Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik zit met een ontzettend grood dilemma opgescheept zoals jullie in mn topic title zien! Het betreft het kiezen tussen deze 2 modellen:

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/newslist/2004/March/images/7610_2.jpg
Nokia 7610

OF

Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.be/image.php?id=3324
Qtek 2020

Waarom baseer ik me dan qua keuze:

Bluetooth, heel belangrijk aspect!
Gewicht
Afmeting
Gebruiksvriendelijkheid
Scherm
VGA-camera
Levensduur van de batterij!

Als ik dan even kijk naar hierboven en de 2 tegenover mekaar zet bekom je ongeveer zoiets:

Bluetooth: beiden 10 meter
Gewicht: 190 vs 118 (voordeel Nokia)
Afmeting 60.9 x 130 x 18.2 mm vs 53 x 53 x 18.7 (voordeel Nokia)
Features zoals opslag, ... : 128 MB vs 64 MB (voordeel Qtek)
Scherm: 320x240 pixels vs 176 x 208 pixels (voordeel Qtek)
VGA-camera: 480 x 640 vs 1152 x 864 pixels (1 megapixel) (Voordeel Nokia)
Batterij: Nokia gaat veel langer mee!

Nokia heeft wel Symbian 7.0s (60 series) heeft de Qtek niet! Qtek heeft dan weer het voordeel voor mij dat die gemakkelijk kan gesychroniseerd worden met Outlook 2003 (die ik gebruik) met het standaard pakket die bij de PDA geleverd wordt!

Qtek heeft een processor van 400 Mhz, Nokia niet!

Willen jullie me wat verder helpen om te zeggen wat jullie ervan denken! Hierbij zou ik graag ook mensen horen die de Qtek 2020 gebruiken en me zo hun ervaring kunnen vertellen ...

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Misschien een stomme vraag... Maar ken je ook bellen met die Qtec??? en wat kosten ze???

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 02:36
Een collega heeft de Qtec..

Indien je hem als PDA wilt gebruiken is hij ideaal.. Navigatie via Tomtom etc. Als telefoon vind ik hem minder. Batterij is snel leeg en hij is zo lomp qua grote.
MikeyMan schreef op 05 juli 2004 @ 19:20:
Misschien een stomme vraag... Maar ken je ook bellen met die Qtec??? en wat kosten ze???
Ja je kunt ermee bellen

pricewatch: Qtek 2020 ;)

[ Voor 43% gewijzigd door ilovetechno op 05-07-2004 19:23 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

doelde meer op "in combinatie met abonnement..." had de pricewatch al gevonden... Sorry... Ben net terug van een lange dag werken ;)

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
tja ik vind ze nogal verschillend... die qtek is een volledige PDA en de Nokia bij lange na niet

Qtek is nogal een stoeptegel om mee te bellen (ik heb t me wel eens voorgesteld en m'n pda naast m'n oor gehouden... dat wil je niet publiekelijk doen! je krijgt er wel een headset bij dacht ik :) ) maar hij biedt veel meer computer dan de nokia.

de nokia biedt overigens 8mb opslag en 64 op een mmc. dat betekent dat je dat gemakkelijk kan uit breiden met meer mmc kaartjes. de vraag is wel, wat moet je met zoveel geheugen op je telefoon? ga je er zoveel foto's mee maken dan? met mijn 3.2mpix camera kan ik dan op de hoogste kwaliteit iets van 30 foto's kwijt en bij ietsje minder (ik heb het verschil nog niet gezien) bijna 70 en das een 3x zo hoge resolutie. als je echt zoveel foto's wil maken zou je misschien beter naar een digicam kunnen kijken ;)

maar goed, de vraag is natuurlijk wat wil je? ik begrijp dat je de fotokwaliteit nogal belangrijk vind (komtie nog een keer: al eens aan een digicam gedacht?) en dan kom je overduidelijk bij de nokia uit. veelzijdigheid kan je weer bij de qtek vinden. als telefoon is de nokia imho duidelijk in het voordeel, qtek is maar lastig want die berg je toch al gauw op in een hoesje en daar moet je m weer uithalen met bellen enzo... ook pastie niet in een doorsnee broekzak ;)

