Toon posts:

Seagate st34310a niet toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb hier een oude seagate 4.3 gig hardeshijf
deze hardeschijf deed het opeens niet meer, daarom dacht ik laat ik hem eens in een andere pc doen en kijken of hij het daar wel in deed. in het bios word hij wel herkend als slave, maar als ik nu windows wil opstarten wil dit niet(niet op de seagate schijf dus) hij zegt dat er iets mis is met een hardeshijf en dat ik chkdsk moet uitvoeren, dus ik kan er via windows ook niet in komen.
nu heb ik geprobeerd om de gegevens van de hardeshijf met een dos programma van de seagate site te kopieren naar een andere hardeshijf maar dan zegt hij dat de schijf niet toegankelijk is!

is er een manier om toch de gegevens van deze schijf af te krijgen? het zijn namelijk belangrijke verslagen van me zus

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je naar dos boot met het ding ziet fdisk hem dan nog wel?
Dan zou het kunnen zijn dat of je partitie gewoon rot is, in dat geval ben je waarschijlijk enkel de data kwijt. Anders is de hele schijf gewoon dood.

Verwijderd

Topicstarter
jah zou wel graag die data willen behouden.... ik heb de schijf ook geen rare geluiden horen maken dus denk niet dat hij dood is

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 17:02:
jah zou wel graag die data willen behouden.... ik heb de schijf ook geen rare geluiden horen maken dus denk niet dat hij dood is
dat hoeft niets te zeggen, kan hij alsnog dood zijn.

Maar als je fdisk start en die schijf benaderd, wat gebeurd er dan?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen bootdisk.... altijd als ik die probeer te maken krijg ik errors

edit immidels wel gelukt om een bootdisk te maken. ik kan via fdisk gewoon die shijf zien en hij geeft bij status: A aan.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 17:52 ]