Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

hulp nodig bij case-bouw idee !

Pagina: 1
Acties:

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
hallo

ik ga een pc kast bouwen met 2 verdiepingen [word LEGO case] Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/N36NPJ178UWC/picserver.jpeg

korte uitleg:
I = verdieping met 2moederboards [proc, mem, videokaart e.d.]
II = verdieping met 2 voedings. deze wil ik dus scheiden van de moederboards vanwege de warmte.
X = de plaats waar, CD-rom, HD, diskette moeten komen.

is het nu beter om de X bij de I of II verdieping te zetten en welke opstelling zouden jullie nemen ? ( I van boven en II er onder, OF II van boven en I vanonder, en waar de X ? ).

en de air-flow.... hoe zou ik die laten lopen van zowel de I als de II verdieping ?

ik hoop dat jullie me er een beetje mee kunnen helpen :) ondanks dat het van LEGO word, kun je er beetje vanuit gaan dat het zeer stevig is. (dus dat is geen reden om te zeggen: voedingen vanonder vanwege het gewicht). ik heb het namelijk al beetje getest :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
Ik zou de voedingen onderin doen omdat de fans direct naar buiten blazen en niet de case in. Ook is dit stabieler omdat je nu iets zwaars onderin hebt. Apple doet dit ook.
Ik zou aan de zijkant van de 2e verdieping, het mobo gedeelte zegmaar, een intake nemen, een 2x outtake bij de proc's en 2 gaten boven de proc's zonder fan, zodat de warme lucht daaruit kan opstijgen.

Ioniq 5 P45

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10 18:31
word lekker groot en onhandelbaar. khoop voor je dat je niet aan lans doet..

nofi

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:05

Metalrick

tcpdump ninja

je kan ook air-ducts gebruiken om je cpu's te koelen en idd je voeding aan de onderkant suc6 ermee! k kan niet wachten op de eerste foto's!

• Dutchie!
roedie schreef op 05 juli 2004 @ 19:45:
word lekker groot en onhandelbaar. khoop voor je dat je niet aan lans doet..

nofi
ik doe wel aan LANs :) en het is -opzich- nog wel mee te slepen :) maar dat zul je wel zien in het eind resultaat :)

deze mod gaat binnen 4weken (hoop ik) klaar te zijn, maar hangt beetje af van de onderdelen wanneer die binnenkomen...

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Heb jij een moederbord wat in spiegelbeeld is dan?

• Dutchie!
haha :) neej dat niet, maar twas even zo uit voor de tekening :)

Verwijderd

De voedingen onderin heeft toch ook als voordeel dat het geheel steviger is. Omdat het gewicht op de onderste laag zit. En zo het "dakje" niet/weinig ondersteund te worden.

Verwijderd

Als je de fans van de voedingen naar buiten laat geen.. Geen probleem om ze onderin te zetten, maar warmte stijgt naar boven dus als ze niet direct naar buiten steken lijkt het me beter voedingen bovenin te doen. Scheelt ongeveer 10 graden in je lego-case

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:28

Bestla

Kvinne

sebastius schreef op 05 juli 2004 @ 22:13:
Heb jij een moederbord wat in spiegelbeeld is dan?
Een BTX bordje mss ;)

Dan kan je tenminste bovenop je grafische kaart kijken (eyecandy) 8)

[ Voor 18% gewijzigd door Bestla op 06-07-2004 12:31 ]

Pagina: 1