Linux ghost-image naar een andere type pc

Pagina: 1
Acties:

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 01:03
Is het mogelijk om zonder problemen op pc A Linux te installeren en er een ghostimage van te maken om vervolgens op een andere type pc B de ghostimage
er over heen te gooien?

• blerry
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:50
Ligt eraan is het dezelfde hardware en de disk zijn ook gelijk dan kan het.

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 17:31

DJ

Als je een standaard Kernel bouwt die niet al te exotische instellingen heeft kan het ook. Alleen 386 bijvoorbeeld en standaard IDE etc . . .

En anders zoals hierboven vermeld. Dezelfde hardware (of bijna dezelfde).

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Debian installen zonder FDD en CD staat ook nog wat nuttigs over in.

[ Voor 24% gewijzigd door alt-92 op 05-07-2004 16:28 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

als je Linux dat geinstalleerd is op bijvoobeeld een raid controller gaat draaien op een ide harde schijf gaat dat dus niet werken denk ik...

• Burner NL
@ blerry Het gaat gewoon om 2 totaal verschillende systemen. Celeron 700 Mhz 20 Gig hd Intel mobo en een P3 1 Ghz 30 GB HD Via chipset mobo.

• evil_elmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09-2025
heb dit sorrt dingen vaak zat zien werken.

tenminste als het de standard kernel betrefd

• Burner NL
Hoe komt het met de volume grootte gezien dat deze 2 niet gelijk zijn? Met Windows is het eenvoudig scandisk draaien en klaar is kees. Hoe zit dat onder Linux?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik weet niet of ghost ext2/3 kan resizen, maar zelf heb ik regelmatig complete systemen overgezet naar andere disken met find en cpio (find / -mount -print | cpio -pdm /mnt, waarbij /mnt dan het mountpoint voor het nieuwe rootfs is)

Heb ook vaak genoeg disken overgezet in compleet andere systemen, je moet er bij distro's als Gentoo alleen om denken dat je niet te specifiek op je CPU optimaliseert, want dan hang je na een hardware swap als deze.

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ext2/3 resizen kan met parted. Celeron en P3 zijn allebij i686, dus als je een standaard distributie kernel hebt waarin alle mogelijke drivers als module zijn meegecompileerd moet dit gewoon goed gaan. Overigens zijn er volgens mij opensource alternatieven voor ghost die ook het ext2/3 filesysteem begrijpen. Dan hoef je naderhand niet te rommelen met je partities. Zoek even op ghost op freshmeat.net.
Pagina: 1