Stream Server voor meer user's

Pagina: 1
Acties:

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-02 11:04

stefklep

((Stefklepje))

Topicstarter
Beste Meede Tweaker's

Ik heb laast te hooren gekregen dat ik voor een stream server mag gaan bouwen.
Dit lijkt me een heel leuk project. Alles gaat op Freebsd draaien. De server zal woorden gebruikt om meerdere user's te laaten streamen. op 1 server. De server gaat ook naar de colo dus om snelheid hoef ik me eigen niet druk te maken.

Ik ben een beetje op internet wisten surfen en wat uitgepobeert om een test server die ik hier nog had staan. Nu kan ik mooi streamen naar de server op shoutcast. Dat werkt allemaal perfect.
Maar nu wil ik dat meerde mensen gaan streamen. Ik loop al snel tegen het probleem aan dat er maar 1 wachtwoord kan woorden gebruikt dus dat alle user's die gaan streamen naar de server
Het zelfde wachtwoord moeten gebruiken.

Ik kan ook maar 1 pc inloggen en streamen. Ik kan het progamma wel paar keer opstarten met verschilende config's en poorten maar ik denk dat nogal veel gaat vraagen.

Ik heb een beetje op internet loopen zoeken en dan kom uit op microsft stream server software.
Maar dat is niet echt wat ik zoek.

Kunnen jullie mijn mischien opweg haalen.
Als jullie meer info willen zal ik die snel proberen te posten.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

helix / darwin / ffmpeg / vls

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

Topicstarter
Skinkie schreef op 05 juli 2004 @ 16:51:
helix / darwin / ffmpeg / vls
Bedankt Weet u ook of dat voor meerde user's is geschikt en te streamen is met windows ?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

stefklep schreef op 05 juli 2004 @ 16:53:
[...]

Bedankt Weet u ook of dat voor meerde user's is geschikt en te streamen is met windows ?
http://www.realnetworks.c...ces/technology/helix.html

zo moeilijk kan dat researchen toch niet zijn? :X

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

stefklep schreef op 05 juli 2004 @ 16:53:
Dit zijn allemaal degelijke programma's waarvan Darwin/Helix gewoon mooie UI's hebben waar je inkomende streams kunt instellen.

vls/ffmpeg moet het via de backend van vls mee kunnen, toch is vls listig omdat iedereen waar de stream heen moet geregistreerd moet worden. Dat wordt bij Helix/Darwin al voor je gedaan.

Maar misschien kun je ook nog kijken naar Icecast of daar een relay server voor is.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

Topicstarter
Skinkie schreef op 05 juli 2004 @ 16:58:
[...]

Dit zijn allemaal degelijke programma's waarvan Darwin/Helix gewoon mooie UI's hebben waar je inkomende streams kunt instellen.

vls/ffmpeg moet het via de backend van vls mee kunnen, toch is vls listig omdat iedereen waar de stream heen moet geregistreerd moet worden. Dat wordt bij Helix/Darwin al voor je gedaan.

Maar misschien kun je ook nog kijken naar Icecast of daar een relay server voor is.
Oke bedankt dat ga ik ze uitproberen of ik hier wel met meerde user's kan gebruiken

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

Topicstarter
Ik ben begonnen met Helix maar ik denk niet dat daar meerde user's mee kunnen loggen

[ Voor 85% gewijzigd door stefklep op 05-07-2004 19:29 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

stefklep schreef op 05 juli 2004 @ 19:28:
Ik ben begonnen met Helix maar ik denk niet dat daar meerde user's mee kunnen loggen
ik weet zeker van wel

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

Topicstarter
-Rob- schreef op 05 juli 2004 @ 19:34:
[...]

ik weet zeker van wel
Ja sorry had verkeerd gelezen

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

Topicstarter
Bij Helix kom niet nier verder dan A configuration was found for broadcast distribution, but this server is not licensed for broadcast distribution. dus ik kan het helaas niet testen hoe dat werkt . Is hier mischien een opzie voor ? want het ziet er allemaal geweldig uit.

