Toon posts:

pdf van foto's : bestandsnamen erbij wordt niet genomen

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in Adobe Acrobat proff. een pdf bestand gemaakt van Multiple files. Het zijn afbeeldingen die ik nu in 1 bestand heb. Echer hij neemt niet de beschrijvingen mee die bij ieder plaatje stond. Hoe krijg ik die alsnog erbij?

Verwijderd

Topicstarter
nog 1 keertje vragen aub,misschien dat iemand hier bekend mee is?

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11 12:04

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Je situatieomschrijving is wat onduidelijk.
Wat is de originele situatie, wat soort bestanden had je voor het samenvoegen en hoe stond die tekst er in/bij?

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn foto's die ik op cdrom heb staan met een nr en naam erbij. In Adobe acrobat doe ik File-Create PDF-from Multiple files, en ik selekteer de foto's welke ik in 1 PDF file wil hebben. De foto's worden dan overgenomen alleen de bestaande naam/beschrijving niet.

• NijntjeRocks

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Waar staat die beschrijving, in de bestandsnaam of in de foto zelf?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En die beschrijvingen stonden er als gewone tekst bij? Vreemd. [edit=wat NijntjeRocks zegt dus :P ]

Heb je dit ook als je met de hand Insert doet van steeds een enkel extra bestand?

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 06-07-2004 21:00 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet precies wat je bedoelt met in de foto zelf,maar de foto is opgeslagen met een nr en naam.jpg

• NijntjeRocks

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Kijk, daar hebbie het al ;)

Die naam is alleen de bestandsnaam. Als je tekst per foto erbij wil hebben, zul je die in de foto moeten typen voordat je er een pdf van maakt. :)
Dus zo, dat als je de foto opent, dat je dan de naam op de foto kan lezen

Wat met AA-Pro ook kan is met de Tekst-tool de tekst op de foto typen in het pdf-document, maar dan heb je vrij weinig opmaakmogelijkheden.

Verwijderd

Topicstarter
dus er is geen mogelijkheid de bestandsnaam mee te nemen?
Dat kan dan nog al veel werk worden als ik de naam in de foto's of vooraf moet doen .Het gaat niet om 1 foto maar veel meer.

• NijntjeRocks

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Heb je geen PhotoShop ofzo? Daarmee kun je vast wel een batch maken die een naam in de foto's zet...

Verwijderd

Topicstarter
Ook dit lukt niet.
F_J_K schreef op 06 juli 2004 @ 21:00:
...............
Heb je dit ook als je met de hand Insert doet van steeds een enkel extra bestand?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad zijn er zat mogelijkheden met losse tools. Photoshop is een goede optie, er zijn vast ook andere tekenprogramma's waarmee je door een batch of ander script / programma te maken te namen er in krijgt. Check de GoT-search (of beter: de Photoshop handleiding) even vwb het scripten van Photoshop :Y)

offtopic:
Wees in het vervolg duidelijker in de beginpost, ook al is dat soms leuk is het niet de bedoeling er een raad-spelletje van te maken ;)

Edit:
En dat is ook wel logisch als de beschrijving niet in het doc staat maar als bestandsnaam is opgenomen.

[ Voor 21% gewijzigd door F_J_K op 06-07-2004 21:27 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
alle foto's hebben een andere naam en nr. Nu ja, jammer dat je niet de keuze hebt om de bestandsnaam die reeds bij de foto staat mee te nemen.
Ik zal dus of tekst moeten toevoegen of een andere oplossing.
In ieder geval zeer bedankt voor jullie hulp. Het is me nu duidelijk.
NijntjeRocks schreef op 06 juli 2004 @ 21:20:
Heb je geen PhotoShop ofzo? Daarmee kun je vast wel een batch maken die een naam in de foto's zet...
Pagina: 1