[Outlook 2003] Ophalen e-mail: Hoe volgorde accounts bepalen

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PipelineNoise
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 13:27
Ik heb sinds 2 maanden ook een Demon abo, en het bevalt me prima. Nu gebruik ik ook de e-mailadressen, dus <willekeurig>@systeemnaam.demon.nl.
Nu gebruik ik meerdere e-mailadressen. Wat ik wil, is eerst de e-mail ophalen van de mijn bekende adressen, dus ik wil eerst via Outlook pietje@systeemnaam.demon.nl ophalen, en dan jan@systeemnaam.demon.nl. Als laatste wil ik alle mail die niet via een van die aliassen binnen is gekomen, ophalen. (Door de mail van @systeemnaam.demon.nl op te halen).
Wat hiervoor nodig is, is dat Outlook eerst de mail van de afzonderlijke mailadressen ophaalt, voordat hij de mail van @systeemnaam.demon.nl gaat ophalen.
(Doe je dat niet, dan is alle mail al binnengekomen via het @systeemnaam.demon.nl account)
Mijn vraag: Hoe kan je dan aangeven in Outlook dat eerst de eerste twee accounts moeten zijn afgehandeld, voordat het laatste account wordt aangeroepen? Ik gebruik Outlook 2003, en in het overzicht van de e-mailaccounts kan je "Move up" en "Move down" doen, mar dat verandert de volgorde van ophalen niet; Outlook gaat op volgorde van toevoegen de accounts langs. Wet iemand hoe dit zit?

• PipelineNoise
*schop*

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb het opgelost door de entries te nummeren (dan verandert je volgorde mee) :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:40
Outlook gaat op volgorde van toevoegen de accounts langs
Makkelijkste manier is denk ik gewoon de accounts verwijderen en dan in de goede volgorde toevoegen?
Ik neem aan dat dit van belang is voor het filter dat je toe wil passen? Kan je dan niet net zo makkelijk je filter niet op accountnaam zetten maar op Aan: Jan@systeemnaam.demon.nl?

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-08 17:30
ik heb zelf demon. Ik gebruik zelf Outlook express.

hier in heb ik opgegeven, dat het algemene account (dus *@systeem.demon.nl) NIET automatisch gecheckt word, als ik op HAAL MAIL BINNEn knop druk.

Wat ik dus altijd doe:
start pc2 (waar 1 acc draait) laat mail binnen
dan me eigen pc (alles behalve alg mail)
dan appart de alg mail binnen halen.

https://d4armory.io/Player/803500

Verwijderd

Mag ik vragen wat je precies wil bereiken met deze "volgorde" van ophalen?

Indien je de inkomende mail wil rangschrikken, kan je ook gewoon een map aanmaken met b.v. de naam v/h account en dan een regel maken (outlook 2003) en aldus de binnenkomende mail van je postvak in, naar een andere map verplaatsen.
Zodoende maakt het nooit wat uit, in welke volgorde de berichten binnenkomen.
Maar dat is dus, voor mij, koffiedik kijken omdat ik niet zeker weet wat je intenties zijn.

[tip]
Het is wellicht mogelijk om je accounts een naam te geven op alfabetische volgorde. Ikzelf heb dit nog niet geprobeerd, maar het zou zomaar kunnen dat outlook de accounts op alfabetische volgorde afhandeld.
[/tip]

• PipelineNoise
JeroenG33 schreef op 09 juli 2004 @ 12:52:
[...]

Makkelijkste manier is denk ik gewoon de accounts verwijderen en dan in de goede volgorde toevoegen?
Ik neem aan dat dit van belang is voor het filter dat je toe wil passen? Kan je dan niet net zo makkelijk je filter niet op accountnaam zetten maar op Aan: Jan@systeemnaam.demon.nl?
Dat is inderdaad een optie, maar dan zal ik dus elke keer dat ik een nieuw alias wil gebruiken het '@systeemnaam.demon.nl' moeten verwijderen, een nieuwe toevoegen en dan die algemene mail (@systeemnaam.demon.nl) weer toevoegen. Maar opzich inderdaad een oplossing.
BtM909 schreef op 09 juli 2004 @ 12:49:
[...]

Ik heb het opgelost door de entries te nummeren (dan veranderd je volgorden mee) :)
Hoe nummer je de entries? Gewoon bij de naam een nummer ervoor zetten, zodat je krijgt in het overzicht
1 - pietje@systeemnaam.demon.nl
2 - jantje@systeemnaam.demon.nl
3- @systeemnaam.demon.nl
Werkt dat zo?
JeroenG33 schreef op 09 juli 2004 @ 12:52:
[...]

Voor de binnenkomende mail werkt dat, maar zodra ik ga replyen komt het e-mailadres dat standaard bij het algemene account is ingesteld om de hoek kijken. Alle antwoorden komen dan dus van 1 account, terwijl ik dat juist niet wil.

[ Voor 24% gewijzigd door PipelineNoise op 09-07-2004 13:02 ]

Verwijderd

Heb ik het goed dat je zegt: Als ik op reply druk, dan komt als afzender een andere account in het "To" veld te staan?

Je hebt toch mail gekregen op een andere mailbox? Wordt bij jouw dan niet standaard de beschikbare gegevens hergebruikt? Ik bedoel, ik krijg een mail op bijvoorbeeld:

1@t.net. van Pietje Bell
In de NAW velden staat dan:
From pietje Bell
To 1@t.net

Als ik in dat bericht op reply druk, dan wisselen de velden om:

From 1@T.net
To Pietje Bell

Dat is in jouw geval niet zo?

• PipelineNoise
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 13:16:
Heb ik het goed dat je zegt: Als ik op reply druk, dan komt als afzender een andere account in het "To" veld te staan?

Je hebt toch mail gekregen op een andere mailbox? Wordt bij jouw dan niet standaard de beschikbare gegevens hergebruikt? Ik bedoel, ik krijg een mail op bijvoorbeeld:

1@t.net. van Pietje Bell
In de NAW velden staat dan:
From pietje Bell
To 1@t.net

Als ik in dat bericht op reply druk, dan wisselen de velden om:

From 1@T.net
To Pietje Bell

Dat is in jouw geval niet zo?
Ik gebruik dus Outlook 2003, en hij gebruikt als ik op reply druk de gegevens van het account waardoor hij binnen is gekomen. Als ik bij '@systeemnaam.demon.nl' heb ingevuld dat mijn adres 'ikzelf@systeemnaam.demon.nl' is, dan zullen alle reply's die via het '@systeemnaam.demon.nl' account zijn binnengekomen standaard de afzender 'ikzelf@systeemnaam.demon.nl' hebben, ongeacht of de mail misschien aan 'ja_jij@systeemnaam.demon.nl' is gestuurd.

Verwijderd

aha

• PipelineNoise
*schopje*
Heeft iemand nog een oplossing voor dit probleem gevonden? (behalve de oplossing om meerdere send/receive groups te maken)
Pagina: 1