Toon posts:

[Wheel] Stuur Trekt Naar Rechts

Pagina: 1
Acties:
  • 938 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende stuur:
Thrustmaster 360 Modena Pro Racing Stuur
Deze: http://www.thrustmaster.c...ucts/d_prd.php?p=T2&fam=4
Ik heb het stuur een paar maand niet gebruikt en 2 dagen geleden weer uit de kast gehaald, aangesloten, drivers geinstaleerd en spelen maar :P dacht ik. Maar als ik bijvoorbeeld NFSP:U doe trekt het stuur naar rechts. Wat natuurlijk er irritant is. Is hier wat tegen te doen?

P.S: het stuur is wel vaker teruggeweest naar de winkel maar zit geen garantie meer op. :'(

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Calibreren misschien? :?

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

*flauwe mode on*

de betreffende auto uit laten lijnen >:)

*flauwe mode off* :+

heb je bij die eerdere defecten het zelfde gehad?
geef eens bijvoorbeeld info over je
besturingssysteem en dergelijke
want in je configuratiescherm kun je namenlijk checken of alles goed werkt bij de optie spelbesturingen

computer voor alle werkzaamheden

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
nieuwe drrivers downloaden en er zit in windows een callibratie optie, dont ask me where maar hij is er wel

Verwijderd

Topicstarter
Mijn OS: Win XP met SP1 en bij het stuur is dacht ik 3x terug geweetst en 2x was het hetzelfde, de andere keer was het de pedalen.

Edit:
Ik heb ff screenshot gemaakt hoe het staat bij het thrustmaster, foto komt er zo aan

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 17:15 ]

• arend71
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08-2025

arend71

Audionut

ik gok dat je met windows xp werkt en het stuur een usb stuur is?
Probeer eens een "ouderwetse" joystick/stuurwiel met een gameport aansluiting. Waarschijnlijk doet die het wel goed.

Was in mijn geval in ieder geval een oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Pic van 'eigenschappen':
X=Stuur
Y=Gas/Rem
Afbeeldingslocatie: http://www.kerkhofjonkman.demon.nl/picz/stuur2.JPG
Zoals je ziet is dus de X iets naar beneden(rechts), het lijkt niet zo erg maar als je bij NFSP:U met 250 rijd is het wel wat erger :P

@Arent71:Ja ik werk met WinXP en het is een usb stuur. Ik heb jammergenoeg geen 'ouderwets' stuur of joystick

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 17:25 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 17:24:
@Arent71:Ja ik werk met WinXP en het is een usb stuur. Ik heb jammergenoeg geen 'ouderwets' stuur of joystick
Dat wordt er ook niet gevraagd / gezegd.

Je kan bij spelbesturing zeggen van 'stuur met zus en zo' die zouden volgens Arent71 goed / beter moeten werken in het geval je Windows XP gebruikt, en dat doe je, zeg je net :)

Hmmm... Ik lees het stukje idd niet goed, en wat je dacht zei Arent71 ook inderdaad, neemt niet weg, dat je mijn idee niet zou kunnen proberen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 05-07-2004 17:50 ]

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
@GJ-tje: WTF zeg je? ik snap er geen hol van 8)7

@TS: Wat Ferdo ook al zei: dit lijkt me een kalibratie probleem...
Configuratiescherm -> Spelbesturingen -> selecteer je stuurtje -> klik eigenschappen -> Tabblad kalibreren
En daar staat volgens mij een knop met Nu kalibreren.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-02 17:31
Ik zie je nergens de vraag beantwoorden of het stuur wel gecalibreerd is.
Open deur, maar toch...

Verwijderd

Topicstarter
Dat plaatje krijg ik als ik op eigenschappen druk van mijn stuur.