je geeft aan dat je de agenda-synchronisatie belangrijk vindt. daarmee zit je bij de qtek gebakken, dat gaat prima. hoe dat bij de nokia zit weet ik niet precies, maar het is nou niet bepaald de goedkoopste van de goedkoopste telefoon. bij mijn se z600 zit standaard software om m'n telefoon met outlook te syncen, dus het lijkt me sterk dat zoiets niet voor de nokia te vinden is.
Nokia heeft wel Symbian 7.0s (60 series) heeft de Qtek niet!
ik begrijp dat je dat als voordeel ziet, en dat snap ik niet.
ik ben niet zo bekend met nokia en symbian enzo, maar wat op die telefoon staat biedt toch ipc je telefoonfuncties en een paar kleine extra's eromheen (agenda, rekenmachine, paar spelletjes)? windows mobile daarentegen biedt een volledig besturingssysteem dat stukken veelzijdiger is dan van een (gewone) telefoon.

mijn conclusie (op basis van wat ik uit jouw verhaal kan halen) is dat je voor de nokia 'moet' gaan. de qtek is ontzettend veelzijdig en heeft meer geheugen, maar buiten de agendafunctie biedt hij geen voordeel voor jou. hij is veel lomper, lastiger te hanteren als telefoon, de camera is slechter (uitgaande van de specs) en de batterij gaat bij lange na niet zolang mee als die van de nokia.

ik hoop dat je er wat aan hebt, maar don't sue me als je op basis hiervan een verkeerde keus maakt ;) :P

edit:
zelf zou ik overigens voor de qtek gaan :9 over de nokia zou ik niet eens nadenken ;) wel over de se p900 :9~, dus ik ben hier niet echt een merk aan het aanhangen zoals je helaas ook nog wel eens ziet.

[ Voor 13% gewijzigd door Punksmurf op 05-07-2004 19:51 ]

met een hamer past alles

• nvidia
welke features heeft de Qtek die jou persoonlijk interesseren?? Geef gerust veel uitleg, probeer me te overtuigen ...

Wat de SonyEricsson betreft, nee vindt ik niet echt top, heb er ook over nadacht om hem aan te schaffen maar als ik keek en vergeleek met de Nokia was hij de nr. 2!!

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Ik heb zelf de Qtek maar om alleen mee te bellen vind ik hem gewoon te groot en te onhandig. Wel makkelijk voor "erbij" om mee te internetten, want je hebt geen gepruts met een andere telefoon erbij die de internet verbinding moet maken. Een HP 2210 met CF GSM kaart erin zou goedkoper zijn maar is toch weer onhandiger ivm software en extra hardware buttons die de Qtek wel heeft.

• nvidia
Hoe bevalt het internetten jou, het mailen en natuurlijk ook het gebruik van Bluetooth? Transfer van data, connectie ervan, ...

• Punksmurf
nvidia schreef op 05 juli 2004 @ 20:29:
welke features heeft de Qtek die jou persoonlijk interesseren?? Geef gerust veel uitleg, probeer me te overtuigen ...

Wat de SonyEricsson betreft, nee vindt ik niet echt top, heb er ook over nadacht om hem aan te schaffen maar als ik keek en vergeleek met de Nokia was hij de nr. 2!!
(voor dat vergelijk, nummer 2 op basis van je eigen beoordeling, of op een of andere vergelijksite?)

ik heb zelf geen qtek, maar een pocketpc, en ik vind dat echt totaly _/-\o_
ik zal even beginnen met 2 nadelen die je voor een ppc algemeen kan noemen, evt andere minpunten zijn merk- en typeafhankelijk (bijv. geen ingebouwde bluetooth in de mijne). meer dan die twee nadelen heb ik eigenlijk niet ;)

a) toetsenbord. het ding heeft geen toetsenbord! er zijn er met een toetsenbordje dat je kan bedienen als je m in je hand houdt ofzo (die dingen die ze bij de ns hebben bijvoorbeeld) maar das nog steeds niet lekker typen. bovendien zijn ze zeldzaam. alle invoer vindt dus plaats op je scherm. vaak geen enkel probleem, programma's zijn zo ontworpen dat je dat niet nodig hebt. maar als er wel invoer van je verwacht wordt moet je hte gaan schrijven, of met de stylus aantippen op het onscreen keyboard. geloof me, voor een verhaal van meer dan 2 zinnen is dat kut. ik heb het onderschat.

