[W2K][TS]Verwacht scherm is alleen op server te zien

Pagina: 1
Acties:

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik heb hier een netwerk met een w2k server. Laast heb ik een Brother 3320CN aangeschaft (fax, printer, scanner + copieer in 1). Deze kan ook op het netwerk.

Dus ik deze geinstalleerd op de server. Op deze Brother zit ook een optie om vanaf de pc te kunnen faxen. Maar als ik deze software start vanaf de Terminal Server mode en ik druk op afdrukken op de Brother-PC FAX dan moet ik een schermpje komen waar ik het fax nummer in kan geven.

Maar dat schermpje is alleen maar te zien op de terminal server.

Dus ik ben ingelogged op de TS en geef vanuit daar een print opdracht naar de Brother FAX en vervolgens krijg ik het schermpje wat ik normaal gesproken moet krijgen niet op mijn pc waarop ik ben ingelogged op de TS. Maar het schermpje is alleen te zien op de monitor van de server zelf.

Is hier iets aan te doen? Want de gebruikers hier maken het meeste gebruik van de TS als ze achter hun pc werken.

Twitter | Linkedin

Verwijderd

je fax proggie is niet TS-aware. (geeft waarschijnlijk een net send melding naar servername gok ik).

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-04 13:08

collin

Who da man !!

Dat nieuwe venster wordt dus in de console sessie weergegeven, net als iis5_rulez zegt, fax tooltje is niet TS aware. Misschien is er een update voor die dat verhelpt.

[ Voor 11% gewijzigd door collin op 05-07-2004 16:14 ]

Mijn iRacing profiel

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 17:38
Neem eens de console over ipv een nieuwe sessie aan te maken..
MSTSC /CONSOLE en dan connecten.. misschien is dat een workarround voor je (neem aan dat je niet in een productieomgeving zit, maar gewoon thuis)

Pvouput live

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-04 13:08

collin

Who da man !!

Hij zegt dat de gebruikers er mee werken, dus dat is waarschijnlijk de productie omgeving en dan wordt het lastig om steeds de console te kapen van je collega ;)

[ Voor 28% gewijzigd door collin op 05-07-2004 16:32 ]

Mijn iRacing profiel

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Krypt schreef op 05 juli 2004 @ 16:21:
Neem eens de console over ipv een nieuwe sessie aan te maken..
MSTSC /CONSOLE en dan connecten..
Werkt niet op een win2k server, tenminste: je krijgt er geen echte console sessie mee zoals op XP/2003.

GFI Faxmaker is ook niet TS aware

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 05-07-2004 16:38 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

collin schreef op 05 juli 2004 @ 16:31:
Hij zegt dat de gebruikers er mee werken, dus dat is waarschijnlijk de productie omgeving en dan wordt het lastig om steeds de console te kapen van je collega ;)
nooit getest, maar ik denk dat de console optie default alleen voor admins beschikbaar is.

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Console is idd geen optie maar heb zelf al een oplossing gevonden. Ik installeer bij iedereen op zn locale WS het fax programma en share die printer/fax vervolgens voeg ik deze toe in TS van de gebruiker.

Als de gebruiker dan iets afdrukt komt het fax scherm op zijn Locale WS maar over het TS scherm heen.

Twitter | Linkedin

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een opmerking - je printer/fax driver software is overduidelijk niet compatible met Terminal Services, ik zou dan ook sterk afraden om die drivers op de terminal server te hebben draaien :)
Pagina: 1