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:28
offtopic:
Als je er al aan denkt om het stuurtje bij het grofvuil te zetten, zeg het dan even. Bij mij doen de pedalen het juist niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door badkuip op 05-07-2004 18:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Erikjebaldie schreef op 05 juli 2004 @ 18:20:
offtopic:
Als je er al aan denkt om het stuurtje bij het grofvuil te zetten, zeg het dan even. Bij mij doen de pedalen het juist niet meer.
offtopic:
Ik denk dat ik eerst probeer om hem voor een leuk prijsje te verkopen O-)

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10-2025

BruT@LysT

Fear and Loathing

Veel forcefeedback stuurtjes of nieuwere stuurtjes hebben al een interne calibratie aan de hand van een klein schroef-potmetertje. Ik haal die dingen standaard uit elkaar dus ik heb ze vaker van binnen gezien :)
Hiermee zou je je middenpositie moeten bepalen, wie weet is daar nog wat aan te doen.
Als dit echter eerst WEL goed was, en na verloop van tijd uit zijn positie is geraakt ligt dat waarschijnlijk aan de potmeter achter je stuurkolom. Deze elektronica KAN erg snel slijten. Daarom heb ik zelf ook een stuur wat 400 gulden gekost heeft en het nu nog net zo goed doet als 6 jaar geleden. Degelijkheid is een must bij dit soort stuurtjes. Heel jammer dat de 'high-end' stuurtjes weer geheel van de aardbodem zijn verdwenen. En daarmee doel ik vooral op het 1e forcefeedback stuur van Logitech en zijn MOMO opvolger. Deze waren veel te duur in productiekosten en zijn helaas gecancelled maar zijn kwalitatief onverslaanbaar.

Dit zijn volgens mij de "Logitech Formula Force" en "Logitech MOMO Force", precies zoals het daar staat, zonder achter of tussenvoegsels, dat zijn namelijk weer andere stuurtjes!

Veel mensen willen deze stuurtjes (vooral die eerste) nog wel eens voor bodemprijzen weg doen omdat ze denken dat ie oud en slecht is (ze worden immers niet meer gemaakt), dit zijn echter de beste stuurtjes die je kan krijgen maar worden om bovenstaande reden niet meer geproduceerd.

Laatst heb ik er nog 1 geregeld voor 20 euro en hij miste het USB stekkertje, die verkoper beweerde dat hij altijd zo gewerkt had. Onzin natuurlijk, hij was nog gloednieuw maar wordt al 5 jaar niet meer gamaakt :). Ik heb er zelf een USB stekker aangemaakt en daar heb ik een maat van me even heel blij mee gemaakt :D En die verkoper maar denken dat ik met de gabakken peren zou zitten >:)

[ Voor 37% gewijzigd door BruT@LysT op 05-07-2004 18:51 ]

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 20:16

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik en 3 vrienden van mij hadden dit stuurtje ook gekocht, in het begin stuurt hij lekker en lekere pedalen.

maar na ongeveer 2 maanden waren ze allemaal aan het kloten, alle 4 terug gestuurd.

ik heb nu zelf de Logitech Formule GP (of iets dergelijks) is het gele stuur zonder FF, ( de rode is met FF)

en deze heb ik nu al bijna een jaar denk ik, en hij bevalt me heel erg goed.

iRacing Profiel

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Voor mij exact hetzelfde probleem, alleen bij mij trekt ie links, dan rechts, dan weer links enz enz... Wel zonde want ik heb het bijna nooit gebruikt. Calibreren werkt ook niet meer, waarschijnlijk is er binnen in het stuurtje iets defect.. Heeft iemend hier verstand van hoe je dit simpel kan oplossen? ;( .

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Check de datum van de posts voor je.... Ik denk dat je het beste eventjes een nieuw topic kunt aanmaken. :)

Verwijderd

dit probleem heb ik ook vaak maar dan met mijn joystick (niet door denken :/ )
je moet dan naar confugratiescherm -> spelbesuringen en dan kan je bij eigenschppen het kalibreren

Verwijderd

Topicstarter
Stuurtje van mij was in ieder geval kapot en is denk ik niet meer levend :P
Pagina: 1