b) scherm. das minder een probleem, maar he scherm is uh, klein. 240x320 pixels. met wat software en de nieuwe versie van windows mobile kan je ook 320x240 gebruiken dat imho stukken beter is in de meeste gevallen, al zijn niet alle displays dan even lekker te lezen (de mijne krijgt een beetje rare glans als je m 90° draait). wat ik er vervelend aan vind is dat sommige dingen wel wta meer de breedte inmogen (480x240 zou ik al veel beter vinden!) omdat je nou eenmaal ook een horizontaal zicht hebt. verder moet je soms erg veel scrollen omdat het toch niet zo groot is.

wat ik zo onwijs _/-\o_ vind aan de ppc? hmm... ik ben nooit zo goed in positieve dingen :X maar iig, de agenda is relaxed. daar heb ik m voor gekocht ook, want het is gebleken dat ik echt een goede agenda nodig heb. niet dat ik m altijd even goed gebruik, maar dat terzijde. de reden dat ik toch niet een simple zire heb gekocht van €100 (die vast een vergelijkbare agenda biedt) is de meerwaarde die een ppc heeft.
ik ben absoluut geen microsoft basher, want ik heb expliciet gekozen voor windows mobile ipv palmos. dit is voornamelijk gekomen omdat ik toch al windows gebruik en daar dus de minste compatibaliteitsproblemen verwachtte. ook waren (toen iig). tevens is er wat makkelijker voor te programmeren (ik kan alleen basic :+ ).
palms met kleurenscherm een stuk duurder en dat vond ik eigenlijk wel een pré.
ik wilde per sé een cf-slot in mijn ppc, omdat ik al enige jaren met cf werk en dan dus niet hoefde te investeren in nieuwe kaartjes en lezers. ook geen gedoe moet data overzetten. dit vond ik alleen terug bij ppc, niet bij palm.
er is ontzettend veel software voor te vinden (ook voor palm, maar ik _denk_ voor ppc meer) en daar zitten altijd dingen tussen die je leuk vind. of je nou spelletjes, tools of weet ik veel wat wilt je vind altijd wat.
ppc speelt prima filmpjes en mp3 af, toen ik m kocht palms nog niet (tenzij je veel duurdere nam)

naja dat is zo'n beetje waar ik nu op kom :)

oh en ik gebruik best veel internet (cf bluetooth kaartje icm gsm), vooral mail, ook wat internet

en k gebruik t voor m'n contactpersonen, altijd alles bij de hand :)

[ Voor 3% gewijzigd door Punksmurf op 07-07-2004 22:40 ]

met een hamer past alles

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

nvidia schreef op 05 juli 2004 @ 22:07:
Hoe bevalt het internetten jou, het mailen en natuurlijk ook het gebruik van Bluetooth? Transfer van data, connectie ervan, ...
Het internetten gaat supermakkelijk. Ik klik iets aan en hij connect meteen met GPRS. Ik gebruik geen email, dus de ervaring daarvan moet ik je schuldig blijven. Bluetooth gebruik ik ook zelden, dus ook daar moet ik je het antwoord schuldig in blijven. Transfer van data en connectie is eigenlijk alleen in de cradle thuis, en dan gaat heel makkelijk via ActiveSync.

• Punksmurf
email gaat prima :) je kan m ook elke zoveel minuten laten ophalen ed., dat heb ik nooit geprobeert zal het morgen eens doen (ff in m'n agenda zetten dus :+ )
ik internet middels bt en ik denk dat dat (voor wat betreft internet) vergelijkbaar is, alleen zit m'n telefoon in m'n zak en moet hij eerst nog even via bt connecten (wat 1 sec duurt).
gprs is prima voor (vrijwel) tekst-only sites, met plaatjes wordt het al gauw traag (en duur). ook zijn dat soort sites vaak complexer (frames, en niet berekend op slechts 240px breed) waardoor het traag wordt (qua beeldopbouw/reactie) en je veel moet scrollen.

edit: overigens struikelde ik vandaag over dit topic: Nieuwe Motorola MPx300 (P900 competitie?)

als je voor de qtek gaat, geduld en geld hebt zou ik hier even op wachten om eens te zien of het net zo veelbelovend is als t eruit ziet... damn wat een fijn foontje lijkt me dat :9

[ Voor 21% gewijzigd door Punksmurf op 08-07-2004 00:38 ]

met een hamer past alles

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-11 20:31
nvidia schreef op 05 juli 2004 @ 20:29:

De P900 overtreft de 7610 dik... alleen qua camera is de 7610 beter!
Heb zelf een pocketpc, een P900, P800 en een 3650!
Het is dat TomTom nog niet op me P900 zit anders had ik geen ipaq meer...

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Pagina: 1