Toon posts:

Kan programma's niet meer openen (na gebruik spybot?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Graag even jullie hulp. Ik heb het volgende probleem. Dat ontstaan is nadat ik Spybot heb gebruikt, en een instelling heb gewijzigd in mijn Sygate firewall.

Toen ik de pc herstarten (voor spybot een scan te laten doen) kon ik na deze scan niets meer openen ik krijg dan de volgende fout melding:

"Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel Mapopties van het confriguratiescherm"

Het vreemde is dat ik hier niets in heb gewijzigd en ik het programma ook niet kan openen als ik het gewoon opzoek in progam files. Dan krijg ik zelfde fout melding.

Hoe kan ik dit oplossen.

Thanks

PS: spybot en sygate zijn niet meer te openen dus kan hier niets mee herstellen

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Herinstalleren Spybot/Sygate en backupbestanden daarvan terugzetten zal wel helpen.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 05 juli 2004 @ 16:06:
Herinstalleren Spybot/Sygate en backupbestanden daarvan terugzetten zal wel helpen.
heb het opnieuw gedownload. Wanneer ik het gedowloade zip file wil openen krijg ik weer de zelfde foutmelding :(

Verwijderd

Het lijkt erop dat een spyware prog of trojan de registry key(s) voor het openen van .exe bestanden heeft verknoeid. Vaak hangen ze er een extra stap in: ipv direct de .exe te openen eerst de trojan, die dan de .exe opent.

Spybot heeft de trojan/spyware verwijderd, dus werkt niets meer.

Je kan proberen dit op te lossen door:
- Regedit.exe op te zoeken in je windows map, een kopie te maken en die regedit.com te noemen.
- Regedit.com starten en de inhoud van de volgende key controleren:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\.exe]
@="exefile"
"Content Type"="application/x-msdownload"

[HKEY_CLASSES_ROOT\.exe\PersistentHandler]
@="{098f2470-bae0-11cd-b579-08002b30bfeb}"

Als in die key een leesbare bestandnaam staat is ie kapot. "@=windos ..." is bijvoorbeeld de Subseven trojan.

Dit voorbeeld komt uit een nederlandse w2k prof/sp4. Als je die hebt, werkt het waarschijnlijk als je deze waarden copy-paste in regedit. Ik heb geen idee of dat ook werkt voor XP of andere versies. Je moet dan even op een werkende PC met dezelfde windows versie zoeken en deze key exporteren.

Edit:
Als regedit.com werkt kun je misschien ook gewoon de waarde van de .com key kopiëren naar de .exe key...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 17:59 ]