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 12:26

Niek

f.k.a. The_Surfer

Wat ook perfect werkt, is Icecast versie 2 (http://www.icecast.org/) icm Winamp OddCast (http://www.oddsock.org/tools/oddcastv2_wa2/). Je streamed dan Ogg Vorbis ipv het inferieure MP3 of het closed source RA (FYI: Ogg Vorbis komt in de meeste recente tests als beste codec tevoorschijn). Icecast is verder lekker makkelijk te configureren en beveiligen. Windows users kunnen intunen met Winamp en Linux users met mplayer/xine/vlc/alsaplayer/whatever.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

Topicstarter
The_Surfer schreef op 06 juli 2004 @ 18:52:
Wat ook perfect werkt, is Icecast versie 2 (http://www.icecast.org/) icm Winamp OddCast (http://www.oddsock.org/tools/oddcastv2_wa2/). Je streamed dan Ogg Vorbis ipv het inferieure MP3 of het closed source RA (FYI: Ogg Vorbis komt in de meeste recente tests als beste codec tevoorschijn). Icecast is verder lekker makkelijk te configureren en beveiligen. Windows users kunnen intunen met Winamp en Linux users met mplayer/xine/vlc/alsaplayer/whatever.
oke bedankt dan ga ik daar eens mee aan de slag

[ Voor 12% gewijzigd door stefklep op 06-07-2004 18:58 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

stefklep schreef op 06 juli 2004 @ 18:57:
[...]

oke bedankt dan ga ik daar eens mee aan de slag
Ik snap jou niet, je wilt kosten wat het kost "iets" streamen zonder daarbij na te denken wat je doelgroep is?
Je springt van de ene naar de andere streaming server zonder na te denken over de eindgebruikers?
Mij lijkt het dat je kijkt wat je doelgroep wil en dat je dan daar je server wensen op afstemt. Ik kan het verkeerd hebben hoor, maar dat was wel bij "ons" de gang van zaken, kijken wat de doelgroep voor spelers hebben en dan daar de servers op afstemmen :Y)

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

Topicstarter
Erkens schreef op 06 juli 2004 @ 19:23:
[...]

Ik snap jou niet, je wilt kosten wat het kost "iets" streamen zonder daarbij na te denken wat je doelgroep is?
Je springt van de ene naar de andere streaming server zonder na te denken over de eindgebruikers?
Mij lijkt het dat je kijkt wat je doelgroep wil en dat je dan daar je server wensen op afstemt. Ik kan het verkeerd hebben hoor, maar dat was wel bij "ons" de gang van zaken, kijken wat de doelgroep voor spelers hebben en dan daar de servers op afstemmen :Y)
Ja daar hebt je helemaal gelijk in. Ik kan er inkomen wat je bedoelt maar om dat ik merkte dat ik voor helix waarschijnlijk moet worden betaalt. En dat wij het helemaal zonder kosten willen hebben.
Ben ik opzoek naar een paket wat gratis is en op 1 server kan woorden gebruikt voor meerde user's. Er woord bij ons allemaal realplayer's gebruikt dus dat is al wat wat we weeten

[ Voor 12% gewijzigd door stefklep op 06-07-2004 21:23 ]

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 12:26

Niek

f.k.a. The_Surfer

stefklep schreef op 06 juli 2004 @ 21:21:
[...]

Ja daar hebt je helemaal gelijk in. Ik kan er inkomen wat je bedoelt maar om dat ik merkte dat ik voor helix waarschijnlijk moet worden betaalt. En dat wij het helemaal zonder kosten willen hebben.
Ben ik opzoek naar een paket wat gratis is en op 1 server kan woorden gebruikt voor meerde user's. Er woord bij ons allemaal realplayer's gebruikt dus dat is al wat wat we weeten
Gratis -> kom je toch bij Shoutcast of Icecast uit. En aangezien Shoutcast bij jou niet werkte en Icecast technisch gezien een beter alternatief is zou ik inderdaad eens Icecast proberen als ik jou was :)

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

stefklep schreef op 06 juli 2004 @ 21:21:
[...]

De Helix DNA server is beschikbaar met een OpenSource licence in bepaalde gevallen:
https://helixcommunity.org/content/licenses

En voor research & development zijn de codecs ook vrij verkrijgbaar:
https://helixcommunity.org/realcodecs

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

Topicstarter
Ik heb een beetje rond lopen vragen maar de meeste willen toch streamen met winamp of met windows encoder. Dus ik denk dat icecast2 dan toch beter in de buurt komt. Of is helix hier beter in? De meeste mensen willen ook met verschillende player mee te luisteren zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door stefklep op 07-07-2004 17:03 ]

Pagina: 1