Toon posts:

[WiFi] Linksys AP valt steeds in "slaap"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mede tweakers, ik heb het volgende probleem:

Ik heb zelf een Linksys AP betreft de Wap11. Als het AP een tijdje aanstaat, lijkt ie voortdurend in "slaap" te vallen. De internetverbinding verdwijnt dan even en de msn-client logt uit. Pas na een reset in de webconfig in het AP gaat ie weer werken.

Heb hierop naar Linksys gebeld. Zij raden mij aan om de nieuwe firmware te installeren, maar de nieuwste firmware is al geinstalleerd.

De afstand tussen het AP en de computer / notebook maakt niets uit. Op vijf meter doet ie het zelfde als op dertig meter.

Nog even de pingstats naar het AP:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Pingen naar 10.0.0.5 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 10.0.0.5: bytes=32 time=6ms TTL=64
Antwoord van 10.0.0.5: bytes=32 time=3ms TTL=64

Pingstatistieken voor 10.0.0.5:
    Packets: verzonden = 4, ontvangen = 4, kwijtgeraakt = 0 (0% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
    Minimum = 3ms, Maximum =  6ms, Gemiddeld =  3ms

Heeft iemand dit eerder gehad, en hoe is dit op te lossen?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47
Wat zei linksys erop toen je zei dat je de nieuwste firmware al hebt?

En heb je nog garantie? Want hij kan ook geowon kapot zijn he ;)

==> Network Troubleshooting :)

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:08
Dit is een bekend probleem met de WAP11's. Tot dusver heb ik er nog geen fix voor gevonden. Het gekke is alleen dat de mijne er al een tijd geen last meer van heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door Access op 05-07-2004 17:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Access schreef op 05 juli 2004 @ 17:48:
Dit is een bekend probleem met de WAP11's. Tot dusver heb ik er nog geen fix voor gevonden. Het gekke is alleen dat de mijne er al een tijd geen last meer van heeft.

Mijnes had er ook nooit last van, echter begon het vorige week opeens. Garantie heb ik helaas niet meer, is verstreken. Overigens vreemd dat Linksys dit niet toegeeft.

Ik ga dat script even testen, bedankt voor de tip.

edit: Ik krijg een fout bij uitvoeren van het script. Als ik het script zo bekijk is er weinig mis mee.

code:
1
Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object: 'AppActivate'

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 18:25 ]

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:42

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik neem dat je ook nog een router hebt, kan je niet een PING instellen die iedere 15 min even je accespoint pingt?

mijn draytek router kan ik gewoon instellen om om de x aantal minuten ene ping te sturen naar een Y ip adres

iRacing Profiel