keuze digitale camera qua voeding

Pagina: 1
Acties:

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Ik overweeg de aanschaf van een digitale camera en mijn oog is gevallen op enkele modellen van Canon. Zo lijkt de Powershot A80 of de digital ixus 430 zeer geschikt.

Mijn vraag is echter: hoe zit het met de voeding hiervan in de praktijk? Mijn ouders hebben een HP toestel (Photosmart 735) en je kunt daar maar zo'n 30 foto's mee maken en dan zijn de batterijen leeg. Dat lijkt me helemaal niks.

Vandaar ook dat ik erg neig naar de Digital Ixus, want die heeft tenminste een accu. Of valt het batterijgebruik bij de Canon-toestellen wel mee in jullie ervaring? Betalen voor design vind ik namelijk zonde en dat gevoel overheerst dan weer sterk bij de ixus-serie....

Bedankt!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

canon a80 heeft een klein scherm .. en daarom gaan de batterijen erg laaaaang mee. zie ook hier op got...
btw hoe lang heb jezocht?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die Ixus'sen doen best lang met hun accu's. Ik kan 60 foto's op 1 flits maken met mijn Ixus V (met de 430 zal het misschien iets minder zijn ivm langere schrijftijden nara de CF). Vergeet niet dat die A80 op gewone AA batterijen werkt, 4 stuks maar liefst.. dat weegt nogal en is imo ook irritant met opladen :)

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
henkleerssen schreef op 05 juli 2004 @ 15:04:
canon a80 heeft een klein scherm .. en daarom gaan de batterijen erg laaaaang mee. zie ook hier op got...
btw hoe lang heb jezocht?
Aangezien de FAQ weinig over accu's en batterijen bevat - behalve een technisch verhaal wat het verschil is - ben ik benieuwd naar de praktijk van beide technieken. Juist vanwege de ervaringen van mijn ouders.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

TromboneFreakus schreef op 05 juli 2004 @ 15:05:
[...]

Aangezien de FAQ weinig over accu's en batterijen bevat - behalve een technisch verhaal wat het verschil is - ben ik benieuwd naar de praktijk van beide technieken. Juist vanwege de ervaringen van mijn ouders.
kijk maar naar de ervaringen van canon a80/75/70/ ixus topics..

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 22:30

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb een A70 op 4 oplaadbare 2100 mah batterijen. Nadeel ten opzichte van een accu is het gewicht, maar voordelen zijn er zat. Je kunt altijd een extra setje meenemen (heb je tijdens opladen een reserveset), ze gaan heel lang mee (300 foto's lukt with ease), en opladen gaat snel (als je de snelle lader hebt, ben je met een uurtje al klaar).

Bedenkt ook dat een ingebouwde accu, net als elke andere batterij of accu (denk bijv. aan mobiele telefoons) na verloop van tijd minder goed wordt. De maximale lading neemt af en daarmee het aantal foto's wat je op 1 lading kunt maken. Een accu van een camera-specifiek merk (bijv. Canon, Sony) vervangen is vaak duurder dan gewoon een nieuw setje oplaadbare AA's.

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb ook gewoon een extra accu bij mijn Ixus hoor.. en hij komt standaard met een losse batterijlader. Een canon-batterij is misschien wel wat duurder, maar het is wel een Li-Ion batterij i.t.t. tot de NiMh batterijen die jij gebruikt.
Pagina: 1