Toon posts:

bestandsnamen inkorten met batchfile ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard overal gezocht maar niet gevonden...

Ik wil via een simpele batchfile onder XP bestanden hernoemen omdat ze neit voldoen aan de 8.3 regel en dat heb ik nu net nodig. Voorbeeld:

Bestand CLIEOP030303.dat moet worden 030303.dat oftewel de eerste 6 karakters moeten worden verwijderd. Iemand enig idee hoe ik dit met een simpele batchfile kan doen?

en nogmaals, heb gegoogled, op GoT gezocht, maar kom allerlei rename akties tegen maar niet dat wat ik nodig heb.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 23:30
Neem aan dat die CLIEOP altijd hetzelfde blijft... dan moet het zo werken..

code:
1
for %x in (*.*) do for /f "tokens=* delims=CLIEOP" %y in ("%x") do ren "%x" "%y"

[ Voor 15% gewijzigd door Krypt op 05-07-2004 15:59 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op 05 juli 2004 @ 15:59:
Neem aan dat die CLIEOP altijd hetzelfde blijft... dan moet het zo werken..

code:
1
for %x in (*.*) do for /f "tokens=* delims=CLIEOP" %y in ("%x") do ren "%x" "%y"
Ik was al aardig op weg op deze manier, maar krijg een foutmelding "y niet verwacht op dit moment"..;-(

• Krypt
Heb je dit in een batchfile staan? Dan moet je voor elke variable een dubbele % zetten..
Dan wordt het:
code:
1
for %%x in (*.*) do for /f "tokens=* delims=CLIEOP" %%y in ("%%x") do ren "%%x" "%%y"

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op 05 juli 2004 @ 16:13:
Heb je dit in een batchfile staan? Dan moet je voor elke variable een dubbele % zetten..
Dan wordt het:
code:
1
for %%x in (*.*) do for /f "tokens=* delims=CLIEOP" %%y in ("%%x") do ren "%%x" "%%y"
Je hebt gelijk, dat was het hele euvel. Je moet het maar net weten. Het werkt nu wel. Je hebt een pilsie verdient !

• Krypt
Mooi zo; zodra ik thuis ben trek ik er gelijk eentje open :D

Pvouput live

Pagina: 1