: Computer opnieuw opstarten vergeten te noemen ]

Pagina: 1