Toon posts:

artifacts in 3DMARK03 CPU Bench erg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Ik heb mijn systeem overclockt en ik heb 3DMark03 build 340 gedraaid, de gametesten draaien gewoon goed op mijn radeon 9800 pro, zonder artifacts, maar bij cpu bench zie ik wel artifacts. Is dit erg? Want verder is de systeem wel stabiel, hij draaid al 48 uur zo, heb al vaak gebench, geen systeemhang ofzo gekregen. Enige is bij cpu bench van 3dmark03 zie ik artifacts, je ziet wat zwarte lijnen op beeld flikkeren. Dat in de gamtest geen artifacts zijn snap ik wel, want de videokaart doet daar het meeste werk.

spec: PIV 3,0 ghz fsb 800
Asus P4P800 Deluxe
Maxtor 160 GB Sata 8 mb cache
CLUB3D radeon 9800 pro + arctiv vga silencer en koperen heatsinks
2x 512 mb ram pc3200 dual channel

Overclockt door cpu fsb naar 220 te zetten, dus 15x220= 3,3 ghz.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Op zich zijn artifacts nooit gezond, maar zolang je ze niet in de game tests hebt en je systeem is verder stabiel dan maakt het niet zoveel uit. De punten die verzameld in 3D mark zijn alleen op basis van de game tests.

Artifacts komen meestal voort uit een te hoog geclocked mem (van de vidkaart). ATI heeft een artifact tester waarmee je zou kunnen kijken tot hoe hoog je mem minimaal kan zonder artifacts, maar aangezien de cpu tests niet echt gerelateerd zijn aan je videokaart zal 't daar waarschijnlijk ook niet aan liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja aan mijn videokaart ligt het niet idd, hij draait wel stabiel zonder artifacts, is alleen die cpu bench van 3dmark03 die artifacts geeft. Maar zolang ik gewoon in 1024x768 speel en high quality zou ik toch geen last van moeten krijgen toch? Want dan doet de videokaart het meeste werk.

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-01 16:44
Het zal wel aan je artic liggen, dat zien we hier namelijk wekelijks voorbij komen dat probleem. Weet je ZEKER dat hij er goed op zit? spacer verwijderd? genoeg/niet teveel koelpasta? geen koelpasta op je contacten aan de zijkant van je chip etc etc....

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, zo'n noob ben ik ook weer niet hoor. Ja metalen shim was eraf gehaald ding zit er gewoon prima op hoor. Is neit videokaart die artifacts geeft, ik heb toch boven gezegd dat de gametest hoeveel keer ik ook 3dmark03 run geen artifacts geeft, is alleen de cpu bench die artifacts geeft, ik neem dat het aan mijn mb ram ligt. Mijn vraag was dus dat als die artifacts alleen in cpu bench voorkomen of dat erg is, want in gametest en spellen die ik zelf speel, zoals far cry, call of duty etc krijg ik geen artifacts.

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-02 09:33

R-B

Blokkert

ik heb ook die lijnen in 3d mark 2k3 hoor

maar na 5 uur ut 2004 heb ik nog geen lijnen, dus licht aan 3dmark

na 2 uur dtm 2 ook geen last trouwens :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 18:16:
Hehe, zo'n noob ben ik ook weer niet hoor. Ja metalen shim was eraf gehaald ding zit er gewoon prima op hoor. Is neit videokaart die artifacts geeft, ik heb toch boven gezegd dat de gametest hoeveel keer ik ook 3dmark03 run geen artifacts geeft, is alleen de cpu bench die artifacts geeft, ik neem dat het aan mijn mb ram ligt. Mijn vraag was dus dat als die artifacts alleen in cpu bench voorkomen of dat erg is, want in gametest en spellen die ik zelf speel, zoals far cry, call of duty etc krijg ik geen artifacts.
probeer eens pifast te draaien of prime ofzo, en memtest zou ook handig zijn, in perciepe mag een goed werkend systeem nergens arti's geven, zelfs niet in een cpu bench, anders zouden wel meer mensen er last van hebben.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik denk dat het aan je mem ligt van je mobo. Zet je fsb eens terug van 220 naar 200 of zo. heb je dan nog het zelfde? En met ander ram die wel 220 doet?

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:26
Ik heb dus precies dezelfde problemen en ook precies hetzelfde mobo :)

Ik had altijd een 5900GE, deze gaf ook altijd al artifacts als ik mijn CPU overklokte, sindsdien heb ik problemen gehad met een 6800LE en daarom ook het mem vervangen, van infineon CL3 naar kingston CL2.5. Mijn systeem is stabiel maar bij overklokken van 5% heb ik deze artifacts dus ook al, ik draai momenteel met een 6600GT van asus.

Het is bij mij echter niet beperkt tot de CPU test van 3dmark2003, C&C Generals geeft bij het menu iig ook artifacts... conclusie is dus dat ik niet kan OCen.. jammer want de CPU wil wel wat harder :/

Specs:
P4p800-e Deluxe
p4 Prescott 3.0Ghz
PC 3200 (dual channel)

[ Voor 18% gewijzigd door HeldereM op 11-04-2005 13:24 ]

Verwijderd

Relax, volgens mij komt dit alleen voor bij 3dmark03. Probeer eens 05 of 01SE en ik geloof dat jet niet zal tegenkomen..

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:26
In C&C Generals dus ook :)

Niemand die weet waar dit aan ligt?

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
Mister I schreef op dinsdag 06 juli 2004 @ 08:27:
Ik denk dat het aan je mem ligt van je mobo. Zet je fsb eens terug van 220 naar 200 of zo. heb je dan nog het zelfde? En met ander ram die wel 220 doet?
wat hij zegt. Doe ook een een keer Memtest en kijk of je veel errors hebt, zo ja dan zou het kunnen dat het aan je mem ligt

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Pagina: 1