Toon posts:

controls runtime toevoegen in verschillende pictureboxen

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een XML-file die uit twee lagen bestaat.
Van de nodes van de eerste laag maak ik tabbladen. Omdat ik die niet goed werkend kreeg en hier op het forum geadviseerd werd om met commandbuttons en pictureboxen te werken, worden nu runtime commandbuttons en pictureboxen toegevoegd.
Dit gaat prima.
Nu heb ik om mijn form in designtime 1 commandbutton en picturebox gemaakt. Op die ene picturebox heb ik een aantal andere controls gemaakt zoals een label en een tekstvak.
Deze controls kan ik runtime aanpassen en toevoegen naar gelang in het XML-bestand zit.
Nu wil ik ook voor de runtime gemaakte pictureboxen labels en tekstvakken toevoegen, maar daar kom ik niet uit.
Hoe doe ik dat?
Hoe maak ik runtime een nieuwe control aan die ik in de nieuwe picturebox plaats?

Ik heb al hier op het forum gekeken, bij Microsoft en google maar ik kom er niet uit.
Heeft iemand een suggestie?

Het probleem is dat ik van te voren niet weet hoe het XML-bestand er uitziet. Alleen de globale structuur is bekend.

In spanning afwachtend.
(en ondertussen verder zoekend ;))

Verwijderd

En over welke taal etc hebben we het hier?

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:54

RayNbow

Kirika <3

Lijkt over VB te gaan.

Zoek eens op control arrays en het Load statement... http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

-->

bijv.: [rml][ VB] Command Button at runtime[/rml]

[ Voor 78% gewijzigd door RayNbow op 05-07-2004 17:36 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Mjah soms moeten we onze stickies echt even in de praktijk brengen:
**** Over topictitels in P&W - Updated 9 mei 04 ****

Over dit topic is geen zinnig woord te zeggen zonder platform/taal (het kan ook .NET, Delphi of MFC zijn), en de topicstarter is offline, en dus gaat dit op slot... glazen bolwerk is niet de bedoeling :)

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.