Toon posts:

[access] query met zelfde waarde selecteren

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
goedendag,

hebde volgend probleem

heb een tabel genaamd productieordernummer. hierin staan alle productieorders
met de positienummeer :

productid positienummer
1290 1
1290 2
1290 3
1291 1
1291 2
1292 1
1293 1

zo ziet ie eruit, heb een query gemaakt om een productieordenummer te selecteren, als ik bijv 1290 met positienummer 3 wil selecteren lukt dat niet, hij pakt automatisch 1290 pos 1.

hoe kan ik ervoor zorgen dat ik een productieordernummer met de positienummer wat ik wil selecteren ?

groet,

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 15:42

Glabbeek

Dat dus.

SQL:
1
2
3
4
SELECT *
FROM tabelnaam
WHERE productid = 1290
AND positienummer = 3

Bedoel je dit?

En zo is het maar net.

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar niet sql, ik heb een keuzelijst vak waarin alle records worden getoond daarin moet ik een record selecteren, een nadeel is dat sommige velden dezelfde waarde hebben behalve de positienummer.

als ik een record kies. pakt ie de eerste record bijv

productid positienummer

1 1
1 2
1 3
2 1
2 2
3 1

als ik nu productid 1 met de positienummer 3 wil selecteren, pakt ie 1 . 1 en niet de 1 . 3

Verwijderd

Ik zou de table een uniqe id geven ineen apart veld. Dit moet de waarde van de listbox worden. Dan het afterupdate- event van de listbox aanpassen:

zie het volgende wat ik heb gevonden op Access web:http://www.mvps.org/access/forms/frm0005.htm

Forms: Have the form move to the record selected in List/Combo box

(Q) I would be like to be able to have my form automatically go to a particular record when I click a row in a list box or select a particular value in a combo box. How do I do this?

(A) If you have the ID column as the bound column in your listbox/combobox, you can put the following code in the AfterUpate event of the control:

CAUTION: Make sure you have read about the Bookmark Bug.

'****** Code Start *********

'Move to the record selected in the control
Me.RecordsetClone.Findfirst "[ID] = " & Me![ComboOrListboxName]
Me.Bookmark = Me.RecordSetClone.Bookmark

'******* Code End *********

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 00:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb geprobeerd maar het helpt niet :(

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Heb gelezen maar snap prob niet. Wat heb je zelf geknutseld en waar gaat het mis?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
kijk ik heb een query, ik moet uit de query een record selecteren

in de query staan de volgende gegevens :

productid - positienummer - aanvrager - besteller - etc etc

een probleem is dat de productid niet uniek is dwz hij komt meerdere keren voor maar dan wel met een ander positie nummer

en als ik een productid selecteer dan neemt ie altijd met de positienummer 1
en niet de 2 of 3 wat ik selecteer.

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ja, da's wel duidelijk. :Z
En hoe probeer je dan een productid te selecteren. Code, sql, heb je row id's? wat gaat er mis bij vox10. Kom op zeg. een beetje meer info mag wel.

[ Voor 29% gewijzigd door Lustucru op 06-07-2004 23:08 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
code :

rs.FindFirst "[PAFnr] = " & (Nz(Me![Inkoopordernummervak], 0) & "[Positienummer = " & (Nz(Me![Inkoopordernummervak], 1)))

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Tja, dat zal wel een foutmelding geven. Doe nu maar gewoon wat vox10 schrijft en let daarbij vooral op de eerste twee regels.
Als je dat niet wilt zul je eens goed moeten kijken naar de columnproperty van een listbox en lees eens wat over het gebruik van operators als 'AND'.

Pagina: 1