Toon posts:

Welk Ram is dit? Waar is dit geproduceerd?

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Ik heb hier een half dood reepje met Samsung chippies liggen. Eén van de contactpunten is niet helemaal fris meer helaas. Echter, ik heb deze gekregen en wil graag weten waar het geassembleerd is. Naar mijn weten maakt Samsung alleen de chips.

Informatie op chip:
Samsung 214
K4H560838C-TCB3
Informatie op stikkers:
512DDR PC333
17-3915-02
Garantiestikker:
2E2697 I9ID 03 0003
Iemand een idee of iemand die weet hoe ik er achter kan komen?
Thanks

edit:

Er staat dus geen FCC nummer op

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 15:00 . Reden: afgesplitst van http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/683673 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:44
Samsung maakt niet alleen chips maar ook complete DIMM's. De chips die je daar hebt zijn 256Mbit 32Mx8 chips, DDR333 2.5-3-3. Maar als er geen Samsung op de sticker staat is het ook geen Samsung DIMM (gebruikt ook andere typenummers). Kan zo niet achterhalen wat voor 'merk' DIMM je daar hebt maar probeer de SPD eens uit te lezen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• LollieStick
Het geheugen werkt dus in geen van mijn PC's. Ik ben al naar een zaak geweest om te vragen of ze het wouden testen en daar werkte het prima.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:44
En over wat voor moederborden hebben we het dan als we over "Het geheugen werkt dus in geen van mijn PC's" spreken? En stond je er bij toen die PC shop de DIMM getest heeft of kan er sprake zijn van iets waar de woorden 'kluitje, sturen en riet' in voorkomen? :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• LollieStick
Mobo's:

Asus A7N8X-X (nForce2)
Jetway V266B (KT266A)
Asus A7V8X-X (KT400)
Gigabyte GA-7VA-C (KT333)

Ik stond er bij toen ze het geheugen getest hadden. Bij hun kwam het systeem gewoon door de POST heen terwijl hij op de geteste systemen hier niet door de POST komt :(

Hier een scan van de module

edit:

Ik heb ook de "oude" geheugen modules (ook Samsung DDR333) verwijderd en deze reep in Bank 0 gezet zonder resultaat. Aan de rechterkant staan wel in het klein de letters HJ met een cirkel er om heen.

[ Voor 52% gewijzigd door LollieStick op 05-07-2004 15:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eén van de contactpunten is niet helemaal fris meer helaas
Al eens opgefrist met contactreiniger?

Bios is up-to-date?

Je test wel het stripje in zijn eentje in de PC?

• LollieStick
Alle BIOS revisies zijn up-to-date
Reepje is zowel met als zonde de oude modules getest (zie post boven je ;))

Het enige wat ik nog niet gedaan heb is de contactpunten gereinigd omdat ik geen contactreiniger heb (kan je gewoon bij de electroboer kopen?)

Het lijkt niet echt op vuiligheid maar meer als een brandplek.

Verwijderd

LinuxUser schreef op 05 juli 2004 @ 16:01:
Het lijkt niet echt op vuiligheid maar meer als een brandplek.
probeer dan dat contactpunt te 'restaureren' door middel van zilverlijm o.i.d

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
LinuxUser schreef op 05 juli 2004 @ 16:01:
Het enige wat ik nog niet gedaan heb is de contactpunten gereinigd omdat ik geen contactreiniger heb (kan je gewoon bij de electroboer kopen?)
Contactreiniger is nergens goed voor. Het lijkt goed te werken, maar het blijkt vaak rotzooi achter te laten op de contacten waardoor het probleem alleen maar verergert.
Het beste kun je de contacten van een DIMM schoonpoetsen met een gewoon potloodgummetje en daarna het 'gumsel' afvegen met een papiertje of kwastje.

• LollieStick
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 19:12:
[...]

probeer dan dat contactpunt te 'restaureren' door middel van zilverlijm o.i.d
Bij de electroboer te krijgen?

Verwijderd

LinuxUser schreef op 05 juli 2004 @ 19:40:
[...]

Bij de electroboer te krijgen?
of bij halfords ? (zelfde spul om achteruit verwarming mee te repareren geloof ik..)
Pagina: 1