Veel forcefeedback stuurtjes of nieuwere stuurtjes hebben al een interne calibratie aan de hand van een klein schroef-potmetertje. Ik haal die dingen standaard uit elkaar dus ik heb ze vaker van binnen gezien

Hiermee zou je je middenpositie moeten bepalen, wie weet is daar nog wat aan te doen.
Als dit echter eerst WEL goed was, en na verloop van tijd uit zijn positie is geraakt ligt dat waarschijnlijk aan de potmeter achter je stuurkolom. Deze elektronica KAN erg snel slijten. Daarom heb ik zelf ook een stuur wat 400 gulden gekost heeft en het nu nog net zo goed doet als 6 jaar geleden. Degelijkheid is een must bij dit soort stuurtjes. Heel jammer dat de 'high-end' stuurtjes weer geheel van de aardbodem zijn verdwenen. En daarmee doel ik vooral op het 1e forcefeedback stuur van Logitech en zijn MOMO opvolger. Deze waren veel te duur in productiekosten en zijn helaas gecancelled maar zijn kwalitatief onverslaanbaar.
Dit zijn volgens mij de "Logitech Formula Force" en "Logitech MOMO Force", precies zoals het daar staat, zonder achter of tussenvoegsels, dat zijn namelijk weer andere stuurtjes!
Veel mensen willen deze stuurtjes (vooral die eerste) nog wel eens voor bodemprijzen weg doen omdat ze denken dat ie oud en slecht is (ze worden immers niet meer gemaakt), dit zijn echter de beste stuurtjes die je kan krijgen maar worden om bovenstaande reden niet meer geproduceerd.
Laatst heb ik er nog 1 geregeld voor 20 euro en hij miste het USB stekkertje, die verkoper beweerde dat hij altijd zo gewerkt had. Onzin natuurlijk, hij was nog gloednieuw maar wordt al 5 jaar niet meer gamaakt

. Ik heb er zelf een USB stekker aangemaakt en daar heb ik een maat van me even heel blij mee gemaakt

En die verkoper maar denken dat ik met de gabakken peren zou zitten
[
Voor 37% gewijzigd door
BruT@LysT op 05-07-2004 18:51
]