[XP Pro] Autorun écht uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:54
Je kent de panels van XP wel, die verschijnen als je een apparaat insteekt, met de vraag welk programma er gestart moet worden.
Ik zeg daar altijd "No action" met een vinkje van niet meer vragen.

Nu heb ik het volgende probleem. Als ik mijn Ixus 500 insteek, wordt automatisch Photoshop gestart, zonder vragen. Ik heb al van alles geprobeerd, inclusief autorun uitzetten via policies, maar het kreng blijft Photoshop starten.

Iemand die me kan vertellen waar ik dit soort autorun voor eens en altijd uit kan schakelen?

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:55

Godjira

To infinity and beyond!

Heb je toevallig Powertoy TweakUI van Microsoft geinstalleerd staan? Zo ja, dan kan je hierin ook e.e.a. aanpassen wat autorun betreft. Probeer dat eens. Zo niet, dan kan je hem downloaden en installeren vanaf de Microsoft website.

Profile

• UltraSub
Ook al geprobeerd...
Alle vinkjes die daar weg te halen zijn ivm autorun, weg gehaald.
Alle associaties bij "Handlers" weggehaald, zodat nergens meer op gereageerd zou mogen worden.

Steek camera in, reuteldereutel, start PS

:(

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:55

Godjira

To infinity and beyond!

UltraSub schreef op 05 juli 2004 @ 15:19:
Ook al geprobeerd...
Alle vinkjes die daar weg te halen zijn ivm autorun, weg gehaald.
Alle associaties bij "Handlers" weggehaald, zodat nergens meer op gereageerd zou mogen worden.

Steek camera in, reuteldereutel, start PS

:(
Is dit niet toevallig een instelling in PhotoShop zelf? Wie weet dat die zelf steeds start wanneer 'hij' een Digitale Camera aangesloten 'ziet' worden. Kijk de instellingen van het programma eens na.

[ Voor 5% gewijzigd door Godjira op 05-07-2004 15:36 ]

Profile

• UltraSub
Nope.. niet voor zover ik kan zien.
Lijkt me dat er dan ook een of ander tool van Adobe moet lopen, om dat te detecteren.
De eerste trigger ligt volgens mij toch echt bij XP.

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:55
Heb je niet ooit ingesteld dat alle image files door Photoshop moeten worden geopend? Dat kan je instellen als je ps installeert. Als je schiet met jpg, zal je systeem deze files herkennen en dus ps openen. Je moet dus zorgen dat deze jpg files niet meer automatisch door ps kunnen worden geopend.

Selecteer een .jpg file, rechtermuis knop -> openen met. Nu wordt een lijst getoond en waarschijnlijk staat het vakje 'altijd openen met' aangevinkd. Deze moet je uitzetten.

Misschien is het ook wel wat anders maar je kan het iig ff proberen

Verwijderd

Heb je niet een driver oid geinstalleerd voor die camera? zou zijn dat deze dit regelt.

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb je bij het aanpassen van de Group Policy niet per ongeluk gekozen voor "Turn off Autoplay on: CD-ROM drives" in plaats van "Turn off Autoplay on: All drives"? :)

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Blazer schreef op 05 juli 2004 @ 16:48:
Heb je bij het aanpassen van de Group Policy niet per ongeluk gekozen voor "Turn off Autoplay on: CD-ROM drives" in plaats van "Turn off Autoplay on: All drives"? :)
Yep, die werkt ook aardig, zelf gebruikte ik dit: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom]
AutoRun REG_DWORD 00000000 ipv 00000001
nog wel eens.

[ Voor 9% gewijzigd door _XipHiaS_ op 05-07-2004 16:55 ]

• UltraSub
Folkert schreef op 05 juli 2004 @ 16:37:
Selecteer een .jpg file, rechtermuis knop -> openen met. Nu wordt een lijst getoond en waarschijnlijk staat het vakje 'altijd openen met' aangevinkd. Deze moet je uitzetten.
Nope... Is het niet, acdsee classic opent automatisch als ik een file dubbelklik...
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 16:42:
Heb je niet een driver oid geinstalleerd voor die camera? zou zijn dat deze dit regelt.
Dit is een goeie.. Zou goed kunnen, heb idd een WIA driver geinstalleerd.
Kan echter voor zover ik kan zien, nergens wijzigingen aanbrengen, en heb bij installatie niets opgegeven.
Blazer schreef op 05 juli 2004 @ 16:48:
Nope. "Turn off Autoplay" is enabled voor "All drives"

• Sander Schrier
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als ik hier bij mijn de eigenschappen van mijn scanner kijk bij Scanners en camera's onder het Configuratiescherm, zie ik daar een tabblad "Gebeurtenissen". Daar staat simpelweg wat er gedaan/gestart wordt als je bijvoorbeeld een knop op de scanner indrukt; hier wordt dan Photoshop gestart. Wellicht is er voor camera's eenzelfde optie?

• UltraSub
Trent schreef op 05 juli 2004 @ 17:51:
Als ik hier bij mijn de eigenschappen van mijn scanner kijk bij Scanners en camera's onder het Configuratiescherm, zie ik daar een tabblad "Gebeurtenissen". Daar staat simpelweg wat er gedaan/gestart wordt als je bijvoorbeeld een knop op de scanner indrukt; hier wordt dan Photoshop gestart. Wellicht is er voor camera's eenzelfde optie?
Thank you!! _/-\o_
Dat was de oplossing!
Ik wist dat ik dit scherm ooit een keer ergens had gezien, maar op de een of andere manier kwam ik er niet meer op ;)

Thnx!

• Sander Schrier
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
You're welcome :)
Pagina: 1